۲۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۱

بیش از‌7‌کشته درحمله‌هوایی آمریکابه یمن

در حمله یک فروند هواپیمای بدون سرنشین امریکا به اطراف شهر جعار در جنوب یمن، دست‎کم ۷ تن کشته شده‎اند.
کد خبر : ۸۴۰۵۷
به گزارش صراط ، یک مقام یمنی در همین خصوص اعلام کرد، هواپیمای بدون سرنشین امریکایی روز پنج‎شنبه چند راکت را به سوی این منطقه شلیک کرده است.

واشنگتن با هواپیماهای بدون سرنشین خود به کشورهای یمن، پاکستان، افغانستان و سومالی حمله می‎کند.

امریکایی‎ها مدعی هستند که در جریان این حملات شبه‎نظامیان را هدف قرار می‎دهند اما بر اساس گزارش‎های موجود، غیرنظامیان بیش از هرکس دیگری قربانی این حملات هستند.

یک فروند هواپیمای بدون سرنشین یمن در تاریخ ۴ اکتبر، دو خودرو را که در شهر سعید واقع در استان شبوا در یمن در حال حرکت بودند، مورد هدف ۴ موشک قرار داد که در جریان این حمله ۵ تن کشته شدند.

سازمان ملل متحد با انتقاد از حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکا، این حملات را کشتار هدفمند نامیده و اعلام کرده است که حملات مذکور قوانین بین‎المللی را نقض می‎کنند.

بر اساس گزارشی که اخیرا از سوی سازمان ملی دفاع از حقوق و آزادی‎های یمن منتشر شده، درجریان حملات امریکایی‎ها به جنوب یمن در سال ۲۰۱۲ ، تا کنون بیش از ۳۰۰ تن جان خود را از دست داده‎اند.

گزارش‎ها حاکی از آن است که سازمان اطلاعات و جاسوسی امریکا موسوم به سیا، با آگاهی از این‎که حملات سری هواپیماهای بدون سرنشین عمدتا منجر به کشتار غیرنظامیان می‎شوند، در صدد است تا این حملات را در یمن گسترش دهد.