۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۹

ستاره های خاموش فوتبال ایران

قرار بود ستاره های لیگ دوازدهم باشند؛ بازیکنانی که قبل از شروع لیگ، مربیان روی آنها حساب ویژه ای باز کرده بودند اما حالا که لیگ به هفته دوازدهم رسیده همه را ناامید کرده اند، از مربیان گرفته تا هوادارانی که با حضور این بازیکنان در ترکیب تیم هایشان آرزوهای بزرگی در سر داشتند اما آنها دیگر ستاره های سابق نیستند که برگ برنده تیم باشند.
کد خبر : ۸۳۷۰۲
به گزارش صراط، نمایش آنها در هفته های گذشته از لیگ آنقدر ضعیف بود که دیگر مانند گذشته بین بهترین های لیگ جایی ندارند و از روزهای خوبشان کیلومترها فاصله دارند.

علی کریمی
فصل پیش یک تنه جور همه بازیکنان پرسپولیس را می کشید و به اندازه تمام بازیکنان حرص و جوش تیمش را می خورد. در ۳۴سالگی ستاره بدترین پرسپولیس لیگ برتر بود اما حالا او در فصل جدید تنها سایه ای از بازیکن فصل پیش است. هر چه قدر سال گذشته در داخل زمین جنگنده بود و در خارج از میدان مسابقه بی حاشیه، در فصل جدید همه چیز بر عکس شده است. دیگر خبری از آن علی کریمی آماده نیست. هر چند مربی پرتغالی اعتقاد زیادی به کریمی ندارد و در ۱۲هفته ای که از لیگ می گذرد کمتر به او بازی داده اما کاپیتان قرمزها در همین دقایقی که در ترکیب قرمزها حضور داشته، نتوانسته آن کریمی فصل پیش باشد.
در مقابل، حاشیه های او در خارج از زمین بیداد می کند. اختلاف او با مانوئل خوزه و محمد رویانیان کار را به جایی رسانده که علی کریمی چند هفته ای است از ترکیب پرسپولیس کنار گذاشته شده و فعلاً حق شرکت در تمرینات را ندارد و در آستانه اخراج قرار گرفته است تا فعلا همه چیز برای کریمی که تنها ستاره فصل گذشته پرسپولیس بود روی مدار ناکامی باشد.

جواد نکونام
گران ترین بازیکن لیگ برتر است. گفته می شود خرید او از اوساسونا برای استقلال ۴میلیارد تومان آب خورده است؛ مبلغی که در تاریخ لیگ برتر بی سابقه است. با وجود این هزینه سنگین، نکونام هنوز نتوانسته است همان نکونام اوساسونا باشد. بازی های ضعیف او در خط میانی استقلال باعث شده است کاسه صبر هواداران هم لبریز شود و از شماره ۶ تیمشان انتقاد کنند. البته قلعه نویی و سایر اعضای کادر فنی استقلال معتقدند نکونام با توجه به اینکه شش سال از فوتبال ایران دور بوده برای رسیدن به آمادگی کامل به زمان بیشتری نیاز دارد. هر چند نکونام در ترکیب استقلال در چند هفته گذشته نمایش بهتری داشته اما هنوز با آن هافبکی که میانه زمین را برای استقلال قبضه کند فاصله دارد و حتی دیگر خبری از شوت ها و ضربه های سر دیدنی اش که به داد تیم ملی می رسید هم نیست.

محمدرضا خلعتبری
می گویند قرارداد او یک میلیارد و هفتصد میلیون خرج روی دست سپاهانی ها گذاشته است. هافبک هجومی سابق ذوب آهن که پس از چند سال بازی در لیگ های عربی حالا به تیم رقیب پیوسته است. سپاهانی ها تصور می کردند با حضور محمدرضا خلعتبری می توانند جای خالی بازیکنانی مانند سزار و جان واریو را پر کنند اما او هنوز نتوانسته است بازی های خوبش با پیراهن ذوب را این بار برای سپاهان تکرار کند. خلعتبری در بیشتر بازی های سپاهان در لیگ برتر به میدان رفته اما هنوز نه پایش به گلزنی باز شده و نه خبری از پاس گل های دیدنی اش است تا او هم در بین ستاره های خاموش لیگ قرار بگیرد؛ ستاره ای که کرانچار امیدوار است دوباره به روزهای اوجش برگردد تا موتور سپاهان بهتر از گذشته کار کند.

کریم انصاری فرد
آقای گل فصل گذشته لیگ انگار فصل جدید راه دروازه را گم کرده است. در حالی مهاجم ملی پوش پرسپولیس در فصل جدید موتور گلزنی اش خاموش شده و خوب کار نمی کند که فصل پیش او با زدن ۱۸گل برای سایپا بهترین گلزن لیگ یازدهم بود. کریم انصاری فرد در شرایطی اول فصل از بین پیشنهادهایی که از دو تیم بزرگ پایتخت داشت به محمد رویانیان و پیشنهاد میلیاردی قرمزها جواب مثبت داد که در ۱۲ بازی گذشته تنها توانسته است یک گل برای پرسپولیس به ثمر برساند. او هم پس از نمایش ضعیفش مانند علی کریمی با رویانیان و خوزه به مشکل خورده و در چند بازی گذشته پرسپولیس نیمکت نشین شده است تا جایی که شایعه معاوضه او با ساموئل در نیم فصل هم شنیده می شود.

رضا عنایتی
فصل پیش وقتی با گل های او صبا به یکی از تیم های شگفتی ساز لیگ مبدل شد درباره اش گفته می شد که دود از کنده بلند می شود. رضا عنایتی لیگ گذشته با ۱۷گل دومین گلزن برتر لیگ بود. او فصل جدید به کرمان رفت تا برای مس بازی کند اما انگار آب و هوای کویری کرمان باعث شده است عنایتی هم همان مهاجم گلزن فصل گذشته نباشد. او در ۱۲بازی گذشته از لیگ تنها توانسته است دو گل برای شاگردان قاسم پور به ثمر برساند تا او هم مانند تیمش که در بین تیم های ته جدولی قرار گرفته حال و روز خوشی نداشته باشد.

ایمون زاید
کابوس استقلالی ها در دربی ۷۴ بود، سه گلی که ایمون زاید در دقیقه پایانی بازی استقلال وارد دروازه آبی ها کرد او را به محبوبیتی بی نظیر بین هواداران قرمزها رساند. در ادامه او با زدن شش گل برای پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا نوید تولد یک ستاره گلزن را داد اما در فصل جدید دیگر زاید آن ستاره لیگ گذشته نیست. او به یک بازیکن نیمکت نشین تبدیل شده است که در برنامه های مانوئل خوزه جایی ندارد.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۰ - ۲۵ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
امشب حتما می بازنو دل همه خنــــــــــــک میشه