۲۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۲

حمایت اسرائیل از ملک عبدلله دوم

یکی از مقامات برجسته وزارت جنگ رژیم صهیونیستی تاکید کرد اسرائیل هر آنچه در توان دارد باید برای تقویت نظام اردن به کار گیرد.
کد خبر : ۸۳۱۱۱
به گزارش صراط به نقل از روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، «عاموس گیلعاد» رئیس سیاسی-امنیتی وزارت جنگ اسرائیل اعلام کرد اسرائیل باید هر آنچه که در توان دارد برای تقویت رژیم اردن به کار گیرد.

وی که در کنفرانس امنیتی در مرکز هرتصیلیا صحبت می‌کرد، گفت: مرزهای امنیتی ما بین اردن و عراق است و این بدان معناست که توانایی اردن در مقابله با تروریسم در مرزهای خود، به امنیت ملی ما نیز کمک می‌کند و بنابراین، ما باید هر اندازه که امکان دارد به امنیت و ثبات رژیم اردن کمک کنیم.


گسترش اعتراض مردم اردن برای ایجاد اصلاحات دموکراتیک و مبارزه با فساد رژیم حاکم بر این کشور همیشه موجبات نگرانی مقامات رژیم صهیونیستی را فراهم کرده است و مقامات این رژیم از وقوع انقلابی همچون انقلاب مصر در این کشور در هراسند و درباره آن هشدار داده‌اند.

عاموس گیلعاد در ادامه به سوریه اشاره کرد: سرنگونی «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه می‌تواند دوره‌ای از هرج و مرج را در این کشور ایجاد کند.

وی تاکید کرد: سوریه بدون رهبر یا حکومت، به کشور آشفته‌ای تبدیل می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه در جامعه بین‌الملل توافقی درباره سلاح‌های شیمیایی سوریه وجود دارد و خطوطی وجود دارد که سوریه از آن عبور نمی‌کند.
منبع: فارس