۲۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۱

اعتراف voa به شكست تحريم‌ها

شبكه فارسي زبان صداي امريكا يکي از شبکه هاي ضد انقلاب آمريکايي سعي دارد با ساخت برنامه‌هاي متعدد ،تحريم‌هاي غرب عليه ايران را تشديد كند تا بتواند اثرات اين تحريم بر ايران را سياه جلوه دهد ، ولي اينبار كارشناس برنامه از موضعي مستقل نقشه‌ها و برنامه‌هاي اين شبكه را به ناكامي كشاند و اثبات كرد كه تحريم‌هاي تازه نه تنها آسيبي به ايران نمي‌زند بلكه به ضرر اتحاديه اروپا هم هست.
کد خبر : ۸۴۰۷۶
به گزارش صراط ،  شبكه صداي امريكا با ساخت برنامه‌اي تحت عنوان افق تلاش مي‌كند زواياي جديد مسائل جهان و ايران را البته بر اساس برداشت‌هاي خود به تصوير بكشاند.

در برنامه سه‌شنبه شب (25 مهرماه) افق، سيامك دهقان‌پور مجري اين برنامه، سخنان آغازين خود را به كاترين اشتون، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا اختصاص داد .

در ادامه به صحبت‌هاي وزراي امورخارجه بريتانيا و آلمان گريز زد و به نقل از آن‌ها ادامه پيگيري تشديد تحريم‌ها را بيان كرد. حتي دو تن از كارشناساني كه به اين برنامه دعوت شده بودند كاملا همگام با مجري برنامه و سياست‌هاي شبكه صداي امريكا مطالبي را مطرح كردند.

مايكل من همچنين درباره مذاكره اتحاديه اروپا با تركيه گفت: تركيه به عنوان نامزد الحاق به اتحاديه اروپا از شركاي مهم اتحاديه اروپا است كه تاكنون رايزني‌هاي رسمي و غيررسمي با مقامات اين كشور صورت گرفته است، اما در نهايت 27 كشور عضو درباره اين تحريم تصميم خواهند گرفت.

همچنين در ادامه مهرداد عمادي مشاور اقتصادي اروپا که اطلاعات او معمولاً بخشي از عمليات رواني رسانه هاي ضد انقلاب است و در ميان ضدانقلاب  او بعنوان مشاور تحريم هاي ايران در اتحاديه اروپا نامبرده مي شود به صورت  ناشيانه از وجود گاز ايران در بلغارستان و قبرس اشاره كرد و اظهار داشت: مقداري كمي از گاز ايران به اروپا مي‌رود كه با اين تحريم تازه، صادرات آن به اين كشورها متوقف خواهد شد.

با پايان نظرات اين مشاور اقتصادي اتحاديه اروپا، سيامك دهقان‌پور مجري برنامه افق در اين بخش از برنامه‌اش رو به ميهمان آخر يعني حسين ابن يوسف، رئيس موسسه بين‌المللي نفت در ويرجينيا كرد و گفت كه "اي كاش مي توانستيم سرتكان دادن‌هاي شما را در هنگام صحبت‌هاي مهرداد عمادي نشان دهيم." انگار آقاي مجري حدس زده بود كه ميهمان آخر چه حرف‌هايي در انديشه دارد كه مي‌خواهد بيان كند.

حسين ابن يوسف در اولين عکس العمل خود نسبت به دهقان‌پور گفت كه "اي كاش مهرداد عمادي در ادامه برنامه حضور داشت و نظرات بنده را مي‌شنيد."

رئيس موسسه بين‌المللي نفت در ويرجينيا ادامه داد: بسياري از مطالبي كه مهرداد عمادي مطرح كرده، درست است اما تمام واقعيت را بيان نكرد، شايد تحريم‌هاي جديد اتحاديه اروپا به دليل مشاوره‌هاي آقاي عمادي باشد و شايد هم مطالب ديگري را به عنوان مشاوره به اين سازمان ارائه داده است.

وي افزود: جمهوري اسلامي ايران پس از پايان جنگ با عراق سراغ منابع گازي خود رفت و اكنون توانسته 10 برابر ميانگين بين‌المللي در صنايع گاز و برداشت از ميادين گازي پيشرفت كند، همچنين ايران رشد چشمگيري در صنايع شيميايي و پتروشيميايي داشته است .

 

همين سخنان ابن يوسف بود كه خشم مجري برنامه افق را برانگيخت و او را ناگزير كرد با پرسش‌هاي بي‌ربطي نظير اينكه آيا ايران در برداشت از ميادين گازي مشترك شكست نخورده است؟ ابن يوسف را واداشت كه اينگونه پاسخش را بدهد.

