۲۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۶

انتقادآیت‌الله نوری‌همدانی ازوضعیت‌گرانی

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه یکی از مسائل مهم امروز جامعه مسئله گرانی و کنترل آن است، اظهار داشت: قیمت اجناس در شهرهای مختلف و حتی در خیابان های مختلف یک شهر با هم تفاوت دارد و باید نظارت قوی بر قیمت اجناس صورت گیرد.
کد خبر : ۸۳۰۶۳
به گزارش صراط، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر پنجشنبه در دیدار اعضای شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مسائل مهمی که در آیات و روایات بر آن تاکید شده است مسئله شناخت زمان است.

وی افزود: در بیانات ائمه معصومین (ع) داریم که بر هر فرد عاقلی لازم است شناخت کاملی از زمان خود داشته باشد و این شناخت زمان شناخت رخداد ها ، ارزیابی و ریشه یابی این رخداد ها را شامل می شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: حضرت امیرالمومنین علی (ع) می فرمایند "کسی که شناخت ناقصی از زمان خود داشته باشد و به عکس زمان خود حرکت کند هلاک می شود" و  شناخت زمان درس مهمی که در آیات و روایات گوناگون بر آن تاکید شده است.

انقلاب اسلامی الگویی برای تمام کشورهای منطقه است

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به نقشه های گوناگون دشمنان برای اسلام، بیان داشت: اکنون در زمانی قرار داریم که انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی از مرزها عبور کرده است و تبدیل به الگویی برای کشورهای منطقه شده است و حتی وارد اروپا و آمریکا شده است که جنبش اعتراضی وال استریت نمونه ای از این بیداری در جهان است و باید یک هم اندیشی صورت گیرد تا این الگو و اسوه بودن تاثیر بیشتری داشته باشد.

باید همواره مردم را راضی نگه داریم

آیت الله نوری همدانی ضمن تاکید بر ارتباط چهره به چهره و حضور در میان مردم گفت: امام خمینی (ره) اسلام، مردم و ولایت فقیه را ارکان نظام اسلامی می داستند و باید توجه داشته باشیم مردم در نظام اسلامی اصل هستند و تا زمانی که مردم با ما هستند پیروز هستیم.

وی اضافه کرد: این مردم بودند که این انقلاب را به پیروزی رساندند و در هشت سال جنگ تحمیلی همواره در صحنه حضور داشتند پس باید همه سعی و تلاش کنیم مردم در صحنه باقی بمانند و آنها را راضی نگه داریم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه قوه مقننه با وضع قوانین و نظارت خود در عرصه های گوناگون همواره پیشتاز بوده، گفت: یکی از مسایل مهم روز مسئله گرانی و کنترل آن است و همانطور که مقام معظم رهبری در سخنرانی بجنورد فرمودند این مسئله ای نیست که قابل حل نباشد.

نوری همدانی ادامه داد: در راستای حل مسئله گرانی تولید ملی مسئله بسیار مهمی است و باید از کسانی که در این راه گام بر می دارند در رسانه ملی و دیگر رسانه ها تقدیر شود تا دیگر افراد در جهت تولید ملی قدم بر دارند.

وی ضمن اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) که می فرمایند " ملتی که آب و خاک داشته باشد و محتاج باشد از رحمت خداوند دور است " اظهار داشت: ایران مملکتی نیست که اگر دشمن جلوی آن را بگیرد دیگر پیشرفت نکند زیرا این مملکت سرشار از منابع خدادادی است.

مرجع تقلید شیعیان باانتقاد ازعدم نظارت کافی بر قیمت ها گفت: امروز می بینیم قیمت اجناس در شهرهای گوناگون و خیابان های مختلف یک شهر با هم تفاوت دارند و حتی در نرخ ویزیت پزشکان هم این تفاوت قیمت به چشم می خورد و این دیگر به مسئله تحریم بر نمی گردد و مشکل مدیریتی است لازم است نظارت قوی بر قیمت ها و گرانی موجود صورت گیرد.

توجه به کاهش ارزش پول

آیت الله نوری همدانی به کاهش ارزش پول ملی اشاره کرد و اظهار داشت: ارزش پول ملی ما به قدری کاهش داشته که حتی در برابر پول ملی کشور های همسایه نیز ارزش خود را از دست داده است و مسئولین امر باید به این مسئله توجه کافی داشته باشند.

درد آمریکا از ایران مسئله هسته ای نیست

وی با بیان اینکه ایران مملکتی است که از نظر سیاسی و فرهنگی جایگاه بالای دارد گفت: درد امروز آمریکا از ایران مسئله هسته ای نیست بلکه ترس و سراسیمگی آنها تشکیل یک قطب مهم اسلامی در منطقه است.

مرجع تقلید شیعیان در پایان سخنان خود مشکل امروز کشورهای اسلامی را مشکل سیاسی و مشکل کشور های اروپایی را مشکل اقتصادی عنوان کردو گفت: در این راه دستورات اسلام می تواند راهگشا باشد و ما وظیفه داریم با بهره گیری از این دستورات به آنها کمک کنیم.
منبع: مهر
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند