۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۳

اهالی لس آنجلس راهپیمایی کردند

به گزارش پرس تي‌وي ، در يازدهمين سال‌روز تهاجم نظامي امريکا به افغانستان، معترضان از سراسر لس آنجلس عليه جنگ طلبي کاخ سفيد، در هاليوود کاليفرنيا تجمع کرده‌اند.
کد خبر : ۸۲۴۴۱

به گزارش صراط به نقل از راس فراسير، تظاهرکنندگان در سراسر خيابان «هاليوود بلوارد» راهپيمايي کردند.

تظاهرکنندگان همچنين با ابراز خشم خود از تداوم مداخله نظامي امريکا در افغانستان و غرب خاورميانه، درباره به راه افتادن جنگي ديگر در خاورميانه هشدار دادند. شرکت کنندگان در اين تجمع اعتراض آميز همچنين پايان سياست‌هاي جنگ طلبانه واشنگتن را خواستار شدند.

معترضان مي گويند، ماشين جنگي امريکا، روزانه بيش از ۴۰۰ ميليون دلار صرف هزينه‌هاي جنگ مي‌کند. تظاهرکنندگان همچنين از اين که ارتش امريکا، دانش آموزان و جوانان فقير را استخدام و آنها را براي اهداف وال استريت قرباني مي‌کند، ابراز تاسف کردند.

مايک پريسنر، کهنه سرباز جنگ عراق و عضو ائتلاف« اکنون جنگ و نژادپرستي را متوقف کنيد» موسوم به ائتلاف بين‌المللي « انسر» در لس آنجلس مي گويد، امريکا نمي‌خواهد مسئوليت شکست جنگي ديگر مانند ويتنام را بپذيرد.

به گفته پريسنر، ژنرال‌هاي امريکايي به جاي قبول شکست مي‌خواهند روند خروج نيروها را طولاني و هزاران نفر ديگر را قرباني کنند.

عضو ائتلاف بين المللي «انسر» يادآور شد، « ژنرال‌ها و سياستمداران اذعان دارند که جنگ در افغانستان شکست خورده است.»

پريسنر ادامه داد: « ماموريت امريکا در افغانستان در وضعيت بحراني قرار داد و اين به اين معناست که ماموريت اين کشور در سراسر منطقه در بحران قرار دارد، اين درحالي است که امريکا احساس مي‌کند اين سطح از مرگ و نابودي مورد قبول افکار عمومي امريکاست.»

امريکا و متحدانش به عنوان بخشي از جنگ به اصطلاح ضد ترور واشنگتن به افغانستان حمله کردند.

اين تهاجم، اگرچه در آغاز موجب برکناري طالبان از قدرت شد اما با گذشت سال‌ها از اين حمله و حضور هزاران نيروي خارجي در افغانستان، ناامني همچنان در سراسر اين کشور خشونت زده رو به افزايش است.

جنگ در افغانستان، تلفات زياد نظاميان و غير نظاميان را به همراه داشته است.

معترضان همچنين با تجمع مقابل يک مرکز سرباز گيري ارتش امريکا، مراتب خشم خود را سياست‌هاي جنگ طلبانه واشنگتن به نمايش گذاشتند. تظاهرکنندگان هدف از اين اقدام را تعطيلي اين مرکز و انتشار حقايق درباره اهداف واقعي از استخدام سرباز عنوان کردند.

کوين بيکر از کهنه سربازان جنگ ارتش امريکا نيز با اشاره به اين که دوستانشان، اعضاي خانواده و عزيزانشان استخدام و به جنگ اعزام شده‌اند، گفت، « اين جنگي است که ثروت‌مندان برپا کرده‌اند و آن‌ها مايل به مشارکت در آن نيستند.»

معترضان مي گويند، در آستانه برگزاري انتخابات امريکا از جنگ طلبي بيشتر امريکا در خاورميانه نگرانند.

آن‌ها مي گويند، سياست‌مداران امريکايي براي پيش‌برد اهداف سياسي خود، آگاهانه درباره کشورهايي مانند ايران و سوريه دروغ مي‌گويند.

بيکر يادآور شد: « لفاظي‌هاي جنگ طلبانه امريکا و اسرائيل درباره ايران، چيزي جز يک دروغ جهاني نيست. ايراني‌ها از سال ۱۹۷۶ ميلادي از تحريم‌هاي امريکا آسيب ديده‌اند.»

معترضان همچنين پايان مداخله امريکا را در امور داخلي سوريه که به گفته آن‌ها موجب ناآرامي و تلفات انساني مي‌شود، خواستار هستند. معترضان همچنين در حمايت از حق کشورهاي خاورميانه بر سرنوشت خود راهپيمايي کردند.

امريکا وعده داده است « به منظور شتاب بخشيدن به سرنگوني دولت بشار اسد رئيس جمهور سوريه، با هم‌کاري کشورهاي هم‌فکر از مخالفان سوري حمايت کند.»
نظرات بینندگان
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۵۰ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
با این اوصاف مردم آمریکا هم با بصیرتند دیگه .