رئيس موسسه بين‌المللي نفت در ويرجينيا گفت: قطر چندين سال قبل از ايران اين ميادين را كشف كرده بود و ايران ظرف يكي دو سال آينده به ميزان مورد نظر و برابر در برداشت گاز از اين منابع دست خواهد يافت.

وي در پاسخ به سوال ديگر دهقان‌پور درباره عقب‌ماندگي ايران در صنعت LNG و از دست رفتن بازار اين فرآورده گازي اظهار داشت: اقدامات قطر در خصوص دستيابي به صنعت LNG از سال 1974 آغاز شده است، در صورتيكه ايران با تنوع مسيرهاي صادرات گاز شايد نيازي به اين راهكار اصلا نداشت.(البته منظور ابن يوسف جغرافياي بي نظير ايران است)

ابن يوسف افزود: ايران مي‌تواند با تبديل گاز به برق و صنايع شيميايي و پتروشيميايي، صادرات آن را با ارزش افزوده اين محصولات دنبال كند، ايران در زمينه صعنت LNG چيزي را از دست نداده چراكه اساسا بازاري براي اين صنعت پيش از اين وجود چنداني نداشت.

سرانجام سيامك دهقان‌پور تصميم گرفت به مضرات قطع صادرات گاز ايران به تركيه بپردازد كه باز پاسخ‌هاي ابن يوسف او را وادار به سكوت و خداحافظي زودهنگام کرد.

ابن يوسف درباره تحقق قطع صادرات گاز ايران به تركيه گفت: تركيه قرارداد طولاني مدتي براي صادرات گاز از ايران دارد كه اگر نخواهد به اين قرارداد احترام بگذارد بايد در صورت انصراف از آن غرامت بپردازد كه اين امر هزينه هنگفتي را به دولت تركيه تحميل مي‌كند.

وي اضافه كرد: اقدامات تركيه مانع پيوستن اين كشور به قفقاز و اتحاديه عرب شده است و اكنون كه اين كشور روياي الحاق به اتحاديه اروپا را در سر مي‌پروراند، با اين تصميمات بازهم ناكام خواهد ماند.

رئيس موسسه بين‌المللي نفت در ويرجينيا تصريح كرد: اميدوارم كه اتحاديه اروپا اين تصميم را نگيرد چراكه نتيجه آن چيزي جز شكست براي اتحاديه اروپا و تركيه نخواهد بود.

ابن يوسف همچنين در پايان وجود گاز ايران در دو كشور بلغارستان و قبرس را امري طبيعي دانست و اظهار داشت: اگر بخواهد انتقال طبيعي مولكول‌هاي گازي در لوله‌هاي بلغارستان و قبرس را به پيراهن عثمان تبديل كنند البته مي‌توانند اين موضوع را از اين طريق پيگيري كنند  ولي بايد بدانند كه اين بحث ثمري نصيب آنها نمي‌كند.

تحليل و برآورد کارشناسان برتر جهان تاکيد بر تبليغاتي بودن ماجراي تحريم جديد اتحاديه اروپا و جنگ رواني عليه ملت ايران است و برآوردها دقيق مشخص كرده كه اين تحريم‌ها نه تنها به ايران صدمه نزده است بلكه مايه آسيب جدي اقتصادي خود را نيز فراهم كرده است.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۱۶ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۱۵
۱
خانم کیلینتون هم گفته که ضرر تحریم های آمریکا به مردم نمی رسه فقط بی لیاقتی مدیران حکومتی ، مردم ایران و توی تنگنا قرار میده . . . دشمن دانا بهتر از دوست نادان است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۶
۲
چرا اینقدر دروغ می گید
تحریم ها شکست خورده
پس این وضعیت بازار و گرانی برای چیست
ما که بدبخت شدیم
ستاره
|
Iran (Islamic Republic of)
چرا کسی نیست دفاع کنه از سران مملکت؟
تقصیر شماهاست که صبح تا شب میگید آمریکا هیچ لطی نمیتونه بکنه...
آمریکا با تحریماش بدبختمون کرد ولی شما صداتون درد نمیاد...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۶
۲
واقعا تحریم ها شکست خورد ؟؟؟
پس چرا مردم دارن بدبخت می شن ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
واقعأ خودتان را به خواب زده اید ! تحریمها اثراتش را بر روی کمر مردم گذاشته است چون کمر عوام تا شده و گردن عده ای خاص کلفت !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۷ - ۲۸ مهر ۱۳۹۱
۰
۱
بابا راست میگن . تحریم ها روی دولت بی اثر بوده اما پدر مردم که مقابل دولتند رو در آورده!!!!