۱۵ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۷
دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار تهران در گفتگو با صراط:

دولت بعد از هر انتقاد سیاست تهاجمی به خود می گیرد

تعداد معدودی عوامل مزدور دشمن ابتدا این قبیل مسایل را به وجود می آورند اما در ادامه برخی ساده لوحان به آن دامن می زنند.
کد خبر : ۸۲۲۳۹
"صراط" - دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار تهران در گفتگو با صراط، مسایل پیش آمده روز چهارشنبه 12 مهرماه در حومه ی بازار و ایجاد آشوب که موجب استقبال رسانه های ضدانقلاب شد، را محکوم کرد اما سیاستهای اقتصادی احمدی نژاد را قابل انتقاد دانست.
احمد کریمی وضعیت بازار در روزهای آتی را توام با آرامش دانست و البته خواستار تامین امنیت واحدهای صنفی نیز شد.
وی تعطیلی موقت بخشی از بازار در روز چهارشنبه را ناشی از احساس نا امنی برای تعدادی از کسبه قلمداد کرد و به خبرنگار صراط گفت: بازار از صبح چهارشنبه باز بود و روال طبیعی اش را ادامه می داد اما با ایجاد جو نا امنی و شایعاتی که منتشر گردید، برخی از مغازه داران صلاح را بر تعطیلی موقت محل کسب خود دانستند.
کریمی اصفهانی ضمن درخواست از دولت برای فراهم آوردن فضای انتقاد برای تشکلها و گروهها، افزود: دولت فعلی به مجرد اینکه انتقادی مطرح می شود سیاست تهاجمی به خود می گیرد و به جای پاسخ، به سوال روی می آورد.

با آتش زدن چند سطل آشغال چیزی گیر دشمن نمی آید

باتوجه به اینکه یکی از خیابانهای اصلی مطرح در اتفاقات روز چهارشنبه 12 مهرماه 1391 در خیابان امام خمینی(ره) و حوالی میدان حسن آباد تهران بود، خبرنگار صراط به سراغ اتحادیه صنف ابزارفروشان تهران رفت تا از وی پیرامون آنچه رخ داده، گفتگو کند.
نایب رییس اتحادیه ابزارفروشان تهران پیرامون اتفاقات روز چهارشنبه گفت: بعد از انتشار خبر برخی اغتشاشات در اطراف بازار بزرگ تهران و همچنین حوالی میدان امام خمینی(ره)، تعداد کمی از شاگردان کم سن و سال مغازه ها بدون اینکه متوجه عواقب کار خود باشند، صرفا برخی اعمال بچه گانه را مرتکب شدند. این درحالی بود که بازار ابزار و یراق باز بود و کسبه ها مشغول فعالیت اقتصادی روزانه خود بودند.
حافظ فکری با یادآوری این نکته که اکثر مردم یکی از علل گرانی دلار را خود بازاریان می دانند، دامن زدن به این مساله و انتساب آن به کسبه ها را تعجب آمیز دانست.
وی اتفاقات محدود رخ داده را بی ارتباط با گزافه گوییهای چند روز گذشته وزیر خارجه صهیونیستها ندانست و گفت: تعداد معدودی عوامل مزدور دشمن ابتدا این قبیل مسایل را به وجود می آورند اما در ادامه برخی ساده لوحان به آن دامن می زنند.
وی همچنین بیان داشت: از شب چهارشنبه پیامک هایی از سامانه های ناشناس به مغازه داران ارسال شده بود که طی آن اعلام گردید بازار، روز چهارشنبه تعطیل است اما این مساله خلاف واقعیت بود و همین پیامک ها باعث سوال مردم و جستجوی آنها شده بود.
نایب رییس اتحادیه صنف ابزارفروشان تهران در پایان آینده ی این اتفاقات و مسایل پیش آمده را خوب ارزیابی کرد و افزود: با تجربه ای که طی سالیان پس از انقلاب به دست آمده، فشارهای ناشی از مسایل ارزی و اقتصادی و ایجاد سروصدای مصنوعی پیرامون آن باعث هوشیاری بیشتر مردم می شود و با آتش زدن چند سطل آشغال چیزی گیر دشمنان نخواهد آمد.
نظرات بینندگان
جلال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۶ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
اگر کذاشتند این دوران طلائی با آرامش و نشاط طی بشه!