۰۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰

مردی‌که‌می‌خواهد‌کشور رابحرانی‌نشان‌دهد

به راستي چه ارتباطی بین "وحدت" و "بحران" وجود دارد؟ آیا اساسا کسی چون هاشمی در این مقطع زمانی، یعنی زمانی که شواهد امر در جامعه گویای آن است که وی با کمترین اقبال عمومی مواجه است (شاهد می خواهید به حضور چند دقیقه ای او در مجامع عمومی نگاه کنید که چگونه با واکنش مردمی مواجه شده) می تواند اقدامی در خور و مناسب منافع ملی انجام دهد...
کد خبر : ۸۴۵۵۷

به گزارش صراط ، "مرد بحران"! این اصطلاحی است که حتما در این روزها بسیار شنیده و دیده اید. مرد بحران کلید واژه ای است که خانواده و طرفداران هاشمی (البته شاید به دستور خودش) بر او نهاده اند.

به گزارش بولتن، حلقه پیرامون هاشمی که گویا یکی از کارهای دائم و همیشگی شان، فعالیت های عجیب و غریب در زمان انتخابات است، با نزدیک شدن دوباره به انتخابات ریاست جمهوری، به فعالیت های بیشتری مبادرت ورزیده اند.

اصطلاح "دولت وحدت ملی"، اصصلاحی بود که از دوره قبل انتخابات ریاست جمهوری وارد ادبیات سیاسی کشور شد و البته بلافاصله، کارشناسان و صاحبنظران، چنین موضوعی را مورد انتقاد قرار داده و اساسا گزاره های آن را رد کردند.



حالا چهار سال بعد، یعنی در ایام نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری "یازدهم"، پرده دیگری از این تئاتر به نمایش درآمد: تنها کسی که می تواند کشور را از وضع کنونی نجات داده و "دولت وحدت ملی" را به سرانجام رساند کسی نیست جز "مرد بحران"ها، هاشمی رفسنجانی!

به راستي چه ارتباطی بین "وحدت" و "بحران" وجود دارد؟ آیا اساسا کسی چون هاشمی در این مقطع زمانی، یعنی زمانی که شواهد امر در جامعه گویای آن است که وی با کمترین اقبال عمومی مواجه است (شاهد می خواهید به حضور چند دقیقه ای او در مجامع عمومی نگاه کنید که چگونه با واکنش مردمی مواجه شده) می تواند اقدامی در خور و مناسب منافع ملی انجام دهد؟

از سویی دیگر، پیش شرط پذیرش اصطلاحاتی چون "دولت وحدت ملی" و "مرد بحران" آن است که بپذیریم در کشور با "عدم وحدت" و "عدم امنیت" مواجه ایم. آیا به راستی این گزاره ها درست است؟ آیا کشور با مشکلی به نام "عدم وحدت" روبروست؟

بلی، اگر منظور از عدم وحدت، عدم وحدت سیاسیون باشد، این امر درست است. و البته سوال ديگری که در همین زمینه به ذهن می رسد این است که منظور از عدم وحدت در سیاسیون به چه معناست؟ آیا منظور آن است که همه سیاسیون زیر پرچم "یک فرد" گرد هم آیند؟ اگر منظور این است که نه شدنی است و نه اساسا چنین موضوعی عقلانی است. سیاسیون باید در تصمیم گیری های کلان خود دارای "وحدت در اصول" باشند اما اینکه بخواهیم همه از يك نظریه و سلیقه سیاسی پیروی کنند، امکان پذیر نیست. نفس وجود سلائق مختلف سیاسی تا آنجا که وحدت در اصول داشته باشند برای کشور مفید فایده است. پس وحدت سیاسون به این معنا، عقلا قیبح است.

اما اگر منظور از "وحدت ملی"، وحدت در سطح جامعه و مردم است، که همین الان هم وجود دارد. شرکت 85 درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری پیشین، شرکت نزدیک به 65 درصدی مردم در انتخابات مجلس، راهپیمایی های میلیونی مردم در مناسباتی چون روز قدس و 22 بهمن و حماسه 40 میلیونی مردم در 9 دی همه و همه جلوه هایی از وحدت ملی است.

