۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۴

دست رد انگلیس بر سینه نتانیاهو

یک روزنامه چاپ سرزمین های اشغالی از ماموریت ویژه و محرمانه رئیس دستگاه اطلاعاتی انگلیس در تل آویو برای اعلام خبر مخالفت لندن با اقدام یک جانبه رژیم صهیونیستی علیه ایران خبر داد.
کد خبر : ۸۳۷۹۷
به گزارش صراط به نقل از روزنامه هاآرتض، در ماه گذشته میلادی نیز بطور محرمانه "سر جان ساویرز" رئیس دستگاه اطلاعاتی ام آی سیکس، را به عنوان نماینده ویژه خود به تل آویو اعزام کرده بود تا از "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهونیستی بخواهد از حمله به ایران صرف نظر کند.آنچه ساویرز در تل آویو به مقامات اسرائیل گفت این بود: "انگلیس از حمله یک جانبه اسرائیل به ایران حمایت نمی کند و لندن از اسرائیل می خواهد تا منتظر تاثیر تحریم ها بر ایران باشد."

این روزنامه چاپ سرزمین های اشغالی در ادامه می نویسد : البته این فقط رئیس دستگاه اطلاعاتی انگلیس نبود که به نتانیاهو اعلام می کرد کشورش از اقدام یک جانبه اسرائیل علیه ایران حمایت نمی کند بلکه دیپلمات هایی از آمریکا و آلمان نیز پیشتر سخنان مشابهی را به اطلاع نتانیاهو رسانده بودند. علاوه بر این موضوع، نخست وزیر انگلیس روز گذشته نیز در دیدار با یهودیان این کشور از رژیم صهیونیستی خواست تا از ماجراجویی علیه ایران خودداری کند."دیوید کامرون" در سخنرانی خود در مجمع سالانه یهودیان انگلیس که دیروز دوشنبه در لندن برگزار شد گفت: اسرائیل نباید به ایران حمله کرده و باید اجازه بدهد که تحریم ها در طول زمان تاثیر خود را بر ایران نشان بدهند.

نخست وزیر انگلیس در ادامه افزود: صرف نظر از اینکه هر جنگی پیامدهای پیش بینی نشده بسیاری در بر دارد آنچه که باعث می شود تا از جنگ با ایران پرهیز کنیم وجود تحریم های سنگین علیه این کشور است.کامرون در ادامه با ادعای اینکه در شرایط فعلی حمله به ایران به نفع حکومت این کشور خواهد بود، گفت: در این لحظه که حکومت ایران با فشار بی سابقه تحریم ها مواجه است و مردم آن نیز از وضعیت اقتصادی ناراضی هستند و سوریه به عنوان تنها همپیمان تهران نیز دچار بحران شده، حمله به ایران به حکومت این کشور کمک خواهد کرد تا مردم را با یکدیگر متحد کند. بنابراین ما نباید این شانس را به آنها بدهیم.کامرون در ادامه به موضوع نخ نما شده "همه گرینه ها روی میز قرار دارند" اشاره کرد و گفت : اما اگر ایران تصمیم اشتباهی را بگیرد آنگاه تمام گرینه ها روی میز هستند. ایران مسلح به سلاح هسته ای تهدیدی برای اسرائیل و جهان محسوب می شود. و ما تلاش می کنیم تا چنین امری ( دست یافتن ایران به سلاح هسته ای ) اتفاق نیافتد.
منبع: مهر