۲۳ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۴

اخضر الابراهیمی امروز به ایران‌ می‌آید

فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب طی سفرش به ترکیه با وزیر امور خارجه این کشور دیدار و با وی درخصوص اوضاع سوریه و درگیری‌های اخیر در مرزهای مشترک سوریه و ترکیه گفت‌وگو کرد.
کد خبر : ۸۳۳۵۶

به گزارش صراط به نقل از خبرگزاری سیریانیوز، اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب روز شنبه در سفرش به ترکیه با داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار دو طرف به بررسی آخرین تحولات سوریه و ناآرامی‌های اخیر در مرزهای مشترک ترکیه و سوریه که روابط دو کشور را تا حدودی به تیرگی کشیده است، گفت‌وگو کردند.

بنا به گزارش خبرگزاری اخلاص ترکیه در این دیدار داوود اوغلو، الابراهیمی را در جریان ناآرامی‌های اخیر و دیدگاه و موضع ترکیه نسبت به این مساله قرار داد.

این دیدار که در کاخ ریاست جمهوری در طرابیه استانبول برگزار شد و یک ساعت به طول انجامید بدون حضور رسانه‌ها صورت گرفت.

همچنین رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که در دیدار مذکور دو طرف حول محور بحران سوریه به ویژه درگیری‌های اخیر مرزی با ترکیه گفت‌وگو کردند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز اعلام کرد که الابراهیمی در سفر خود به ترکیه که با هدف گفت‌وگو درباره ناآرامی‌های اخیر مرزی صورت گرفت با مسئولان این کشور درباره کمک برای یافتن راهکاری جهت خروج از وضعیت موجود و پایان دادن به درگیری دو طرف گفت‌وگو کرد.

الابراهیمی قرار است امروز (یکشنبه) نیز در چارچوب سفرهای منطقه‌ای خود و با هدف تلاش برای حل و فصل بحران سوریه وارد ایران شود.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه ایران، الابراهیمی در این سفر با علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران دیدار و با وی درخصوص سوریه گفت‌وگو خواهد کرد.

همچنین الابراهیمی روز دوشنبه نیز وارد عراق شده و با نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق دیدار خواهد کرد.

علی الموسوی، مشاور نوری المالکی نیز با اعلام این خبر تاکید کرد که عراق پیشتر و در مناسبت‌های مختلف بارها اعلام کرده است که از الابراهیمی و ماموریتش در حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران سوریه و پایان دادن به وضعیت موجود در این کشور حمایت می‌کند.