۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۲

۱۰ویژگی رئیس‌جمهور آتی ازدید معاون‌سپاه

معاون سیاسی سپاه بر این باور است که اگر قوه عاقله ای در دولت آمریکا وجود داشت منافقین را از لیست گروه های تروریستی خارج نمی کرد.
کد خبر : ۸۲۷۴۸
به گزارش صراط، سردار علی اشرف نوری تصریح دارد که دولت آمریکا همواره در برخورد با تروریست ها دوگانه برخورد کرده و تروریست ها را به تروریست های خوب و بد تقسیم بندی می کند.

 
نوری همچنین اظهار داشت، نقطه زوم دشمن انتخابات 92 است و برای تحقق اهداف خود تلاش دارد تا مردم را تحت فشار اقتصادی قرار دهد تا در نهایت نیروی خود را به عنوان نجات بخش وضعیت اقتصادی به مردم بقبولاند و به قولی مردم را دچار اشتباه محاسباتی کند. معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عین حال مهمترین نگرانی خود را معطوف به اختلاف بین مسئولان می داند نه وجود تحریم ها. بخشی از گفت وگوی وی با خبر انلاین را در ادامه می خوانید:

آقای احمدی نژاد هفته گذشته به این مساله اشاره کردند که قرار شده بحران بازار ارز را اطلاعات سپاه مورد بررسی قرار دهد؟شما از این مساله خبر دارید ؟

بله در این زمینه یک تعدادی از عوامل شناسایی شدند و موضوع در حال پیگیری است.

 
 این کار توسط اطلاعات سپاه انجام شده است؟

بله به کمک دستگاه های اطلاعاتی این کار صورت گرفت.

 
این کار توسط خود آقای رئیس جمهور به سپاه تنفیذ شد؟

بله در جلسه ای که این مساله مورد بحث قرار می گیرد آقای رئیس جمهور درخواست می کند که سپاه برای حل مشکل کمک کند.

 
سپاه از چه توانایی برخوردار است که می تواند بحران بازار ارز را حل کند؟

وقتی که جنگ است تمام دستگاه های کشور احساس مسئولیت می کنند و تنها یک دستگاه نمی تواند مشکل را حل کند. اگر سپاه نیز از توانمندیهایی برخوردار است از کمک کردن دریغ نمی کند زیرا وظیفه سپاه ایجاب می کند که حافظ آرمان های انقلاب و پاسدار اصل نظام باشد.

 
 حلقه بیست و دو نفره ای که مورد اشاره آقای احمدی نژاد قرار گرفت و از آنها به عنوان عوامل گرانی ارز یاد شد افرادی هستند که سپاه بازداشت کرده است؟

تقریبا.

 
آیا به جمع بندی رسیدید که این عوامل به کجا وابسته اند؟

در حال بررسی است.

 
آیا سپاه برای انتخابات ریاست جمهوری برنامه ای دارد؟

سپاه برای انتخابات کما فی السابق وظیفه و ماموریت روشنگری دارد.

 
این ماموریت فقط در حوزه نیروهای سپاه پاسداران است یا جامعه؟

وظیفه ما روشنگری نیروهای سپاه و بسیج است. اما پیام ما در اتاق در بسته منتشر نمی شود امکان دارد که جلسه ای که در مسجد یا سالنی برگزار می شود افراد دیگری هم حصور پیدا کنند و یا در اجتماعات بزرگ و عمومی برگزار شود.

 
فکر می کنید در انتخابات 92 بیشتر در چه حوزه ای سرمایه گذاری می شود فکر می کنید نظیر آنچه در انتخابات 88 رخ داد در انتخابات 92 هم رخ می دهد یا اینکه فکر می کنید جنس این دو متفاوت است.

تفاوت هایی دارند. در حال حاضر تمرکز بیشتر در حوزه اقتصاد است. در بخش اقتصاد تمرکز دشمن این است که بتواند معیشت مردم را دچار مشکل کند و یک نارضایتی عمومی به وجود بیاید مردمی که در حوزه اقتصادی دچار مشکل شدند مطالباتی را از نظام مطرح کنند که در این مطالبات مردمی و به هم ریختگی سیستم اقتصادی دنبال مقصرهایی هم می گردند. بدنبال وقوع این اتفاق و از دل این اعتراضات، فردی که طرفدار غرب بوده با یک شعار نجات دهنده شرایط اقتصادی، قصد دارد خود را پیروز میدان بیابد.

