۰۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۳

رایزنی برای لغو جداسازی ری از تهران

رئیس شورای شهر تهران از رایزنی مجدد با رئیس‌جمهور برای لغو طرح جداسازی ری از تهران خبر داد.
کد خبر : ۸۴۵۳۳
به گزارش صراط ، مهدی چمران با تأکید مجدد بر اینکه جداسازی ری از تهران مشکلات را افزایش خواهد داد، اظهار داشت: ری و تهران در هم تنیده هستند و نمی‌توان این دو را از هم جدا کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر فرمانداری ری از تهران جداست و برنامه‌های خود را انجام می‌دهد و دیگر نیازی نیست شهرداری ری هم جدا شود.

چمران بیان داشت: به هیچ وجه نمی‌توان خدماتی که در حال حاضر در تهران و شهرستان ری به شهروندان ارائه می‌شود را جدا کرد چرا که خدمات در این دو بخش در هم تنیده و وصل هستند که از آن جمله می‌توان به خدمات بخش حمل و نقل و رفاهی اشاره کرد.

رئیس شورای شهر تهران بیان داشت: جداسازی ری از تهران کار غیردرست، غیرمنطقی و غیرعلمی است ضمن اینکه اعضای شورای شهر در چند نوبت نظر خود را در خصوص این جداسازی اعلام کرده‌اند.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر جداسازی ری از تهران قبل از انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر اجرا شود، شورا چه واکنشی نشان خواهد داد، گفت: در این خصوص با نمایندگان تهران صحبتی شده است و پیشنهاد داده‌ایم که این جداسازی اگرچه غیرمنطقی است بعد از انتخابات صورت پذیرد.

چمران ادامه داد: متاسفانه بحث دیگری که در حال حاضر برخی از دوستان در استانداری مطرح می‌کنند، انتخاب شهردار شهرری است که براساس قوانین و مقررات انتخاب شهردار به عهده شورای شهر است.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا نمی‌شود از طریق رایزنی و گفت‌وگو با رئیس جمهور  مشکل را حل کرد، گفت:  اگر نیاز باشد رایزنی مجددی را با احمدی‌نژاد خواهم داشت.
منبع: فارس