۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۵

اصلاح‌طلبان برای خروج از انزواچه میکنند؟

به گزارش صراط ،‌کیهان در ستون ویژه های خود نوشت:
کد خبر : ۸۲۶۱۸

نفوذ پهپاد تجسسي به منطقه نقب، افتضاح امنيتي بي سابقه براي اسرائيل

شوك ناشي از نفوذ يك پهپاد تجسسي به عمق 100 كيلومتري آسمان فلسطين اشغالي و نزديكي تأسيسات اتمي ديمونا همچنان موضوع بحث و نگراني در محافل صهيونيستي است.

پايگاه صهيونيستي دبكا كه در امور امنيتي فعاليت مي كند، با اشاره به اينكه اين پهپاد مدت نيم ساعت در آسمان صحراي نقب پرواز كرده، نوشت: چرا نتانياهو نخست وزير و ايهود باراك وزير دفاع دوست دارند اين رويداد را صرفاً يك عمليات نفوذ هوايي توصيف كنند علي رغم اينكه آنچه رخ داد غير از شكست ضد اطلاعاتي و استراتژيك در وهله اول براي اسرائيل چيز ديگري نبوده است.

اين سايت نوشت: رخنه اين هواپيما به فضاي اسرائيل شاهدي است بر اين مدعا كه ارتش اسرائيل همچنان ناآماده در برابر حمله ناگهاني بر ضد اسرائيل است به رغم تمامي آموزش هايي كه ارتش طي دو سال گذشته ديده است. ايران به اين ترتيب مي تواند حمله كند و مستقيماً اهداف اسرائيل و آمريكا را هدف قرار دهد ليكن تل آويو و واشنگتن تلاش مي كنند اين رويداد را ناديده بگيرند. واقعاً نتانياهو و باراك چگونه به اين حادثه مي نگرند؟ سيدحسن نصرالله رهبر سازمان حزب الله در لبنان در تاريخ 20 ژولاي 2012 و در خلال يك سخنراني گفته بود مقاومت يعني حزب الله در هر جنگي در آينده تل آويو را غافلگير خواهد كرد.

اين سايت اسرائيلي نوشت: حقيقت اين است كه يك هواپيماي بدون سرنشين غول پيكر در فضاي اسرائيل به مدت نيم ساعت به پرواز درآمده و تصاويري را به ثبت رسانده و آن را احتمالاً به يك مركز كنترل و مراقبت كه معلوم نيست در كجا واقع شده ارسال كرده است. همه اين اتفاقات افتاده اما سيستم هاي الكترونيكي اسرائيل و آمريكا نتوانستند به موقع حتي اين هواپيما را شناسايي كنند.آيا نبايد اين افتضاح را يك شكست ضد اطلاعاتي بزرگ توصيف كرد؟

دبكا فايل مي افزايد: اينك اين سؤال پيش روي مقامات سياسي و نظامي ماست كه اگر هواپيماي مذكور مجهز به بمبهاي متعدد بود و آن را بر روي منطقه بئرالسبع مي ريخت چه اتفاقي مي افتاد. آيا اين همان كابوسي نبود كه اسرائيل دائماً از آن به عنوان تهديد ايران ياد مي كند؟

اين پايگاه صهيونيستي متخصص در امور امنيتي سپس با فهرست كردن مناطقي كه هواپيماي تجسسي بدون سرنشين توانسته از آنها تصويربرداري و جمع آوري اطلاعات كند، نوشت: اين هواپيماي بدون سرنشين پس از ورود به آسمان اسرائيل بر فراز پايگاه نظامي نفاتيم به پرواز درآمده و به سيستم هاي الكترونيكي وابسته به ارتش در جنوب نفوذ كرد و سپس بر فراز بئرالسبع به پرواز درآمد و به جمع آوري عكس و اطلاعات ضد اطلاعاتي متعلق به سامانه دفاع هوايي اسرائيل خاصه سيستم مربوط به حمايت از نيروگاه هسته اي ديمونا و مراكز نظامي ديگر اقدام كرده است.