مساله "بحران" هم به همین نحو. اینکه کشور با یک سری مشکلات روبروست که در آن شکی نیست. و اصلا کدام نظام سیاسی و کشوری است که با مشکل مواجه نباشد. اما اینکه این "مشکل" را "بحران" بنامیم، یقینا امری برساخته است. "بحران" در ادبیات سیاسی تعریف خاص خود را دارد که حداقل با وضع موجود، سنخیتی ندارد. مگر اینکه مراد از "مرد بحران" را "ایجاد بحران" بدانیم. که در آن صورت حتی می توان برای آن شواهد و مستنداتی را هم آورد:

هم اوست که با بیان دیدگاهها اخیر خود در برگزاری انتخابات قانونی و آزاد درصدد جا انداختن این موضوع به جای کلید واژه تقلب با توجه به تمام شدن تاریخ مصرف آن دارد. و هم اوست که در دیدارهای خود با نظریه "فرایند تلاش آمریکا برای تبدیل نارضایتی های اقتصادی به نا امنی" همراه شده و ملاقات کنندگان را به وضعیتی سوق می دهد که مسئولین در مقابل فشارهای تحریم های غرب منفعل هستند و انگیزه لازم را ندارند.

در آخر یادآور می شود خوب است خانواده وی به جای معرفی او به عنوان مرد بحران، پدر خود را به عنوان مربی خوب برای فرزندان خانواده، تشویق کنند تا کمتر شاهد حضور آن‌ها در کنار زندان و جاهایی از این قبیل باشیم.

خوب است که به ایشان یادآوری شود که "بالاترین میزان تورم" در تاریخ کشور مربوط به زمان ریاست جمهوری اوست. مناسب است یادآوری شود که در زمان ریاست جمهوری ایشان، نرخ ارز صد برابر شد! ( یعنی از 7 تومان به 700 تومان رسید) یعنی ارزش پول ملی یکصد برابر کاهش یافت! و اگر نبود هشدارها و دستورات مقام معظم رهبری، به یک هزار تومان هم می رسید.

بسیار بجاست به این ایشان یادآوری شود که در زمان ریاست جمهوری ایشان، مشکلات اقتصادی به جایی رسید که در شهرهای محروم کشور و نیز در مناطق محروم اطراف تهران، اعتراضات محرومین به اوج خود رسید و بدستور این آقا که الان پرستیژ حقوق بشری می گیرد، "یگان ویژه ضد شورش" با کمک دوستان آلمانی!! تشکیل شد و محرومان را مورد تفقد قرار دادند؟ و همزمان خانواده و کارگزاران وی تجمل گرایی را پیشه نمودند تا جایی که با عتاب و خطاب رهبر عزیز مواجه شدند. خوب است به ایشان یادآوری شود...

