۲۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۴

توصیه یک عالم به زنان بدحجاب

به دختران و زنان می گویم شما که نمی خواهید یک درصد هم زنان دیگر ، دل شوهرانتان را ببرند، خودتان نیز آرایش کرده و بدحجاب در جامعه حاضر نشوید.
کد خبر : ۸۴۱۱۱
رییس ستاد اقامه نماز کشور، به بانوان بدحجاب توصیه کرد: همان طور که دوست ندارید زنان دیگر ولو یک درصد هم دل شوهرانتان را بربایند، شما هم با حجاب مناسب خود، مانع از دلربایی از شوهران زنان دیگر شوید. 
 
به گزارش صراط، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، شب گذشته طی سخنانی در جشن «هلهله فرشته ها» که به مناسبت سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا(س) در حسینیه شهدا برگزار شد، اظهار داشت: بنده وقتی به دانشگاه ها و جاهای دیگر برای سخنرانی می روم به دختران و زنان می گویم شما که نمی خواهید یک درصد هم زنان دیگر ، دل شوهرانتان را ببرند، خودتان نیز آرایش کرده و بدحجاب در جامعه حاضر نشوید.

وی همچنین با اشاره به آیات قرآن به تبیین و بررسی مشکلات فراروی ازدواج جوانان پرداخت و گفت: برخی این طور فکر می کنند که مشکلات مالی ، دلیل اصلی تاخیر در ازدواج است و حال آن که بخشی از مشکل این مساله است و همه اش این نیست.

این مفسر قرآن در ادامه به داستان ازدواج حضرت موسی(ع) با دختر حضرت شعیب (ع) اشاره کرد و افزود: این داستان که در قرآن نیز به آن اشاره شده دارای نکات بسیار مهمی است که از آن جمله گیرندادن به داماد در بحث خواستگاری است.

وی یادآور شد: بی شک بسیاری از مشکلات ازدواج جوانان با تمسک به آیات نورانی قرآن کریم و معارف غنی اهل بیت (ع) و نیز ارائه سبک زندگی اسلامی قابل حل شدن است.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه والای خانواده و ازدواج در اسلام ابراز داشت: بر اساس آیات قرآن مجید، رابطه پیامبر اکرم‌(ص) با مردم رحمت و رابطه مردم با پیامبر اکرم‌(ص) مودت است و در همین قرآن آمده که رابطه زن و شوهر با یکدیگر باید بر اساس مودت و رحمت باشد.

 وی همچنین با اشاره به این که یکی از دلایل دور شدن از حلال خدا ، انجام محرمات است، خاطرنشان کرد: این که گاهی ازدواج های جوان ها به تاخیر می افتد یکی از دلایلش به خاطر طرح دوستی و رفاقت ریختن جوان ها با دختران نامحرم است و حال آن که اگر بر اساس نگاه اسلامی رفتار کنند ، بسیاری از تنگناها و مشکلات حل می شود.

منبع: بی باک
نظرات بینندگان
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۱
۵۰
۰
همونطور که بد حجابی یک دفعه رخ نداد و کم کم بد حجابی شیوع پیدا کرد حجاب هم یک دفعه رخ نمیده.اقایون فقط میخوان سریعا اون که میخوان بشه.
اولا باید دونست حجاب مرد و زن ندارد و حجاب ناشی از فرهنگ شخصی و اجتماعیست
برای فرهنگ سازی باید وقت گذاشت فکر گذاشت و از اجبار پرهیز کرد.هر خروجی ناشی از ورودیه خودشه.مگه واسه فرهنگ سازی چقدر وقت گذاشتید که الان همچین جامعه ارمانی میخواهید؟اگر هم در حال حاضر کسی حجاب داره مربوط به انتخاب شخصی خودش بوده نه فرهنگ سازی مسئولین امر.واگرنه هر ملتی که چند هزار سال تمدن داره نباید فرهنگ بیگانه(هر کشوری جز ایران)تحت تاثیر قرارش بده.
با اینکه حجاب یک مساله سلیقه ای و شخصی است به نظرم جامعه ما باید دارای یک ثبات فرهنگی باشه نه اینکه اینقدر فاصله فرهنگی زیاده که یک بیگانه نمیتونه تشخیص بده مثلا مردم بالا شهر تهرون و پایین شهر تهرون مربوط به یک کشور چه برسه که تو یک شهر زندگی میکنند.باید فرهنگ غالب واحدی داشته باشم البته در جزئیات فرهنگی اختلاف یک امر طبیعیست
داش علی
|
Iran (Islamic Republic of)
اخه باهوش کی گفته حجاب مردوزن نداره مگه هیکلشون شبیه به همه...
درضمن حجاب شخصی نسیت حکم الهیه.......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حمید جان ! با این پیشنهادات خوبت شما چه کار برای ارتقاء امور فرهنگی کردی ؟!!
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس عزیز من در مسندی نیستم که بخوام در امور کلان فرهنگی کاری انجام بدم.من هم مثل شما یک شهروندم.ولی اون مسئولی که به خودش این توانایی رو میبینه که میتونه مسئول فرهنگی یک جامعه باشه و تصدی اون رو به عهده میگیره باید الان جوابگوی شما دوست عزیز باشه.من فقط در حد خودم و خانواده خودم میتونم پیشنهاد اجرایی داشته باشم.من طرف صحبتم مسئولینی هستند که تریبون هم در اختیارشون هست و فقط میگن این خوبه این بد باید اینطوری بشه نباید اونطوری بشه.فقط باید و نباید میکنند و حتی حاضر نیستند برای همین خواسته خودشون کاری فراتر از حرف زدن انجام بدهند
زخمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۲۸ مهر ۱۳۹۱
۳
۲۱
راست میگه... قبول دارم
زخمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۲۸ مهر ۱۳۹۱
۱۳
۱۳
راست میگه... قبول دارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۲۸ مهر ۱۳۹۱
۱
۰
اقای قرائتی ... شما اول باید زمان را در نظر بگیری ودر ارتباط با ان زمان برنامه بدهی در زمان گذشته زندگی بیشتر مردم بصورت ایل نشینی بود وزندگی شهری وتمدن شهری به سبک امروز معنی نداشت مثلا شما میگیید که جوانان ما از زندگی ائمه الگو بگیرند بطور مثال طبق گفته شمااقایون امام موسی کاظم (س) هفت سال در زندان بودند قبل از رسید ن به 50 سال نیز شهید شدند ایشا ن در مدت کمی که در دنیا بودند بیش از سی زن گرفتند وبیش از سی بچه داشتند ایا امروز نیز جوانان ما می توانند روش زند گی وی را برای خود الگو قرار دهند چه برسد به الگو گرفتن از اردواج حضرت موسی (س) متاسفانه خیلی از شماها زمان را نمیفمید فقط حرف میزنید اگر یک کمی هم در حرف زدن فکر می کردیدوضع مسلمانان بهتر از این بود چون در طول تاریخ امثال شما ها هدایت گر مردم مسلمان بوده اید
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۴۲ - ۱۹ تير ۱۳۹۸
۰
۰
چ دخترای زشتی