۲۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۷

جشن 8سالگی فدراسیون جهانی زورخانه

گرامی داشت هشتمین سال روز تاسیس فدراسیون جهانی زورخانه برگزار می شود
کد خبر : ۸۳۳۹۸
به گزارش صراط، فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای که مهرماه 1383 بعد از 4 سال تلاش، فعالیت علمی و رایزنی های بین المللی با مشارکت مقامات عالی رتبه ورزشی22 کشور جهان در تهران تاسیس شد، 24 مهرماه 1391 هشتمین سال روز تاسیس خود را گرامی می دارد.
فدراسیون جهانی زورخانه با دعوت از مقامات عالی رتبه ورزشی ایران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئوسای فدراسیون های ورزشی، پیش کسوتان و بزرگان جامعه ورزش باستانی سفراء و همچنین قهرمانان قاره آفریقا (کنیا) و آسیا (عراق) برای حضور در سال روز تاسیس خود، گزارشی از فعالیت های انجام شده در سال گذشته ارایه می کند.

دکتر سیدامیر حسینی دبیرکل IZSF در این خصوص گفت: سال گذشته (1390) را می توان پرکار ترین  و موفق ترین سال فعالیت فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای دانست. برگزاری 6 رویداد قهرمانی قاره ای و جام جهانی، دوره های آموزشی برای  ورزشکاران 15 کشور آسیایی، آفریقایی و اروپایی و جلسات و رایزنی های بین المللی با مقامات عالی رتبه ورزش جهان همچون دکتر ژاک روژه رییس کمیته بین المللی المپیک، شیخ احمد فهد الصباح رییس شورای المپیک آسیا و همچنین رییس شورای عالی ورزش آفریقا از جمله مهمترین این فعالیت ها بود.
دبیرکل IZSF افزود: علاوه بر برگزاری مسابقات قهرمانی آسیایی و اروپایی، با رایزنی ها و پیگیری های گسترده توانستیم مسابقات آفریقایی ورزش زورخانه را در چارچوب دهمین دوره بازی های آفریقایی در موزامبیک برگزار و مقدمات حضور رسمی این رشته را در بازی های آفریقایی بعدی فراهم کنیم. برگزاری نخستین دوره مسابقات پارا زورخانه آسیا نیز از دیگر فعالیت های مهم فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای بود که با همکاری نزدیک با کمیته ملی پارالمپیک محقق شد که لازم است از همکاری های جناب آقای خسروی وفا تشکر کنم.
وی با اشاره به اتمام ساخت سازه فلزی زورخانه حضرت عباس ابن علی شهر مقدس کربلا گفت: هزینه ساخت این زورخانه در بودجه سال 1390 دیده شده بود که به دلیل عدم تخصیص کامل، اجرای سایر فازها آغاز نشد. امیدوارم  با حمایت مسئولین و تحقق بودجه، عملیات ساختمانی این زورخانه آغاز شود.
مراسم هشتمین سال روز تاسیس فدراسیون بنی المللی ورزش های زورخانه ای از ساعت 16 دوشنبه 24 مهرماه در سالن  همایش های مرکز تربیت معلم نسیبه برگزار می شود.
فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای (IZSF) در طول 8 سال گذشته با معرفی این ورزش در 66 کشور جهان، بیش از 55 دوره آموزشی در سراسر جهان، 23 رقابت قاره ای، بین المللی و جهانی و 8 هم اندیشی علمی برگزار کرده و 2 باب زورخانه در افغانستان و تاجیکستان ساخته است.

منبع: تابناک
برچسب ها: فدراسیون زورخانه
خبر فوری

سانحه برای بالگرد رئیسی در «دیزمار» /جستجو به سختی پیش می‌رود/تکذیب جلسه شورای عالی امنیت ملی