اصلا در یک کلام به جناب هاشمی باید یادآوری شود بحرانهایی که کشور در زمان ریاست ایشان با آن روبرو شده در تاریخ این کشور بی نظیر است. و از این بالاتر، بسیاری از بحران های کشور زائیده و پروریده تفکرات و اقدامات هاشمی است. و براستی که چه نام با مسمّایی طرفدارانش بر او نهاده اند: مرد بحران!
منبع: بولتن
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۱
۱۳۱
۱۵
واقعا ً بحران و نمی بینید ؟؟؟؟
مجي
|
Iran (Islamic Republic of)
اين مسائل ومشكلات مردم ما اگر دركشور ديگري بودهمين صراطي ها آنر را فوق بحران گزارش ميدادند امابحران براي ايران وسوريه بي معني است واصلا وجودخارجي ندارد!!!!
بحران بايدشاخ ودم داشته باشدتا صراطي ها و كيهاني ها قبول كنند!!!!
mojicivil
|
Iran (Islamic Republic of)
بحران تعریف داره ایران وضعیتش حساسه
بحران یعنی در سوریه یعنی در اسراییل
چرا هر بی سوادی کامنت می گذارد بقیه بهش مثبت می دهند؟؟؟
mojicivil
|
Iran (Islamic Republic of)
اگر تورم عامل بحران الان 30 35 است
تورم 50 درصدی زمان هاشمی بحرانی تر است
سیما جووووووووووون
|
Iran (Islamic Republic of)
mojicivil تعریفت از بحران خیلی آبدوغ خیاریه.اساسا بحران یعنی وضعیتی که جامعه رو،رو به نابودی ببره!میفهمی بحران اقتصادی یعنی چی؟گرونی وتورم و بدبختی و هزار کوفت و زهرمار دیگه از نظر شما فقط حساسه؟شما اصلا نمیبینید فقر چطور داره ریشه مردم رو میخشکونه!خیلی وقاحت میخواد انقدر با جسارت دروغ گفتن!جدا خیلی وقاحت میخواد که انصافا ترکوندین!
سعید
|
United Arab Emirates
|
۱۶:۱۵ - ۰۱ آبان ۱۳۹۱
۵۹
۱
هیچ بحرانی نیست، همه چی آرومه! مردم همه خوشحالن، نعمت فراوونه. ..
وطن
|
United Arab Emirates
پرچم تو ندزدن
وطن
|
United Arab Emirates
چرا پرچمهاتونو عوض میکنید از پرچم ایران خوشتون نمیاد
سیما جووووووووون
|
United Arab Emirates
وطن چیکار به پرچمش داری؟دیگه حرف گیر نیاوردی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۰۱ آبان ۱۳۹۱
۶۴
۱۷
کشور در بحران نیست؟
لابد شما هم میفرمائید در حال پیشرفت مطلوب تشریف داریم و ما حالیمان یست؟
اتفاقا شما که چنین تصوری دارید در خواب و خیال هستید.
میگویند به یکی از سلاطین میفرمایند قربانت گردم محمود افغان در یک قدمی پایتخت است چه دستوری دارید؟ میفرمایند سوره های قران را بخوانید و به نخود آش سربازان فوت کنید حتما دشمن را شکست میدهیم!!
قربانتان گردم کشور در منجلاب گرفتار شده بی زحمت از خواب خوش بیدار شودید.
یکسر به کارخانه ها بزنید کارگرانی هستنند که 8 ماه حقوق نگرفته اند!
مردانی هستنند که یا کار ندارند و یا از کار اخراج شده اند و یا کار کرده اند و حقوق نگرفته اند!!
فقط قیمت شیر را در این 8 ماه سال بررسی کنید بحران دست گیرتان میشود.
چه زحمتی دارد یکبار هم که شده بجای متملقان چاپلوس دور و برتان، خودتان قیمت دلار و نان و شیر و میوه و گوجه و .... را جویا شوید!
کشور در ورطه سقوط است!! نه بحران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۰۱ آبان ۱۳۹۱
۲۰
۰
معلومه 7 سال نقش بحرانش را احمدی بازی کرد تا تا حالا کارگردان فیلم خودش قهرمان فیلم بشه و بشه سوپر من بهرمانی
وطن
|
Iran (Islamic Republic of)
احمدی نزاد سوپر من نیست ناجی نجات ایرانیها از دست اوباشی مثل دوم خردادی ها است
سیما جوووووون
|
Iran (Islamic Republic of)
درد و بلای دوم خردادیها بر فرق مبارک شما وطن جان!شرف دارن به شما!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۵ - ۰۱ آبان ۱۳۹۱
۸۵
۲۴
خدا لعنت کنه کسی رو که
سعی در انکار حقیقت داره
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
کور هم باشن
میبینن چه خبره
انکار که از حد بگذره ، میشه:
حماقت
پسرك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۰۱ آبان ۱۳۹۱
۱
۰
