۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۸

موش هم می تواند آواز بخواند

براساس تحقيقات انجام شده موش ها مي توانند با تقلید و یادگیری با روشی مشابه انسان ها آواز بخوانند
کد خبر : ۸۳۶۸۹

به گزارش صراط، بخش علم و تکنولوژي، موش ها مي توانند با تقليد و يادگيري با روشي مشابه انسان ها اين کار را انجام مي دهند.

براساس اين گزارش، پسرها که از خواننده های معروف به منظور جلب توجه دختران تقلید مي کنند، تنها نیستند بلکه موش های نر ممکن است یک ترفند مشابه بکار برند.گزارش این یافته، در مجله PLOS منتشر شده است که خیلی بیشتر از یک کنجکاوی است.

اين مطالعه در ایالات متحده آمریکا توسط اریک جارویس و گوستاو آرياگا، از دانشگاه دوک انجام شد.قبلا اعتقاد بر این بود که عملکرد خاص مغز موش ها شبیه به انسان و آواز خواندن پرندگان است، که می تواند برای تغییر صداهای آنها مورد استفاده قرار گیرد و آن را منتشر می کنند.

تا کنون محققان متقاعد شده بودند که یادگیری صوتی انسان ها ، پرندگان آواز خوان، طوطی و مرغ مگس خوار منحصر به فرد بود.

تحقیقات حاکی از آن است که ساختارهايي که کنترل ارتباطات صوتی در مغز موش صحرایی را به عهده دارد شبیه به مغز انسان شامپانزه ها و دیگر پستانداران است.

بنابراین، این کشف فرضیه های علمی قبلی که بر طبق آن موش ها هیچ توانایی برای یادگیری سخنرانی را ندارند، در تضاد است.

جارویس گفت ":اگر ما اشتباه نکنيم، این نتایج تأثير بزرگي برای تحقیق بر روي بیماری هایی مانند اختلال اوتیسم و اضطراب خواهد گذاشت''.


در این مطالعه، محققان با استفاده از نشانگر '' نورون '' را به طور مستقیم در قشر حرکتی مغز یک موش که در حال آواز خواندن است را مشاهده کرده اند.

محققان همچنین با استفاده از تزریق ردیاب، توانايي دنبال کردن سیگنال های کنترل توسط سلول های عصبی قشر که به ساقه مغز نقل مکان کرد، تا عضلات حنجره را دارد.
برچسب ها: موش آواز صراط