«دبكا» افزود: بدون شك هدف اصلي كساني كه اين هلي كوپتر را به درون اسرائيل هدايت كرده اند دستيابي به جزئيات رادارهاي آمريكايي پيش رفته از نوع X-band است كه در صحراي نقب مستقر مي باشد. به بياني ساده تر هر كسي كه اين هلي كوپتر را فرستاده قصد داشته شكاف هايي را براي رخنه در سيستم الكترونيكي سامانه ضدموشكي پيدا كند كه به نظر مي رسد هر آنچه را كه طراحي كرده بود محقق كرده است. اين احتمالاً از پيشدستي هاي ايران است.

«منابع اطلاعاتي اسرائيل» همچنين به سايت دبكا گفته اند «نيروي هوايي ارتش اسرائيل و سازمان اطلاعات نظامي اين رژيم به طور ناگهاني با اين مسئله روبرو شدند و اين هواپيما نزديك به نيم ساعت در آسمان فلسطين اشغالي پرواز مي كرد و پس از اين مدت رادارها توانسته اند آن را ردگيري كنند.» به گزارش دبكا «به نظر مي رسد كه اسرائيل در اطلاع رساني درباره پرواز هواپيماي جاسوسي دچار سردرگمي شده به طوري كه خبرنگار شبكه دوم تلويزيون اسرائيل در ابتدا پرواز هواپيماي جاسوسي را به جنبش جهاد اسلامي نسبت داد و اندكي بعد «يواف مردخاي» سخنگوي ارتش اين خبر را تكذيب كرد و اعلام نمود كه اين هواپيما از نوار غزه پرواز كرده و پس از آن نيز گفت كه اين هواپيما از نوار غزه نيز پرواز نكرده بلكه از يك منطقه جنوبي در غرب مصر به پرواز درآمده ولي هنوز معلوم نيست كدام كشور اين هواپيمارا فرستاده است.»

پيش از اين ادعا شده بود هواپيما از جنوب لبنان به مديترانه رفته و سپس وارد جنوب فلسطين اشغالي شده است.

«يفتاح شاپير» متخصص صنايع هوايي و نظامي اسرائيل نيز به آسوشيتدپرس گفت: ارسال اين پهپاد مي تواند يك هشدار از سوي ايران به اسرائيل باشد و نشان مي دهد ايران قادر است پرنده هاي پروازي را وارد آسمان ما كند و حتي از قدرت خارج كردن آنها نيز برخوردار است.

در همين حال خليل شاهين كارشناس فلسطين امور استراتژيك به العالم گفت: مقامات سياسي و نظامي تل آويو همچنان از اينكه يك فروند هواپيماي تجسسي مسافتي طولاني را كه بالغ بر 100 كيلومتر بوده طي كرده و در حريم هوايي سرزمين هاي اشغالي 1948پرواز كرده، شوكه هستند. اسرائيل به دلايل مختلف درباره ورود هواپيماي جاسوسي به حريم هوائي اراضي 48 بسيار نگران است. مهمترين اين دلايل، تكنولوژي پيشرفته ارسال اين هواپيماست. اسرائيل همچنين معتقد است كه هواپيماي جاسوسي نمي تواند اين مسافت طولاني را جز با كمك ماهواره ها بپيمايد.

وي خاطر نشان كرد: رژيم صهيونيستي معتقد است طرفي كه قادر به ارسال هواپيمائي با قدرت پيمودن اين مسافت طولاني و پرواز يك ساعته يعني يكصد كيلومتر در حريم هوائي اراضي 48 است، مي تواند با چنين هواپيماهائي بمب و موشك هم بفرستد و مواضع استراتژيك و مهم خصوصاً نيروگاه هسته اي ديمونا را هدف قرار دهد.


هاشمي: ديگر آمادگي نامزدي انتخابات را ندارم

هاشمي رفسنجاني جرأت و شهامت پذيرش اشتباه و اصلاح ناكارآمدي ها را قدم اول اصلاح امور و برگشت به مسير را درست خواند.

