۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۵

چاوز متهم به جاسوسی شد

با افشای اسناد و مدارکی از سوی یک تیم خبری آرژانتینی، هوگو چاوز، رئیس جمهوری ونزوئلا به جاسوسی از رقیب انتخاباتی اش برای پیشی گرفتن در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال جاری میلادی متهم شده است.
کد خبر : ۸۳۵۵۳

به گزارش صراط به نقل از گاردین، "خورخه لاناتا"، خبرنگار آرژانتینی، که از سوی جاسوسان سرویس مخفی ونزوئلا هفته گذشته در فرودگاه کارکاس و همزمان با ترک ونزوئلا مورد بازجویی قرار گرفت، یکشنبه شب اسنادی را درخصوص جاسوسی هوگو چاوز، رئیس جمهوری ونزوئلا از رقیب انتخاباتی اش در تلویزیون آرژانتین فاش ساخت.

این اسناد قابل اعتماد نیستند اما از فایل های سرویس مخفی ونزوئلا به دست آمده اند.

یکی از این گزارش ها که مربوط به سوم اکتبر سال جاری میلادی است، با عنوان ورود خانواده "انریکه کاپریلس رادونسکی"، رقیب انتخاباتی هوگو چاوز در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا است که مربوط است به تعقیب اعضای خانواده انریکه کاپریلس در فرودگاه "لاچینیتا".

یکی دیگر از این گزارش ها که عنوان "سری و محرمانه" بر روی آن است، به این موضوع پرداخته که انریکه کاپریلس از تاریخ ششم اوت 2012 میلادی هیچ سفری نداشته است.

این خبرنگار آرژانتینی همچنین در این برنامه تلویزیونی اعلام کرد که جاسوسان سرویس مخفی ونزوئلا وی را به مدت دو ساعت در زیرزمین فرودگاه کاراکاس تحت بازجویی قرار داده و داده های موجود در کامپیوترها، تلفن های همراه و دوربین های گروه خبری آنها را پیش از اجازه عزیمت پاک کردند.

وی در این برنامه تلویزیونی با عنوان "خبرنگاری برای همه" افزود: آنها می خواستند بدانند ما این داده ها را از کجا آورده ایم. آنها رمز عبور ایمیل را پرسیدند چرا که می خواستند بدانند آیا اسناد و مدارک دیگری هم دارم یا نه.
منبع: فرارو