۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۵

به بازی گرفتن حجاب در جشنواره کودک

امسال جشنواره كودك به‌غير از كليپ ناجورش كه حجاب را به بازي گرفته بود، دستاوردهاي ديگري هم داشت از حضور بازيگران هنجارشكن و بزك كرده داخلي خودمان كه متأسفانه فضاي جشنواره را با پارتي‌ها و مهماني‌هاي خود اشتباه گرفته بودند تا ...
کد خبر : ۸۳۸۵۰
به گزارش صراط، فيلم «گشت ارشاد» جامعه اسلامي‌مان را تكان داد و خيلي‌ها را به نقادي آن واداشت كه البته بحق هم بود، زيرا «گشت ارشاد» و «زندگي‌خصوصي» يك هدف داشتند و آن هم كوبيدن بسيج وبسيجي به هرعنوان بود اما سؤال اينجاست بعضاً اين آقايان مسئول كه به اسم ارزش‌ها سينه چاك مي‌كنند، چرا هميشه بايد بسيج گوشت قرباني ‌شود تا چهره بسيج و بسيجي را نزد مردم منفوركنند بعد خودشان با پول بيت‌المال به اسم «گشت ارشاد» و«زندگي خصوصي» و... به نقد بسيج و بسيجي‌ها بپردازند نه عملكرد خودشان؟! چرا وقتي جشنواره‌هاي سينمايي اعم از فجر، ‌تئاتر، ‌كودك و... به‌راه مي‌افتد بعضاً خود همين آقايان كه در اين جشنواره‌ها به عنوان مهمان هستند وقتي جلوي روي‌شان همه هنجارها شكسته مي‌شود سكوت اختيار مي‌كنند؟!

اگر قرار است جامعه ارشاد شود چرا فقط بسيج و مذهبيون را وسط مي‌كشيد، وقتي شما مي‌توانيد به‌وسيله نظارت داخل سازماني خيلي از اين معضلات را مرتفع كنيد به‌جاي اينكه با پرستار و دكتري كه لباس تنگ بدن نما پوشيده برخوردكنيد چرا مسئولان وزارت بهداشت را به چالش نمي‌كشيد كه روي لباس‌هاي فرم زيرمجموعه خود نظارت داشته باشند و فرم‌هاي اسلامي و مناسب به پرسنل خودشان بدهند.

با كسي تعارف نداريم! تئاتر و سينما و تلويزيون تماماً با پول بيت‌المال و مديريت آقايان مسئول اداره مي‌شوند؛ ‌مديراني كه بعضاً توانايي ندارند بر زيرگروه خودشان شعائر را حفظ و قوانين اسلامي را اجرا كنند، حداقل اين آقايان مدير براي حفظ اعتبارشان هم كه شده در سازمان‌هاي خود اعمال نظر كنند تا اين‌طور ارزش‌ها به بازي گرفته نشود.

جشنواره كودك يكي از اين انبوه جشنواره‌ها و فستيوال‌هايي بود كه تصاوير منتشرشده‌اش بيانگر يك بام و دو هوايي بودن برخي از اين مسئولان بوده است، حضور مهمانان و دختران خارجي كه علناً با بلوز و شلوار تنگ و بدن‌نما در شهر تردد داشتند و تا حرفي مي‌زديم مي‌گفتند خارجي هستند! بعد همين مهمانان با همان سرووضع روي سن رفتند و دوربين‌هاي جمهوري اسلامي از آنها عكس گرفتند. بازيگران هنجارشكن و بزك كرده داخلي خودمان هم كه متأسفانه فضاي جشنواره را با پارتي‌ها و مهماني‌هاي خود اشتباه گرفته بودند و همه اينها اتفاقاتي است كه هميشه در اين‌گونه مراسم افتاده تا بازيگران عرض اندامي كنند و خودي نشان دهند و به‌غير از رسانه‌هاي ارزشي كه صداي ملت متدين و شهيد داده ما هستند، كسي صدايش درنمي‌آيد، حتي بعضاً مسئولاني كه در مصاحبه‌هاي‌شان از حجاب و ارزش‌ها مي‌گويند، در چنين جاهايي كه مهمان هستند گويا نمك‌گيرسفره‌هاي جشنواره‌ها مي‌شوند.

امسال جشنواره كودك به‌غير از كليپ ناجورش كه حجاب را به بازي گرفته بود، دستاوردهاي ديگري هم داشت، تقريباً تمام دختران نوجوان بازيگر پوشش‌هاي خيلي بدي داشتند. آقايان مسئول اگر باور نداريد محض اطلاع بايد عرض كنم دختر در ۹ سالگي به سن تكليف مي‌رسد پس دختران نوجوان ۱۵ ‌ساله به نوعي بالغ هستند چرا بايد از حالا با اين سر و وضع روي سن ظاهر شوند؟! نمي‌دانم احتمالاً مشمول گشت ارشاد شما نبوده‌اند؟! شايد هم گشت ارشاد تنها به‌وسيله بسيج و بسيجيان و طلاب بايد اعمال شود تا بعد زيرمجموعه‌هاي شما «زندگي خصوصي» و «گشت ارشاد» بسازند و آنها را به باد انتقاد بگيرند.

سؤال مااين است كه چرا حاضرنيستيد براي اسلام كمي از خودتان مايه بگذاريد؟ آيا توجه به بحث حجاب تنها با گذاشتن همايش‌ها و كنگره‌هاي تخصصي تمام مي‌شود؟ آيا اين مصداق بارز سكولاريسم نيست كه نهاد يا سازماني از يك سو همايش حجاب بگذارد و از سويي ديگر در برنامه‌هاي ديگرش حجاب معنايي ندارد؟

فرض كنيم شما حريف بازيگران سينما و تلويزيوني كه به دعوت خودتان در برنامه‌ها حاضر مي‌شوند و با پول بيت‌المال به شهرت مي‌رسند، نيستيد؟ اما آيا پوشش مهمانان خارجي را هم نمي‌توانستيد محترمانه مديريت كنيد تا با اين وضع ناهنجار نباشد و به قوانين كشور احترام بگذارند؟

طبق قوانين بين‌المللي وقتي فردي در كشوري مهمان است بايد به قوانين كشور ميزبان احترام بگذارد، به فرض مثال اين افراد و همراهان‌شان نمي‌دانند، اما آيا نمي‌توانستيد محترمانه و با روي خوش پوشش نامتعارف آنها را مديريت كنيد يا حداقل با هديه دادن لباس يا فرم مناسب به آنها بفهمانيد اينجا قانون طور ديگري است؟! با اين‌كارهم نشان مي‌داديد اينجا جامعه اسلامي است و هم فرهنگ حجاب را به آنها معرفي مي‌كرديد تا دختران بالغ با شلوار تنگ و زننده و بلوز‌هاي كوتاه روي سن ظاهر نشوند تا از دست شما جايزه بگيرند؟! شك نكنيد مهمانان خارجي مانند برخي بازيگران داخلي نيستند كه نمك بخورند و نمكدان...
نظرات بینندگان
سالور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
۱
۰
ای بابا . شما واقعا فکر می کنید مسئولان در پی فرهنگ هستند؟