۲۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۶

مهاجرت صهیونیستها بعد از نفوذ پهپاد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان در خصوص همکاری های دفاعی ایران و لبنان نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران و لبنان چند سال قبل سند همکاری های دفاعی را به امضا رساندند و آن سند هم اکنون یک چارچوب است. اما مذاکراتی صورت گرفته تا این سند در مرحله کنونی متناسب با شرایط فعلی بازنگری شود.
کد خبر : ۸۴۱۱۶
به گزارش صراط ، غضنفر رکن آبادی با اشاره به پرواز پهپاد حزب الله لبنان بر فراز آسمان رژیم صهیونیستی و آثار این رخداد در فضای خاورمیانه گفت: سید حسن نصرالله و مقاومت لبنان همواره بعد از جنگ سی و سه روزه تاکید کرده بودند اگر رژیم صهیونیستی بخواهد دست از پا خطا کند و تهاجمی به خاک لبنان داشته باشد با امور غافلگیر کننده ای مواجه خواهد شد.

وی افزود: مقاومت در گذشته به مقامات رژیم صهیونیستی این پیام را داده بود که اگر 6 لشکر صهیونیست به لبنان حمله کنند در این کشور دفن خواهند شد و این رژیم با مسائل غافلگیر کننده ای مواجه خواهد شد لذا برای اینکه سخنان دبیر کل حزب الله لبنان در قالب حرف و شعار باقی نماند نمونه ای بسیار کوچک از آن به نمایش درآمد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با بیان اینکه پرواز 30 دقیقه ای پهپاد حزب الله لبنان بر فراز مراکز حساس و بسیار پر اهمیت رژیم صهیونیستی نشان داد سخنان سید حسن نصر الله در قالب شعار نبوده است، گفت: دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرده است امور غافلگیر کننده بسیار بزرگتری نیز در راه است.

رکن آبادی به رعب و وحشت حاکم بر رژیم صهیونیستی بعد از پرواز پهپاد بر اسمان فلسطین اشغالی اشاره و اظهار داشت: همه جهان شاهد بودند مجتمع صهیونیستی که در حالت عادی نیز در رعب و وحشت به سر می برد با پرواز این پهپاد ترس و وحشت در آنها چند برابر شد.

وی ادامه داد: همچنین آثار روانی ناشی از پرواز پهپاد حزب الله موجب افزایش مهاجرت  معکوس و برکناری مقامات ذی ربط در ارتباط با حفاظت و حراست از آسمان فلسطین اشغالی شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان  در خصوص همکاری های دفاعی ایران و لبنان نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران و لبنان چند سال قبل سند همکاری های دفاعی را به امضا رساندند و آن سند هم اکنون یک چارچوب است اما مذاکراتی صورت گرفته تا این سند در مرحله کنونی متناسب با شرایط فعلی بازنگری شود.

به گزارش مهر، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان هفته گذشته در سخنانی برای برعهده گرفتن مسئولیت نفوذ هواپیمای شناسایی به اراضی اشغالی، تاکید کرد: این هواپیما که در مسیر مشخصی پرواز کرد، ایرانی بود و نه روس؛ و جوانان حزب‌الله آن را مونتاژ کردند.
 
سید حسن نصرالله نفوذ هواپیمای مقاومت لبنان به اراضی اشغالی را عملیاتی منحصر به فرد توصیف کرد و گفت: مقاومت لبنان هواپیمای شناسایی پیشرفته‌ای را از داخل اراضی لبنان به سوی دریا فرستاد؛ این هواپیما پس از پرواز صدها کیلومتر بر فراز دریا از جنوب فلسطین وارد اراضی ‌اشغالی شد و قبل از شناسایی شدن از سوی نیروی هوایی دشمن، بر فراز بسیاری از پایگاه‌های مهم این رژیم پرواز کرد.
 
سید حسن نصرالله تأکید کرد: این سخنرانی به منظور برعهده گرفتن مسئولیت این عملیات منحصر به فرد است.

وی اظهار داشت: این نخستین بار است که این نوع هواپیما مورد استفاده قرار گرفته و به چنین عمق و مناطق حساسی نفوذ کرده است.
 
دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه، هدف قرار دادن این هواپیما مساله‌ای طبیعی بود و از قبل پیش‌بینی می‌شد، خاطرنشان کرد: دستاورد این عملیات آن است که این هواپیما صدها کیلومتر در منطقه‌ای پُر از رادار پرواز کرد اما صهیونیستها مدعی شدند که افتخار آنها این است که به حریم هوایی آنها نفوذ نشده است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: این نخستین تجربه موفق برای عبور از روی دریا است. ما امروز بخشی از توانایی‌های خودمان را افشا می‌کنیم و این امر چیزی از حجم مسائل غافلگیر کننده دیگری را که داریم کم نمی‌کند.

وی ادامه داد: این عملیات نشان می‌دهد که ما این قدرت را داریم که توانایی‌هایمان را مخفی و در زمان مناسب از آنها استفاده کنیم.
منبع: مهر