۱۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۴

هواداران چاوز و رقیبش در خیابان+عکس

بیش از 19 میلیون نفر برای شرکت در این انتخابات ثبت‌نام کردند که این تعداد 96.6 درصد جمعیت رای‌دهندگان ونزوئلا را تشکیل می‌دهند.
کد خبر : ۸۲۱۹۳

به گزارش صراط به نقل از شبکه راشاتودی، «هوگو چاوز» رئیس جمهور ونزوئلا و «هنریکه کاپریلس» رقیب انتخاباتی وی، روز گذشته (پنجشنبه) در حضور بی‌سابقه هواداران خود، آخرین گردهمایی انتخاباتی را برگزار کردند.

صد‌ها هزار هوادار هوگو چاوز، روز پنجشنبه با وجود بارش شدید باران در خیابان‌های شهر کاراکاس (پایتخت) تجمع کرده و به سخنرانی چاوز گوش فرا دادند.



چاوز در این سخنرانی بار دیگر بر ادامه اجرای برنامه اصلاحات اجتماعی و مبارزه با فقر تاکید کرد و گفت: «در تمام این سال‌ها، تلاش کردیم کشور را نجات داده و بنیان‌های آینده را بنا بگذاریم. طی 6 سال دیگر ما در بخش‌های سلامت و آموزش، اول خواهیم بود و طی 10 سال آینده، دیگر بی‌خانمانی در ونزوئلا وجود نخواهد داشت.»




بنا براین گزارش، این تظاهرات در نوع خود بی‌سابقه بوده در حالی که یکی از حامیان دولت در این گردهمایی گفت که تا به حال چنین راهپیمایی گسترده‌ای را در ونزوئلا ندیدم.




در سوی دیگر، کاپریلس با تاکید با وعده بهبود اوضاع اقتصادی در جمع ده‌ها هزار نفر از هواداران در شهر بارکیسیموتو سخنرانی کرد.

پیش از این چاوز، رقیب انتخاباتی خود را متهم کرده بود که با وعده اجرای سیاست‌های اقتصادی نئو‌لیبرال در تلاش برای نزدیک شدن به آمریکا و اتحاد با این کشور است که این موضوع استقلال ونزوئلا را به خطر می‌اندازد.




قرار است انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا روز 7 اکتبر (16 مهرماه) برگزار شود.

بیش از 19 میلیون نفر برای شرکت در این انتخابات ثبت‌نام کردند که این تعداد 96.6 درصد جمعیت رای‌دهندگان ونزوئلا را تشکیل می‌دهند.


«هوگو چاوز» از حزب سوسیالیست متحد و «هنریکه کاپریلس» از حزب نخست عدالت از شانس بیشتری برای پیروزی درانتخابات برخوردار هستند.

همچنین 4 نامزد دیگر از احزاب مختلف ونزوئلا نیز برای رقابت در این انتخابات ثبت نام کرده‌اند.


 

 

نظرات بینندگان
یک 99 درصدی
|
United States of America
|
۰۰:۱۳ - ۱۵ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
ای کاش رئیس جمهور ما هم به جای فقط عکس انداختن کنار چاوز و شعار های ضد آمریکایی کمی از سیاست های اقتصادی و رفاهی و تامین اجتماعی دولت چاوز رو هم یاد می گرفت ، به جای اجرای سیاست های اقتصادی نئولیبرالی خصوصی سازی و حذف سوبسید ها ( که تو غرب هم دیگه جواب نمی ده! ) و کم کردن مسئولیت های دولت که به هرج و مرج اقتصادی منجر می شه و شکاف طبقاتی رو بیشتر می کنه . از این نظر تفاوت چندانی میان دولت اصلاحات ، دولت سازندگی و دولت خدمتگزار وجود نداره ، فقط در چهار سال گذشته این رویه سرعت بیشتری گرفت که نتیجه ش رو امروز داریم می بینیم. رئیس جمهور ما فقط به شکلی شعار های این طیف فکری رو تحویل مردم داد و اقشار کم درآمد و تحت فشار رو جذب خودش کرد ، ولی در عمل دیدیم که چه طور برعکس عمل کرد .

زنده باد هوگو چاوز !
زنده باد ونزوئلا !