۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۸

صالحي: گروكان‌هاي ايراني سالم هستند

علي اكبر صالحي وزير خارجه‌ي كشورمان صبح امروز در حاشيه جلسه هيات دولت در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا درباره آخرين وضعيت گروگان‌هاي ايراني در سوريه و اقدامات وزارت خارجه در اين ارتباط گفت: اقدامات خوبي در اين قضيه در حال انجام است.
کد خبر : ۸۲۸۷۸

به گزارش صراط، صالحي با بيان اين كه در ارتباط با اين قضيه با برخي از كشورها از جمله قطر، تركيه و خود سوريه در تماس هستيم گفت: اقداماتي كه تاكنون انجام شده ثمر بخش بوده و در حال پيگيري اين موضوع هستيم.

وي با بيان اين كه الحمدالله در ارتباط با آزادي اين گروگانها در مسير خوبي حركت مي‌كنيم و با تاكيد بر اين كه در حال حاضر نمي‌تواند توضيحات بيشتري ارائه كند در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار ايسنا كه آيا از وضعيت سلامت اين گروگانها اطلاعي دارند يا نه گفت: الحمدالله همه‌ي آنها سالم هستند.

صالحي همچنين در مورد بحث پرونده‌اي ايران گفت: انشاء الله گروه 1+5 در آ‌ينده‌اي نه چندان دور با نماينده‌ي جمهوري اسلامي ايران جلسه‌اي خواهند داشت و اميدواريم كه اين جلسه جلسه مثبتي باشد و من به اين جلسه و نتايجي كه از آن انشاء الله حاصل خواهد شد خوشبينم.

وي همچنين در مورد مشكلات ايجاد شده بين دو كشور سوريه و تركيه گفت: دو طرف دعوت به خويشتنداري شدند و به اين امر توصيه شده است. جمهوري اسلامي ايران با دو كشور در حال تماس است و اميدواريم از بحران ايجاد شده عبور كنيم.

صالحي همچنين در مورد سفر آمانو به تهران نيز گفت: سفر آقاي آمانو به تهران در راستاي بحث تي‌ام‌دي است و سفير ما در وين قرار شده كه در اين ارتباط جلسه‌اي نيز داشته باشد.

وي در پاسخ به اين كه آخرين لطيفه سياسي كه شنيده است چيست گفت: اقدام نتانياهو و كشيدن نقاشي در مجمع عمومي سازمان ملل.

منبع: ایسنا