وي كه در ديدار اعضاي شوراي مركزي انجمن اسلامي مدرسين دانشگاه ها (حلقه نجفقلي حبيبي، محسن رهامي، علي محمد حاضري و...) سخن مي گفت، اظهار داشت: در كنار بيان افتخارات بزرگ نظام اسلامي، بايد برخي كوتاهي ها هم به مردم گفته شود و از آنان مدد بجوييم تا با اتحاد و همدلي و حضور فعال همه دلسوزان و وفاداران به انقلاب و نظام اسلامي، مشاركت ملي را افزايش دهند.

هاشمي رفسنجاني «وحدت ملي» را نه به معناي ادغام نيروها و سهم خواهي هاي گروهي، بلكه به عنوان فراهم كردن زمينه حضور همه وفاداران به انقلاب و قانون اساسي خواند و گفت: اگر زمينه مشاركت فعال و عادلانه و برابر همه سلايق فراهم شود، آنچه با انتخاب قانوني و آزاد مردم به دست مي آيد، مورد پذيرش و حمايت همه خواهد بود و پس از آن ناكارآمدي ها كاهش و روند پيشرفت و توسعه هموار خواهد گرديد.

تأكيد بر پذيرش انتخاب قانوني و آزاد مردم در حالي است كه جريان فتنه گر مورد حمايت آقاي هاشمي در حوادث 3 سال پيش درست خلاف اين شعار عمل كرد.

هاشمي رفسنجاني همچنين در مصاحبه اي مي گويد مثل گذشته در جريان مسائل كشور نيست. او همچنين با تكذيب نامزدي در انتخابات رياست جمهوري سال آينده گفته است «من ديگر آمادگي اين كار را ندارم».

وي در مصاحبه با نشريه زنجيره اي آرمان روابط عمومي گفته است: من در حال حاضر مثل گذشته در جريان مسائل كشور آن گونه كه اتفاق مي افتد نيستم. بيشتر از طريق رسانه ها و گاهي از طريق بعضي ملاقات ها مطالبي را مي فهمم اما در مجموع فكر مي كنم در شرايط كنوني هم ضعف مديريت و هم تحريم ها هر دو [در نوسانات اقتصادي] سهم دارند.

وي درباره تورم 49 درصد در دوره رياست جمهوري خود گفت: در اثر اشتباهي كه بانك مركزي و وزارت بازرگاني كردند يك بار در دو سه ماه تورم به 49 تا 50 درصد رسيد كه اين را هر روز تكرار مي كنند. من در مسافرت بودم. رهبري تلفن كردند و گفتند لازم است دخالت كنيد. من برگشتم و ظرف 2 ماه شرايط به وضع قبل برگردانده شد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره احتمال نامزدي اش در انتخابات و اينكه آيا قانون اين اجازه را مي دهد، خاطر نشان كرد: قانوناً تاكنون هيچ منعي ندارد ولي من ديگر آمادگي اين كار را ندارم. در دوره اي هم كه آمدم، صدبار تأكيد كردم كه ترجيح دارد انسان جوان تر و تازه نفسي وارد شود و ما حمايتش كنيم. شرايطي پيش آمد كه مجبور شدم خودم را نامزد كنم. والا براي من آن دوره اول كافي بود و بيش از اين لازم نبود. همه حرف هايم را هم زدم و طراحي هايم را اجرا كردم و برنامه هايم را ريختم. بارها گفته بودم كه نيازي نيست بيايم. الان هم اگر يك رئيس جمهور توانا با آراي بالا روي كار بيايد، من به عنوان يك مشاور تا آخر به او كمك مي كنم.

وي درباره ملاقات با ناطق نوري و گفت وگو درباره انتخابات مي گويد: هميشه جلسه داريم. بعد از جلسه مجمع، معمولاً چهار، پنج نفر از دوستان مي مانند و با هم ناهار مي خوريم و مسائل كشور و راهكارها را مطرح و بحث مي كنيم. اين حرف را هم من به آقاي ناطق زدم و هم ايشان به من زدند. گفتم: هنوز وضع جسمي و سن شما بهتر از من است و بياييد. ايشان هم برعكس به من مي گفت. اما همه حرف بود. گفتم كه ديگر نمي توانم بيايم و آقاي ناطق هم عذرهايي داشت.

