۱۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۳

همچنان ترکیه به بمباران ادامه میدهند

درپي درگیری مرزي در جنوب شرق ترکيه و افزايش تنش ميان دمشق و آنکارا، نيروهاي ترکيه همچنان به گلوله باران اهدافي در سوريه ادامه می‎دهند.
کد خبر : ۸۲۱۳۳

به گزارش صراط، آنکارا مي‌گويد ، اين حملات در اقدامي تلافي جويانه به حمله خمپاره‌اي به شهر« آک چاکاله» در استان شانلي اورفه انجام شده است. ترکيه، سوريه را به دخالت در این حمله متهم کرده است. در اين حمله که روز چهارشنبه (۱۲ مهر) روي داد، ۵ نفر کشته شدند.

آنکارا همچنين با ارسال نامه‌اي به شوراي امنيت سازمان ملل، از اين حمله خمپاره‌اي به عنوان « نقض آشکار قوانين بين‌المللي» نام برده و آن را محکوم کرده است.

ترکيه همچنين از شوراي امنيت سازمان ملل خواسته است تا از وقوع چنين «اقدامات تجاوزکارانه» اي جلوگيري کند.

پارلمان ترکيه نيز قرار است روز پنجشنبه (۱۳ مهر)، پيشنهادي را درباره عمليات نظامي مرزي در خاک سوريه «درصورت لزوم» بررسي کند.

سفراي ناتو نيز با برگزاري جلسه شبانه اضطراري، حمله خمپاره‌اي سوريه و پاسخ ترکيه به اين حملات را بررسي کردند.

سفراي ناتو همچنين سوريه را به دليل اين حادثه مقصر قلمداد کرده و از دمشق خواستند تا به آن چه که از آن به عنوان« اقدامات تهاجمي عليه يک عضو ناتو» نام بردند، پايان دهد.

در همين حال، وزارت امورخارجه ترکيه در بيانيه‌اي اعلام کرد، هيلاري کلينتون، وزير امورخارجه امريکا در گفت و گوي تلفني با احمد داود اوغلو همتای ترک خود، به وي درباره حمايت کامل واشنگتن از آنکارا در ناتو و سازمان ملل اطمينان داده است.

تامي ويتور، سخنگوي کاخ سفيد نيز به طور جداگانه اعلام کرد، « ما از متحد خود ترکيه حمايت مي‌کنيم و به رايزني‌ها در مسيری رو به جلو ادامه مي‌دهيم.»

اين اظهارات در حالی بیان شده است که دولت سوریه به خاطر این حملات با مردم ترکیه ابراز همدردی کرده و اعلام کرده که تحقيقاتی را در باره منبع اين حمله آغاز می‎کند.

دمشق، همچنين پايان اعزام تروريست‌ها را به سوريه خواستار شده است. کشور سوریه بيش از يک سال است که صحنه ناآرامي‎های مرگبار است.

دمشق برخي از کشورهاي مشخص غربي و منطقه‌اي از جمله عربستان سعودي، قطر و ترکيه را به مسلح کردن و تامين مالي شورشياني که با دولت بشار اسد رئيس جمهوري سوريه در جنگ هستند، متهم مي‌کند.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۳ مهر ۱۳۹۱
۰
۲
بشار هنوز از ترک سیلی نخورده که اسم باباش هم یادش بره.
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم