۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۳

ماهواره حامل پیام فرهنگ مبتذل غرب

مدرس دانشگاه آزاد زاهدان گفت: ماهواره حامل پیام فرهنگ مبتذل غرب است.
کد خبر : ۸۳۶۹۹

به گزارش صراط، حجت الاسلام «راهداری» اظهار کرد: ماهواره اثر ویران‌کننده‌ای بر رفتار و پرورش کودکان،نوجوانان و جوانان دارد و بر خانواده‌هاست که خود را از آثار ویرانگر این پدیده شوم در امان نگهدارند.

وی ادامه داد: شبکه‌های ماهواره‌ای مظاهر ضداخلاقی را تبلیغ می‌کنند و این رسانه، هم‌چون دیگر ابزار بشری می‌تواند به آرمان‌های تعالی بخش انسان‌ها و جوامع، خدمت یا خیانت کند که هم‌اکنون، بیشترین خدمت ماهواره در ایجاد و رواج فساد و فحشا در میان جوانان است.

مدرس دانشگاه آزاد زاهدان افزود: در واقع از دیدگاه و منطق قرآن، بازگو کردن زشتی‌ها و ارائه و ترویج آنها، نهی شده است چون سبب آشکارسازی زشتی‌ها و برملا شدن آنها می‌شود. امام رضا(ع) می‌فرماید:«آن کسی که گناه را نشر دهد، رانده است و آن کس که گناه را پنهان می‌دارد، مشمول آمرزش الهی است».

راهداری تصریح کرد: دشمن که همواره اشاعه فرهنگ دینی و اعتقاد به خداوند و معنویات را مانع اصلی اهداف خود می‌بیند، برای کم‌رنگ کردن این اعتقادات، با ایجاد خلل در اعتقادات قشر جوان، در به انحراف کشاندن و بی‌هویت کردن آنان می‌کوشد.

وی گفت: یکی از کارکردهای رسانه‌های جمعی به ویژه ماهواره، مفهوم‌سازی و متعاقب آن، شکل دادن به هنجارهای مناسب با آن مفهوم است. بر این اساس، ارائه تصویرهای مستهجن و مبتذل و خلاف عفت عمومی از طریق ماهواره و نمایش آنها، یکی از عوامل گسترش بی‌بندوباری و به فحشا کشاندن جوانان است.

مدرس دانشگاه آزاد زاهدان افزد: از میان ابزارهایی که فرهنگ‌ها و تمدن‌های دیگر را به چالش‌های جدی کشانده، ماهواره است که با هدف تهاجم فرهنگی به دیگر کشورها در عرصه رسانه‌ها، جایی برای خود باز کرده است. ماهواره از جمله پدیده‌هایی است که وقتی پا در صحنه اجتماعی و سیاسی کشورمان گذاشت، عده‌ای را به طرفداران و مخالفان افراطی خود تبدیل کرد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۲۵ مهر ۱۳۹۱
۰
۱
راست میگه.