۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۵

بچه‌ها مقابل کره شاهکار کردند

پيشکسوت فوتبال کشورمان گفت: با حمايت 100هزار هوادار که نام آنها را طلاي ناب ايراني بايد گذاشت کره را شکست داديم.
کد خبر : ۸۳۹۶۳

" صراط ورزشی - علي پروين در خصوص پيروزي يک بر صفر ايران مقابل کره جنوبي عنوان کرد: اين برد شيرين و غرور آفرين را تبريک مي‌گويم، مخصوصا به علي کريمي که خداوکيلي بار سنگين فوتبال ما روي دوش او است و سختي‌هاي زيادي در اين مدت تحمل کرد. بايد قبول کنيم در اين برد کفاشيان هم نقش بسزايي داشته است.

به گزارش فارس، وي افزود: دومين تبريک من به کارلوس کي‌روش سرمربي تيم ملي است نکته مهمي که در بازي روز گذشته ديدم يکدلي داخل و بيرون زمين بود. اگر هر تيمي اين رمز موفقيت را داشته باشد زلزله هم نمي‌تواند جابجايش کند.


پروين عنوان کرد: وقتي گل زديم به غير از اينکه ورزشگاه آزادي منفجر شد و مردم در خانه‌ها اشک شوق مي ريختند بازيکنان تيم ملي و مخصوصا نيمکت نشينان از خود بي خود شده بودند. يک لحظه ديدم علي کريمي با کاور در ميانه زمين مي‌دود در دل خودم گفتم کي اين تعويض‌ها شده که من آنها را نديدم؟! بعد متوجه شدم بچه ها به خاطر گلزني نکونام مي دوند. آفرين به غيرت تک تک بازيکنان ما و کادر فني.


وي در خصوص حضور هواداران در ورزشگاه آزادي گفت: قبل از بازي گفتم نياز به بيانيه و مصاحبه نيست و اگر ورزشگاه 200 هزار نفري هم داشتيم لبريز از عاشقان فوتبال مي شد. با حمايت 100هزار هوادار که نام آنها را بايد طلاي ناب ايراني گذاشت کره را شکست داديم. مهمترين کار هواداران حمايت 90 دقيقه‌اي بود.


پروين در خصوص کيفيت فني بازي خاطرنشان کرد: بايد قبول کنيم با تيم دويستم جهان بازي نمي‌کرديم. کره يکي از بهترين تيم‌هاي آسياست و در رده بندي فيفا نيز رتبه بسيار خوبي دارد. آنها فوتبالي دارند که کامپيوتري رو به جلو مي رود به نظر من بچه هاي ما روز گذشته شاهکار کردند و از جان مايه گذاشتند.


وي اضافه کرد: نصيحت من به فوتبالدوستان و حتي اصحاب رسانه اين است که کاري نکنيم خداي ناکرده با اين برد دچار غرور شويم. درست است راه رفتن ما به جام جهاني هموار شده اما هنوز به جام جهاني نرفته‌ايم. ديدار ما مقابل ازبکستان که تيم فوتبال‌بلد و قدرتي است بسيار سخت و حساس است. بايد پرونده بازي مقابل کره را همين امروز ببنديم و به بازي هاي بعدي فکر کنيم.


پيشکسوت فوتبال کشورمان درباره حمايت رسانه‌ها گفت: يکي از عوامل موفقيت ما مقابل کره حمايت رسانه‌هاي نوشتاري و حتي تلويزيون بود که شاهکار کردند. اين يکدلي‌ها فوتبال ما را به جايگاه اصلي خود مي‌رساند چون فوتبال به رسانه نياز دارد و رسانه به فوتبال.

منبع: ورزش سه
برچسب ها: پروین صراط ورزشی