 
به عبارت بهتر این مساله مطرح شود که اگر می خواهید شرایط بهتر شود باید به این فرد رای بدهید بدین ترتیب سعی می کنند گزینه مورد نظر خود را با تبلیغات فراوان به مردم تحمیل کنند . زیرا در شرایط عادی مردم همه جریان های سیاسی را می شناسند و تابلوی همه شناخته شده است. مردم در حوادث گذشته بسیار هوشیار شدند اما اگر بتوانند مردم را دچار اشتباه محاسباتی بکنند از درون این اشتباه محاسباتی می توانند گزینه مورد نظر را پیروز انتخابات کنندکه مطلوب غرب باشد. منظور از گزینه مطلوب این نیست که این فرد صدر صد آمریکایی است هرچند مردم به چنین فردی هم رای نمی دهند. امروز سناریو در این حوزه نوشته شده و مجموعه شرایط رصد شده، وجود این سناریو را تایید می کند. با گذشت زمان این سناریو معنی بیشتری پیدا می کند.
 

 
آیا به این جمع بندی رسیدید که این جریان چیست و چه گزینه ای را مدنظر قرار داده است؟

یک جریان واحد نیست. ممکن است در آستانه انتخابات هر جریانی که منافع خود را با این سناریو همراه می داند به این جریان بپیوندد. درآستانه انتخابات جریان های سیاسی با وجود مواضع مخالف با هم ائتلاف می کنند همچنانکه در جریان انتخابات سال 76 جریانی که قدرت را در دست داشت با جریان منتقد دولت ائتلاف کرد. مجموع این ائتلاف می تواند غرب را به خواسته خود یک قدم نزدیکتر کند.

 
از نظر سپاه یک رئیس جمهور مطلوب باید واجد چه شرایطی باشد.

یک رئیس جمهور باید کارآمد باشد و در شرایط بحرانی بتواند کشور را مدیریت کند. رئیس جمهور باید فردی باشد که بتواند در دهه پیشرفت و عدالت پرچمدار پیشرفت و عدالت باشد. این فرد باید بتواند در مسیر پر سنگلاخ، کشور را برسر منزل مقصود با اقتدار به پیش ببرد. با توجه به اینکه دشمن تلاش دارد تا دل مسئولان را خالی کند یک رئیس جمهور باید شجاع باشد و شجاعت ریسک کارهای بزرگ را داشته باشد. هدایت کلان و راهبری نظام بر عهده ولایت فقیه است رئیس جمهور آینده باید کسی باشد که تدابیر و رهنمودهای ولایت را بشناسد و به درستی آن را عملیاتی کند. بنابر این رئیس جمهور باید ولایت مدار باشد.

 
حضرت امام خمینی (ره)در فرمایشات خود به کرات تاکید داشتند که مرم ولی نعمت هستند. یک رئیس جمهور باید خدمتگزار مردم باشد. یک رئیس جمهور باید از یک تیم سالم، متعهد،قوی و کارآمد استفاده کند ملاحظات خویشی و قومی و ... نباید در کابینه دیده شود.

 
گفتمان رئیس جمهور باید گفتمان ارزشی و انقلابی و مردمی و برخاسته از شعارها و ارزش های انقلاب باشد. نباید خدای ناکرده گفتمانی را مطرح کند که برخلاف گفتمان رایج انقلاب باشد زیرا این کار به کشور آسیب جدی وارد می کند. زیرا در این موارد است که اختلاف به وجود می آید زیرا ناگهان مسئولی سخنی را مطرح می کند که با گفتمان اصلی انقلاب سازگاری ندارد و منجربه منازعه و درگیری در کشور می شود. ویژگی مهم دیگر رئیس جمهور، استکبار ستیزی است زیرا انقلاب فکری و فرهنگی ما استکبار ستیزی است و رئیس جمهور باید از روحیه استکبار ستیزی برخوردار باشد.

 
هر وقت احساس کند که منافع ملت توسط استکبار پایمال شده است محکم از آن دفاع کند. اگر رئیس جمهوری این شاخص را داشته باشد رئیس جمهور مطلوبی است البته شاخص های دیگری هم می توان برشمرد که ساده زیستی و پاک دستی و ... است.

