۲۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۲

از بازار طلا چه خبر؟

علي رغم روند کاهشی بهای دلار در بازار هاي جهاني و در کنار افت تولیدات معدنی، بهای جهانی طلا با افزایش قیمت مواجه شده است.
کد خبر : ۸۴۰۸۷
به گزارش صراط، اجرای سیاستهای انبساطی پولی از سوی بانکهای مرکزی جهاني، تأثیر زیادی بر افزایش نقدینگی در بازارهای مالی و پولی جهان خواهد داشت که این امرسبب افزایش قیمت جهانی طلا خواهد شد.

از این رو سرمایه گذاران که به دنبال حصاری در برابر افزایش نرخ تورم هستند رو به خرید طلا آورده اند و از آنجایی که میزان عرضه این فلز زرد رنگ رو به کاهش نهاده است،سبب شد تا اونس جهانی با افزایش همراه شود.

این گزارش حاکیست،کارشناسان و تحلیل گران با توجه به تحولات اقتصادی و پولی جهان بهای بیش از 2000 دلار را برای اونس جهانی تا پایان سال 2012 پیش بینی کرده اند.البته برخی از کارشناسان با دیدی وسیع تر معتقدند در بلند مدت بهای جهانی طلا به بیش از 3000 تا 5000 دلار خواهد رسید.

شایان ذکراست، این پیش بینی ها در شرایطی صورت می گیرد که بانکهای مرکزی آمریکا، اروپا و ژاپن در حال حاضر در حال تزریق حجم زیادی از نقدینگی به اقتصاد جهان هستند که این مسأله سطح تقاضا را برای فلزات گرانبها به خصوص طلا به شدت افزایش خواهد داد./ج

برچسب ها: بازار طلا دلار صراط
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۲۸ مهر ۱۳۹۱
۲
۰
بازار اقتصادی ایران هیچ ربطی به جهان نداره ! اینجا تافته ای جدا بافته است !