۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۵

نیویورک تایمز:ترس آمریکا از ژنرال سلیمانی

روزنامه نیویورک تایمز پر تیراژ ترین روزنامه امریکا امروز مطلبی را منتشر کرد که از سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس به عنوان مغز متفکر جریانات خاورمیانه یاد شده است.
کد خبر : ۸۲۵۴۱

به گزارش صراط ؛ نیویورک تایمز بخشی از کتاب "بازی پایانی, بازی جنگ در عراق، از جرج دبلیو بوش تا باراک اوباما" نوشته مایکل گوردون، خبرنگار این روزنامه و ژنرال برنارد ترینر، مقام ارشد نظامی سابق آمریکا را منتشر کرده که در آن به نقش فرمانده سپاه قدس در برنامه های عراق اشاره شده است.


در این گزارش آمده است: تابستان ۲۰۰۷ یک مقام ارشد اطلاعاتی عراق به تهران سفر کرد تا با رهبران ایران ملاقات کند و خیلی زود متوجه شد چه کسی سیاست ایران را در قبال همسایه غربی اش تعیین می کند.

روزنامه نیویورک تایمز مدعی شده هرگونه تحرک در خاورمیانه و کشورهای عربی از سوی ایران به دستور مشاور ارشد رهبر جمهوری اسلامی یعنی سردار سلیمانی اجرا می شود.

نیویورک تایمز نوشت : بر اساس گزارشی که یک مقام عراقی بعدها به مقامات آمریکایی در عراق ارائه داد، قاسم سلیمانی در کمال خونسردی توضیح داد که "تنها مقام تصمیم گیرنده درباره اقدامات ایران در عراق است!

بر اساس این گزارش روزنامه نیویورک تایمز ، قاسم سلیمانی، با موی خاکستری و لحن آرام و اعتماد به نفسی‌ که پشتگرمی آیت الله خامنه‌ای به او داده، نقطه مقابل رئیس جمهور جنجالی ایران است. او که سال گذشته به درجه سرلشگری - بالاترین مقام سپاه پاسداران - ارتقا یافت، مغز متفکر دو اقدام محوری در سیاست خارجی ایران بوده است: نفوذ و مداخله در امور داخلی عراق، و کمک نظامی به حکومت بشار اسد در سوریه.

در ادامه این گزارش روزنامه نیویورک تایمز چندین مورد دیگر از قدرتمندیهای سردار بی ادعا سردار سلیمانی و ترس امریکا و اسرائیل از این چنین افراد در سپاه و وحشت انها از قدرت فکری این افراد به صورت علنی در گزارش این روزنامه پر فروش امریکایی قابل مشاهده است.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۱
۱
جهت اطلاع نورا - SS - نوید - سعید کانادا و دوستان میگ میگ شون
Yas
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۱
۱
مگه خودشمانگفتیدهروقت غربی هاازتون تعریف وتمجیدکردندبدونیدجای کارمیلنگید! باتوجه به شرح این ماجراکه توسط نیویورک تایمزبه رشته تحریردراومده کجای کارتون عیب داره ومیلنگه؟
محمد امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۱
۰
سلام آقايا خانم ياس
تعريف و تمجيد صرفا دليل بر لنگيدن جايي از كار نيست.اين اقدامات و عملكرد قبل و بعد از تعريف و تمجيد غربي ها هست كه راه را از بي راهه نشان مي دهد. اگه آقاي سليماني عزيز قبل از اين تمجيد با جرج سوسروس ديدار داشت يا از آزاديهاي غريزي و اخلاقي ميگفت يا گروههايي از طرف دارانش را به خاطر پست و مقام به كوچه و خيابان ميريخت و...... اين تعريف و تمجيد نشان ميداد لنگيدن را. سفسطه ضعيفي داشتيد.!!!
sss
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۱
۰
اگر بخواهیم به گفته های همین شما در سایت های ارزشمدار توجه کنیم.
از دلار و مرغ و کاغذ و رانت و مصلحت اندیشی و اختلاس و ..... اینقدر زیاد که نوشتن همه خیلی زمان می برد توسط استکبار به اصطلاح جهانی در کشور به هم ریخته و توسط ایادی آن کنترل می شود، هنوز جنگ نشده ایران از زمان جنگ پیشین بدتر شده و قحطی در آن آمده حال فرض کن اتفاقی هم بیافتد، حکومت و دولتی که در زمان صلح از پس مرغ و تخم مرغ بر نمی آید و از سیر و کاهویش گرفته تا فلان و فلانش وارداتی است و کمر بزرگترین شرکت خودروسازش شکسته در زمان جنگ چه خواهد کرد؟
به گفته خود شما بسیاری از ترورها در خرابکاری ها توسط همین استکبار اتفاق می افتد خوب بفرمایید در جواب چه حرکتی انجام دادید، کلک آمریکا را بکنید و خیال کل دنیا را راحت کنید.
در ضمن سرنوشت قذافی و صدام و بن لادن را به یاد داشته باشید اینها مرد عمل بودند اما چه شدند؟
خبر فوری

سانحه برای بالگرد رئیسی در «دیزمار» /جستجو به سختی پیش می‌رود/تکذیب جلسه شورای عالی امنیت ملی