۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۴

لاریجانی خواستار گزارش حوادث اخیر شد

رئيس مجلس شوراي اسلامي كميسيون امنييت ملي و سياست خارجي مجلس را مامور كرد تا دو حادثه اخير واژگوني اتوبوس در چهارمحال و بختياري و اقدام تروريستي چابهار را با حضور نمايندگان بررسي و گزارش آن را به مجلس ارائه دهد.
کد خبر : ۸۴۳۳۰
به گزارش صراط، علي لاريجاني در جلسه علني امروز (يكشنبه 30مهرماه) با اشاره به حادثه اخير سيل در شمال كشور گفت: متاسفانه حادثه سيل در شمال كشور تلفات زيادي به بار آورد كه منجر به ويران شدن بيش از 2 هزار واحد خانه و كشته شدن 6 نفر از هموطنان و مجروح شدن 35 نفر شد.

وي با بيان اينكه اميدواريم مسئولان با سرعت هر چه بيشتر به اين مسئله رسيدگي كنند، گفت: حادثه دردناك ديگري در چند روز گذشته رخ داد و آن واژگوني اتوبوسي در چهارمحال بختياري بود كه براثر آن 26 نفر از دانش آموزان جان خود را از دست دادند.

وي تصريح كرد: تا آن جايي كه بنده اطلاع دارم اين دانش آموزان از نخبگان بودند.

رئيس مجلس در ادامه ضمن تسليت اين حادثه به نمايندگان و مردم شهرستان بروجن گفت: لازم است كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس بررسي‌هاي مربوطه را با حضور مسئولان مربوطه انجام داده و گزارش آن را به مجلس ارائه كند.

لاريجاني در ادامه نطق پيش از دستور خود به اقدام تروريستي اخير نيز اشاره كرد و گفت: طبق اطلاعات ما اقدام تروريستي ديگري كه در چابهار صورت گرفت با دستور برخي سرويس هاي جاسوسي انجام شده و قصد داشتند در نماز جمعه اين اقدام صورت گيرد، اما با تيزهوشي مسئولان امنيتي و بسيجيان اين كار عملي نشده و شخص مسلح در كوچه اي خودش را منفجر و باعث به شهادت رسيدن دو تن از بسيجيان شد.

وي هم چنين ضمن تسليت اين حادثه به بسيجيان، مردم چابهار و نمايندگان اين حوزه گفت: كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز در اين زمينه تلاش هاي لازم را انجام دهد و گزارش آن را به مجلس ارائه كند.

لاريجاني در پايان خاطر نشان كرد: اين اقدامات نشان مي دهد آمريكا پس از فشاري كه بر حوزه اقتصادي وارد مي كرد دست به اقدامات تروريستي نيز مي زند و اقدام مشابه اين نيز در لبنان اتفاق افتاد بنابراين لازم است مسئولان به ويژه مسئولان امنيتي حوادث را رصد كنند.