۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۰

مشاجرات انتخاباتی بر سر خرابکاری بوش

اظهارات معاون رئیس جمهور آمریکا در مورد طبقه متوسط این کشور موجب شد تا بار دیگر کمیته های انتخاباتی دو نامزد ریاست جمهوری این کشور یکدیگر را به باد انتقاد بگیرند.
کد خبر : ۸۲۰۴۷
به گزارش مهر، "جو بایدن" شب گذشته در جمع مردم شارلوت با اشاره به وضعیت اقتصادی آمریکا و تاثیرات اقدامات دولت جرج بوش در پدید آمدن بحران اقتصادی در این کشور، گفت که طبقه متوسط آمریکا چهار سال قبل بواسطه سیاست های اقتصادی بوش مدفون شده اند.

این اظهارات معاون رئیس جمهور آمریکا با واکنش جمهوریخواهان آمریکا مواجه شد و "میت رامنی" به سرعت در تویتر حاضر شد و گفت: من با نظر بایدن موافق هستم. طبقه متوسط آمریکا در چهار سال گذشته مدفون شده اند. و به همین دلیل در انتخابات ماه نوامبر ما نیازمند تغییر هستیم.

بایدن این اظهارت خود را در جمع یک هزار نفر از مردم شارلوت و با اشاره به اینکه جمهوریخواهان قصد دارند مالیات ثروتمندان را قطع کرده و در عوض آن مالیات طبقه متوسط را افزایش دهند ایراد کرد.

معاون رئیس جمهور آمریکا در سخنان خود گفت: این یک اقدام مرگبار است. چگونه ممکن است آنها افزایش مالیات طبقه متوسط را توجیه کنند؛ طبقه ای که چهار سال قبل مدفون شده است. این افراد ثروتمند چگونه می توانند این نکته را توجیه کنند که مالیات آنها قطع شده است؟

بایدن و اوباما هر دو در روزهای گذشته بارها گفته اند که اقدامات دولت بوش موجب بروز بحران اقتصادی در آمریکا شده است.

بر همین اساس معاون رئیس جمهور آمریکا شب گذشته بار دیگر این جمله را تکرار کرد و گفت: طبقه متوسط آمریکا بوسیله سیاست های غلط دولت بوش تنبیه شده اند. سیاست هایی که اقتصاد امریکا را له کردند. از همین رو رای دادن به رامنی بازگشت به همان سیاست های غلط چهار سال قبل است.
منبع: مهر