هاشمي درباره اين سؤال كه آقاي خاتمي هم همين طور است؟ گفت: بعد از آن حوادث، شرايطي است كه ما اين بحث ها را با ايشان نمي كنيم.


آمريكا: سران مخالفان در ايران از ما مي خواهند به تحريم ادامه دهيم

معاون وزير خارجه آمريكا اعلام كرد اعمال فشار و تحريم هاي اقتصادي عليه ملت ايران با مشورت برخي سران گروه هاي مخالف در ايران صورت مي گيرد.

مايكل پازنر در گفت وگو با يورونيوز، اظهار داشت: تحريم ها احتمالا در درجه نخست مردم عادي و طبقات ضعيف را تحت فشار قرار مي دهد اما چاره اي وجود ندارد. شما نمي توانيد تحريم ها را چنان طراحي كنيد كه تنها مقامات كشور را هدف قرار دهد.

وي اضافه كرد: ما بايد به صداي كساني كه در داخل هستند گوش كنيم و از آنها الهام بگيريم. روشن است كه گروهي از سران نيروهاي دموكراتيك در ايران خواهان اعمال فشار بر دولت از طريق تحريم ها هستند.

معاون وزارت خارجه آمريكا به اسامي اين افراد اشاره اي نكرد اما با مروري به برخي مخالف خواني ها در داخل به بهانه تحريم ها مي توان روشن كرد كه چه كساني با فشار سياسي - اقتصادي غرب هماهنگ شده اند.

پازنر در اين مصاحبه گفته است: دولت ايران دولت ديكتاتوري و سركوبگر است. جنگ سرد ميان ايران و دولت هاي غربي كه ايران را به خاطر برنامه هسته اي تحت فشار گذاشته اند ادامه دارد. اوضاع ايران از ديد ديگر نيز بسيار وخيم است و آن اينكه سركوب ها اوضاع را بسيار دشوار مي كند. مخالفان خسته شده اند، آنها آزادي و دموكراسي مي خواهند و از آنچه در خارج ايران گفته مي شود احساس دلگرمي مي كنند. ما وقت و انرژي زيادي در رسانه ها صرف مي كنيم كه بگوييم پشت مردم ايران و مخالفان ايستاده ايم. ما مي دانيم كه فعالان سياسي و وبلاگ نويسان هدف اقدامات رژيم هستند.

وي در بخش ديگري از مصاحبه با يورونيوز با اين سوال خبرنگار مواجه شده كه هيلاري كلينتون ضمن اعلام پيروزي در ليبي گفته بود اين معرف قدرت هوشمندانه آمريكاست اما پس از وخامت اوضاع در اين كشور، آمريكا خود را كنار كشيده و مي گويد مردم ليبي مسئول عواقب انقلاب خود هستند، آيا اكنون اين چنين به نظر نمي رسد كه قدرت هوشمند آمريكا چندان هم هوشمند نبوده اند؟

معاون وزيرخارجه آمريكا با طفره از سوال خبرنگار گفت: مردم ليبي براي آينده شان برنامه ريزي نكرده بودند. فكر نمي كنم مسئله فقدان هوشمندي باشد. دولت به بخش هاي بزرگي در كشور كنترل ندارد. اين انتقال قدرت از طرف ما نبود بلكه از طرف مردم ليبي بود كه انقلاب كردند. آنها اين فشار را بدون طرح نقشه براي آينده كردند.

اظهارات معاون وزيرخارجه آمريكا درباره تحريم ها عليه ملت ايران در حالي است كه اخيرا هاموند وزير دفاع انگليس به آبزرور گفته بود: اگر سطح اعمال فشارهاي اقتصادي بر ايران به اختلال تهديدكننده نظام و ابراز مخالفت در خيابان تبديل شود، در اين صورت احتمالا مسير ايران را تغيير خواهد داد.

