۲۰ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۰

دومین استان آلوده ی کشور+ عکس

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کردستان گفت: بر اساس آمارهای ثبت شده در ایستگاه های پایش آلودگی هوا استان کردستان به عنوان دومین استان آلوده کشور از نظر هوا شناخته شده است.
کد خبر : ۸۲۹۸۸

به گزارش صراط، بعد از ظهر چهارشنبه با حضور استاندار، معاون سیاسی امنیتی و معاون عمرانی استاندار کردستان، مدیران عامل شرکت های آب منطقه ای، توزیع نیروی برق و فرآورده های نفتی و مدیران کل حفاظت محیط زیست، نوسازی مدارس، راه و شهرسازی، حمل و نقل و پایانه ها و بهزیستی استان کردستان شورای هماهنگی مدیریت بحران این استان تشکیل شد.

در این جلسه بسیاری از مشکلات استان کردستان از لحاظ امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با بحران های احتمالی و راهکارهای کاهش خسارات در هنگام حوادث غیر مترقبه بررسی و ارائه شد.


کردستان دومین استان آلوده هوای کشور است

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کردستان در این جلسه گفت: بر اساس آمارهای ثبت شده در ایستگاه های پایش آلودگی هوا استان کردستان به عنوان دومین استان آلوده کشور از نظر هوا شناخته شده است.

ناصح قادری افزود: متاسفانه در طول سال مردم استان کردستان از روزهای هوای سالم کمی برخوردار هستند، به طوری که در شش ماهه اول سال جاری تنها 29 روز هوای سالم ثبت شده است.

وی اظهار داشت: علیرغم وجود این مسئله در سازمان مدیریت بحران کشور نامی از استان کردستان در جمع استان های آلوده از نظر هوا به میان نیامده و همین امر موجب می شود اطلاع رسانی دقیقی در روزهای ناسالم از سوی مسئولان صورت نگیرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست کردستان خواستار ثبت کردستان در لیست استان های آلوده کشور شد و ادامه داد: با انجام این کار مردم استان در کمترین زمان ممکن از وضعیت آلودگی هوای منطقه برخوردار می شوند.

قادری یادآور شد: گرد و غبار پدیده و بحرانی نوظهور است که برای مقابله با آن نیاز است کارهای مطالعاتی و پژوهشی صورت گیرد.


تابلوی توزیع برق اضطراری در کردستان وجود ندارد

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان نیز در این جلسه بیان کرد: متاسفانه برای مواقع ضروری و شرایط بحران در استان کردستان تابلوی توزیع برق اضطراری وجود ندارد.

محمد مصطفی نجفیان گفت: در حال حاضر استان کردستان هم تامین کننده نیروی برق استان است و هم توانایی تامین برق استان های همجوار را داشته اما در صورت بروز حوادث غیر مترقبه تابلوی توزیع برق اضطراری در استان وجود ندارد.

وی افزود: در صورتی که شبکه توزیع نیروی برق استان در زمان بحران از مدار خارج شود مشکلات عدیده ای برای امداد رسانی و مدیریت بحران ایجاد می شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: این شرکت تاکنون از اعتبارات ستاد حوادث مترقبه استان کردستان استفاده نکرده و نیاز است برای تهیه تجهیزات اولیه و امکانات مورد نیاز برای مواقع بحران از این اعتبارات استفاده کند.

200واحد آموزشی کردستان مقاوم سازی شد

همچنین مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گفت: طی چند سال گذشته 200 واحد آموزشی سطح استان مقاوم سازی شده است.

علی شیرزادی بیان کرد: از مجموع سه هزار فضای آموزشی کنونی دو هزار و 600 واحد آن بر اساس مطالعات زمین شناختی و زلزله نگاری پژوهش شده است که از این تعداد نیز 200 واحد آموزشی مقاوم سازی شد.

وی افزود: مقاوم سازی فضاهای فرسوده یک سوم احداث سازه هزینه بردار است و لازم است برای جلوگیری از واردن شدن هر گونه خسارت بافت های فرسوده و قدیمی مقاوم سازی شوند.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان اظهار داشت: نیاز است برای مقاوم سازی فضاهای آموزشی و مدارس که از اهمیت خاصی برخوردار هستن اعتبارات ویژه ای تخصیص یابد.


منبع: مهر