۱۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۳

کشتن‌شدن سربازان‌سوری درحمله ترکیه

بنابر گزارش‌ها، شماري از سربازان سوري در حمله نيروهاي ترکيه به يک پاسگاه نظامي سوريه در نزديکي شهر مرزي« تل ابياد» کشته شده‌اند.
کد خبر : ۸۲۱۷۳


به گزارش صراط، نيروهاي ترکيه در ساعات اوليه بامداد پنجشنبه (۱۳ مهر)، اهدافي را در خاک سوريه هدف شليک گلوله توپ قرار دادند.

درباره شمار دقيق سربازان سوري که در اين حمله کشته شدند، گزارشي منتشر نشده است.

حمله ترکيه در اقدامي تلافي جويانه به حمله خمپاره‌اي به شهر« آک چاکاله» در استان شانلي اورفه انجام شد. ترکيه، سوريه را به دخالت در اين حمله متهم کرده است.

اين درحالي است که سوريه پيش‌تر تحقيقاتي را درباره علت اين حمله خمپاره‌اي به خاک ترکيه آغاز کرده بود.

در همين حال، عمران الزعبي وزير اطلاع رساني سوريه نيز با ارسال پيامي، با مردم ترکيه و خانواده‌هاي قربانيان ابراز همدردي کرد.

وزير اطلاع رساني سوريه همچنين تصريح کرد، سوريه به حاکميت همسايگانش احترام مي‌گذارد و متقابلا انتظار دارد تا به حاکميت اين کشور احترام گذاشته شود.

الزعبي، همچنين از برخي از کشورها به ويژه ترکيه خواست تا به ارسال تسليحات و اعزام تروريست‌ها به سوريه پايان دهند .

پارلمان ترکيه نيز قرار است روز پنجشنبه (۱۳ مهر) پيشنهادي را درباره عمليات نظامي مرزي در خاک سوريه «درصورت لزوم» بررسي کند.

دمشق برخي از کشورهاي مشخص غربي و منطقه‌اي از جمله عربستان سعودي، قطر و ترکيه را به مسلح کردن و تامين مالي شورشياني که با دولت بشار اسد رئيس جمهوري سوريه در جنگ هستند، متهم مي‌کند.

سفراي ناتو نيز روز چهارشنبه، با برگزاري جلسه‌اي اضطراري درباره درگيري‌هاي مرزي سوريه و ترکيه، در بيانيه‌اي اعلام کردند، «ائتلاف ناتو به حمايت از ترکيه ادامه مي‌دهد و توقف فوري چنين اقدامات تهاجمي را عليه يک متحد خواستار است.»

بشار اسد، رئيس جمهوري سوريه نيز در ماه ژوئيه در گفت‌وگو با روزنامه «جمهوريت» ترکيه گفت، آنکارا «براي حمايت از تروريست‌هايي که مردم ما را مي‌کشند همه تجهيزات تدارکاتي مورد نياز آن‌ها را تامين کرده است.»
نظرات بینندگان
Meek
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۳ مهر ۱۳۹۱
۶
۰
طفلکی ها هم کشته داده اند و هم عذرخواسته اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
این ترکیه واقعا به یک کشور کثیف و غیر انسانی تبدیل شده. از ضعف تک تک کشورهای همسایه داره استفاده می کنه و خودشو به هر کشور قدرتمندی می فروشه. البته جبر دنیا این کشور رو در این راه قرار داده. همین جبر دنیا هست که میخواد ایران رو هم وارد این راه کنه. حالا تا کی دولتمون میتونه مقاومت کنه؟!؟
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۱ - ۱۳ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
برنده بزرگترین جایزه در این خیانت ،،، اسراییل غاصب ،،
راستی این درسته که کشورهای اسلامی به خاطر خوشنودی صهیونیسم این همه مسلمان را به کشتن بدهند ،،،،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۴ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
این اشتباهات ترکیه برایشان خیلی گران تمام می شود !!!