 
شما نگران نیستید که فردی در انتخابات آینده به قدرت برسد که طرفدار اسلام آمریکایی باشد؟

البته این خیلی بعید است که مردم ما به چنین فردی رای بدهند. خیلی بعید به نظر می رسد که چنین اتفاقی بیفتد. حتی با وجود تبلیغات گسترده و پیچیده بعید است در این مورد موفق شوند. به نظر من خود آمریکا هم ناامید است که چنین فردی در ایران به قدرت برسد یعنی کسی صدرصد در خدمت منافع غرب باشد. آنها به دنبال این هستند که یک نفر به اندازه یک گام بتواند خواسته آنها را محقق کند و این مساله برایشان بسیار ارزشمند است. آنها بر این باورند که اگر رئیس جمهوری یک گام به سمت آنها بردارد آنها در قدم های بعدی کمک خواهند کرد. آنها نگران هستند که کسی به قدرت برسد که اصلا گوشه چشمی به آمریکا و صهیونیست ها نشان ندهد.

  

برخی از کاربران این سوال را پرسیدند که آیا ضرورتی دارد که سپاه در انتخابات دخالت کند؟

این سوال بسیار مطرح می شود البته بخشی از این سوال همان سناریوی است که توسط دشمن طراحی شده است. ضد انقلاب تلاش دارد تا یک نهاد تاثیر گذار در عرصه دفاع مقدس، دستاوردهای علمی و دفاع از ارزش های انقلاب مثل سپاه را زیر سوال ببرد. شما شاهد هستید که با مصاحبه هریک از فرماندهان سپاه آنها چگونه موج سواری می کنند و سپاه را متهم می کنند. این اقدام آنها مساله ای طبیعی است. اما آیا اقدام سپاه در انتخابات دخالت است؟ شاید کسی در پاسخ، مصداقی را عنوان کند که یک فردی در فلان جا این حرف را زد. اما با استناد به این یکی دو مصداق فردی نباید یک سازمان را متهم به دخالت در انتخابات کرد.

 
البته گوینده این سخنان افراد عادی نبودند برخی از فرماندهان سابق سپاه بودند.

عرض کردم با چند مصداق فردی نمی توان یک سازمان را متهم کرد. اگر یکی از افراد سپاه از فردی خاص حمایت کرد، دلیلی ندارد که سپاه را متهم به دخالت در انتخابات کنیم. این افراد در تحلیل خود اغلب به این سخن حضرت امام استناد می‌کنند که امام فرمود: سپاه در امور سیاسی دخالت نکند. این استناد در واقع مصداق همان سواستفاده ای است که نسبت به سخنان حضرت امام رخ می دهد.حضرت امام تصریح دارند که سپاه نباید عضو گروه و جریانات سیاسی شود در این جا سوالی مطرح می شود که آیا این فرمایش امام با این مساله که سپاه باید تمام جریانات سیاسی را بشناسد متفاوت است یا نه.

 
اگر به شما گفته شود که شما نباید عضویت این سازمان سیاسی را بپذیرید و همچنین شما را مامور و نگهبان این ساختمان بکنند. اگر در آن ساختمان جریان ها و گروه های سیاسی مرتب در حال تردد باشند آیا شما نباید حداقل آشنایی با آن سازمان پیدا کنید.

 
حال اگر شما به عنوان نگهبان مراقبت کردید که چه کسانی تردد می کنندو چه رفت و آمدهایی انجام می شود آیا این مساله به معنی عضویت در آن سازمان سیاسی است؟ سپاه در عرصه سیاسی باید جریان شناس باشد تا زمانیکه جریانی را نشناسد چگونه می تواند تشخیص بدهد که این جریان برانداز است یا اینکه در جهت منافع ملی حرکت میکند؟سپاه با این کار به مردم خدمت کرده و در نهایت روشنگری می کند. برای روشنگری باید سناریوهای دشمن شناخته شود.

 
سپاه در مقاطعی از تاریخ انقلاب به جناح راست و یا چپ نزدیک شده دلیل این قرابت یا فاصله گرفتن چیست؟

شما اگر به گذشته سپاه توجه کنید متوجه می شوید در مقاطع مختلف متهم به حمایت از جریانات سیاسی خاص شده است. یک دوره به حمایت از جریان چپ و زمانی به حمایت از جریان راست متهم شد در حالیکه با قاطعیت می توان گفت که سپاه هیچگونه تغییری در خط و مشی خود نداده است. سپاه در مسیر دفاع از ارزش ها، آرمان ها و انقلاب حرکت می کند ممکن است که جریان ها و گروه های سیاسی نزدیکی و دوری متفاوتی با سپاه را حس کنند. یک زمانی جریان چپ با ولایت و انقلاب قرابت بیشتری دارد بنابراین خود را با سپاه نزدیک تر می بیند وزمانی جریان راست. به همین دلیل جریان های سیاسی حس می کنند که سپاه تغییر موضع داده و طرفدار جناح سیاسی دیگری شده است.

