۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۸

واکنش‌مهمانپرست به اتهام‌دادستانی‌آمریکا

رامین مهمانپرست در واکنش به خبر منتشره مبنی بر اعتراف آقای منصور ارباب سیر به " اتهام انتسابی از سوی دادستانی امریکا " گفت: این سناریوی مضحک در حالی ازجانب مقامات آمریکایی از یکسال پیش طراحی شد که علاوه بر تکذیب تمامی اتهامات ازجانب فرد بازداشت شده ، برخی مسئولین و تحلیل گران سیاسی آمریکا نیز آن را غیر واقعی و به سناریویی هالیوودی تشبیه کردند.
کد خبر : ۸۴۳۸۳
به گزارش صراط ،  سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به خبر منتشره مبنی بر اعتراف منصور ارباب سیر به " اتهام انتسابی از سوی دادستانی امریکا " واکنش نشان داد.
 
رامین مهمانپرست  در واکنش به خبر منتشره مبنی بر اعتراف آقای منصور ارباب سیر به " اتهام انتسابی از سوی دادستانی امریکا " گفت: این سناریوی مضحک در حالی ازجانب مقامات آمریکایی از یکسال پیش طراحی شد که علاوه بر تکذیب تمامی اتهامات ازجانب فرد بازداشت شده ، برخی مسئولین و تحلیل گران سیاسی آمریکا نیز آن را غیر واقعی و به سناریویی هالیوودی تشبیه کردند.

رامین مهمانپرست با مردود دانستن هرگونه اتهام انتسابی به نهادهای ایرانی ، طرح ادعای اعتراف فرد بازداشتی پس از تکذیب اولیه و گذشت یک سال از آن زمان را نشان دهنده وجود شرایط غیرعادی و فشارهای روحی و روانی و وضعیت سلولهای انفرادی در زندانهای آمریکا ذکر کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با محکوم کردن نقض مکرر کنوانسیونها و مقررات بین المللی ذیربط ازجانب دولت آمریکا ، تلاش برای استفاده ابزاری از سیستم قضایی و طراحی سناریوهای سخیف و بی پایه و اساس در شرایط سیاسی جاری در آمریکا را اقدامی قابل تامل دانست.