به گفته وي اين تحريم ها بايد حاكميت را تهديد كند تا تغيير موضع دهد. اگر آثار فشار اقتصادي به نا آرامي در خيابان منتهي شود، آن هنگام نظام ممكن است تغيير موضع دهد.


وحدت ملي يا چاره انديشي براي خروج اصلاح طلبان از انزوا؟!

يك عضو مركزيت حزب اعتماد ملي اعلام كرد در صورت عدم نامزدي اصلاح طلبان، ترجيح مي دهد از نامزدي ناطق نوري حمايت كند.

محمدرضا خباز نماينده سابق مجلس خواستار ايجاد ائتلاف ميان مثلث خاتمي، هاشمي و ناطق نوري شد و به «آريا» گفت: يكي از پيش فرض هاي ما اين است كه يكي از شخصيت هاي مطرح اصلاح طلب به صحنه انتخابات وارد شود اما اگر اينگونه نشد بايد اصلاح طلبان در مجموعه اي گرد هم آيند و از بين خودشان يك چهره شاخصي را انتخاب كنند تا افراد ديگر اين طيف گرد او جمع شوند. از اين طريق اصلاح طلباني كه احساس نااميدي مي كنند و به نوعي منزوي هستند هم وارد صحنه مي شوند و انتخابات پرشور برگزار خواهد شد.

وي افزود: اما اگر دو گزينه اول به هر دليلي تحقق پيدا نكرد بنده معتقدم اصلاح طلبان از يك چهره اصولگرايي كه آنها را قبول داشته باشد و دعوت به حضور در انتخابات و همكاري كند قطعا حمايت خواهند داد كه در اين صورت دولت وحدت ملي رخ دهد.

وي گفت: به عقيده من اگر چنانچه آقاي خاتمي يا چهره ديگري از اصلاح طلبان وارد عرصه رقابت نشدند بايد از يك چهره اصولگرايي كه معتقد به اصلاح طلبان و تفكر اين طيف باشد و از سوي ديگر حقوق شهروندي را محترم بشمارد حمايت كنيم در اين صورت وحدت ملي در كشور به وجود خواهد آمد.

عضو حزب اعتماد ملي تاكيد كرد: همانطور كه قبلا اشاره كرده ام اگر مثلثي از خاتمي، هاشمي و ناطق نوري تشكيل شود دولت وحدت ملي تحقق پيدا مي كند و زمينه حضور و فعاليت همه گروه ها در انتخابات فراهم مي شود. يك شخصيت اصلاح طلب معتدل يعني خاتمي و يك شخصيت اصولگراي معتدلي چون ناطق نوري و يك شخصيت فراجناحي مورد قبول نظام كه در امور نقش مهمي دارد يعني آيت الله هاشمي رفسنجاني مجموعه اين سه بزرگوار كه مورد تاييد امام و رهبري بوده و هستند و محبوبيت فوق العاده دارند مي توانند يا از بين خودشان يكي را انتخاب كنند و يا اينكه شخصيت ديگري را انتخاب كنند و آن فرد را وارد صحنه كنند تا انتخابات پرشور برگزار شود.

وي گفت: بنده به اين دليل از مثلث خاتمي، ناطق و هاشمي صحبت مي كنم كه ترس اصولگرايان ريخته شود. در واقع اين سه شخصيت آنقدر محكم و قوي هستند كه بتوانند هم افزايي كنند و كانديدايي انتخاب كنند كه آن كانديدا خودش را از هر سه شخصيت بداند تا در اين صورت نوعي ائتلاف شكل بگيرد.
منبع: کیهان
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۰۵ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
بجاي مثلث وحدت ملي بگوييدمثلث ........، حاميان ..... وساكتين . مثلث هاشمي خاتمي ناطق مثلث وحدت ملي نيست بلكه مثلث كساني است كه ميگويند فتنه اي در سال 88اتفاق نيفتاده وبه نظر اين مثلث .................
پورا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
فتنه گری! اوقات بیکاری هم سماق می مکند!
صمد آقا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
نکنه این سه نفر مثلث میخوان قالیباف رو کاندید کنن؟
هان؟