 
شما توجه کنید که فاصله گرفتن سپاه از جریان سیاسی که با ارزش های انقلاب زاویه پیدا کرده است امر طبیعی می باشد و نمی توان سپاه را به جانبداری از جریان سیاسی مقابل متهم کرد. سپاه همیشه ولایی بوده و خود را موظف می داند تا از ولایت فقیه حمایت کند و هر جریان سیاسی که با ولایت همراه بوده و از ارزشهای انقلاب دفاع کند مورد تایید سپاه است.

 
اگر جریان سیاسی در جبهه براندازان قرار گرفت سپاه نمی تواند سکوت کند و به بهانه اینکه این مساله مربوط به یک جریان سیاسی خاص است سکوت کند.سپاه بنا بر مسئولیت خود موظف است در برابر چنین جریان هایی روشنگری و در صورت اقدام به براندازی، با آنها با قاطعیت برخورد کند.

 
نکته دیگر این است که سپاه با توجه به هویت سازمانی اقدامی را انجام می دهد یعنی اینکه من با لباس و کسوت سازمانی در حال فعالیت هستم و باید محدودیت ها و معذوریت ها را مورد توجه قرار بدهم اما زمانی به عنوان شهروند ظاهر می شوم که قطعا دیگر محدودیت های سابق در مورد من وجود ندارد. من به عنوان شهروندی که از حق رای برخوردار است باید برای رای دادن تحقیق کرده و جریان ها را بشناسم شما نمی‌توانید به یک عضو سپاه این توصیه را بکنید که به دلیل عضویت در یک نهاد نظامی هنگام رای دادن باید چشم و گوش بسته رای بدهد.حال اگر چنین فردی با اگاهی کامل رای خود را به صندوق انداخت آیا این مصداق دخالت در انتخابات است.

 
 
منظور ما از دخالت در انتخابات این نبود که حقوق شهروندی یک عضو سپاه زیر سوال برود کسی در حقوق شهروندی اعضای سپاه شکی ندارد دغدغه ما معطوف به این بود که برخی از فرماندهان سپاه با لباس نظامی یک فرد را به دیگران توصیه می کنند.

 
من با لباس نظامی هنگام سخنرانی حق ندارم که از کسی دفاع کنم اما بصیرت و بینش را باید به مخاطبین خود بدهم که امروز چه سناریوها و طراحی هایی را دشمن تدارک دیده است تا به اهداف خود برسد. یک روز جنگ سخت در این کشور مورد هدف است و روز دیگر جنگ نرم که این جنگ هم ابعاد مختلفی را دارد.

 
 به ترتیبی که یک روز در بعد سیاسی و روز دیگر در بعد اقتصادی وارد می شود. اگر این برنامه ها مورد رصد قرار نگیرد مردم به من خرده می گیرند و می گویند که شما چه سازمان مدافع نظام و انقلاب هستید که از برنامه های دشمن آگاهی ندارید. حالا من اگر این برنامه ها را شناسایی کرده و بصیرت کافی را به مردم دادم آیا این کار مصداق دخالت است؟ معمولا این طراحی ها در آستانه انتخابات شدت پیدا می کند.شما می توانید این ادعا را داشته باشید که دشمن در انتخابات ما دیگر قصد دخالت ندارد؟ در تمام انتخابات برگزار شده در این سی و سه سال دشمن با طراحی گسترده در صدد بوده تا اهداف خود را محقق کند.

 
آیا سپاه می تواند از این مساله چشم چوشی کند و این موضوع را رصد نکند که چه جریاناتی همسو با دشمن حرکت می کندو به مردم هشدار بدهد . مثلا در همین حوادث اخیر بازار ارز گفتیم، هر جریانی که بازار را ملتهب کند در پازل دشمن حرکت می کند. جریان های سیاسی می توانند از این سخن تعابیر زیادی کنند اما واقعیت این است که هدف ما فرد یا گروه خاصی نیست. سپاه در این مسیر به وظیفه خود عمل می کند اگر جریانی احساس می کند که مخاطب این سخن است باید خود را اصلاح کند.
نظرات بینندگان
Meek
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
بنظرم منظور از تنفیذ شد در همان اوائل مطلب - تفویض شد - باشد، اینطورنیست؟
صمد آقا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
رئیس ینده باید فردی باشد کاملا مردمی ، شجاع و با ظرفیت و مقتدر باشد که به کسی باج ندهد.
خلاصه قوی باشه.