تو*هم* كلي تا سه روز اينده مرگ دسته جمعي كل موجودات ايران را از گرسنگي پيشبيني كرده و گفته بايد مردم كوپن بخورن تا نميرن .گفته من مييييييييييييييدونم همه مردم ميميرن.فقط گاليور ميتونه و من و كوپن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۴ - ۰۲ آبان ۱۳۹۱
۳۲
۱
صراط چی توی اون کله ات می گذره ؟ خودت را به خواب زدی ! توهم برت داشته ؟ یعنی از این بحرانی تر هم میشد؟ مردم را .....گیر آوردی ! به که هی !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۱ - ۰۲ آبان ۱۳۹۱
۹۹
۰
یعنی مخالفت باهاشمی حالابه هرعنوان پس حقیفت راچکارمیکنید
عاشق کشور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۳ - ۰۲ آبان ۱۳۹۱
۵
۰
همه بدبختی ملت ایران از اینجا سرچشمه می گیری که همه در حال بیرون کشیدن گلیم خودمان از دریای متلاطم مشکلات هستیم. عزیز دلم یه کمی به اطرافتان نگاه کنید و کمی از تعصبات بی معنیتان فاصله بگیرید. خوب را بگوئید خوب حتی اگر دشمنتان بگوید و بد را مزمت کنید حتی اگر نزدیکانتان بگویند. به خدا قسم اگر قرار بگذاریم چاپلوسی و تملق را کنار بگذاریم و چشمهایمان را بروی حقیقت باز کنیم همه رستگار می شویم. چه می شود یک روز برای فلانی سینه می زنیم و روز دیگر تکفیرش می کنیم به خدا این کار مسلمان نیست. شیعه آن است که همچون علی (ع) آتش داغ روی دست فامیل طمعکار به بیت المال بگذارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۰۲ آبان ۱۳۹۱
۳۹
۰
خدا نگذره ازتون...چه به سر این کشور ثروتمند اوردین...مگه اقای خمینی نگفت هر نسلی خودش باید حاکماش رو انتخاب کنه...خوب به حرف رهبرتون گوش کنید...خسته شدیم ...دارین هم جوونی و هم زندگیمون رو خراب میکنید...اگه 2 برابر شدن عادی ترین خوراک های زندگی تو 6 ماه بدونه بالا رفتن حتی یک قران به درامد مردم و کاهش 400 درصدی ارزش پول رو بحران نمیبینید پس بحران چیه...خدایا هم مسلمونم هم نماز میخونم هم تو رو دوست دارم هم شیعه هستم ...خدایا اگه اینا خوب هم هستن ما رو از دستشون حلاص کن...تو رو به محمد قسمت میدم ...به زهرا قسمت میدم...خستمون کردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
متاسفم از انتشار این کامنت سراسر سیاه
سیما جووووووووون
|
Iran (Islamic Republic of)
کامنت من اینجا کوش؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۳ - ۰۲ آبان ۱۳۹۱
۴۸
۰
تاریخ بدبختی مردم در این 8 سال اخیر را ثبت خواهد کرد .
وطن
|
Iran (Islamic Republic of)
8سال قبل از اونو چطور؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
8سال پیش روچطور؟
انصاف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۰۳ آبان ۱۳۹۱
۰
۳۵
جالبه هاهاشمی جان خوب یادمونه تودولت شما حتی یه جک کوچولوهم مجازاتش مرگ بود اعتراض کلآوجودخارجی نداشت موقعییکه مابادمپایی میرفتیم مدرسه شماچراسفرتورنگینترکردی خوبه عکسشم موجوده
انصاف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۶ - ۰۳ آبان ۱۳۹۱
۰
۳
راستی یادم رفت بگم فیلم بچه های آسمان دقیقآبدبختیای زمان شماروخوب به تصویرکشیده آقای هاشمی
مردم دار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۹ - ۰۴ آبان ۱۳۹۱
۱
۰
صراط وقتی چشماتونوروواقعیات جامعه ببندیم ازاین بحرانیترمیشه. وضعیت مردم روببینیدگرونی تورم بیکاری فساداداری واخلاقی وروزی برسه انفجارایدزتوایران رخ بده.اونروزنزدیک نزدیک نزدیکه.
یک دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۰۵ آبان ۱۳۹۱
۲
۰
از مسئولین سایت صراط خواهش میکنم نام و منابع مطالب رو دقیقاً بنویسند تا ما بفهمیم چه شخصی و از کدام سویه سیاسی این مطالب را بیان کرده و چه منافعی را دنبال میکند .
با خواندن مطالب بالا چند سوال در ذهنم شکل گرفته .
آیا دولت وحدت ملی حداقل در اسم چیز بدی است ؟
آیا وحدت بد است یا ملی ؟
آیا اگر همه گروهها دور هم جمع شوند و با هم تعامل داشته باشند بد است ؟
آیا باید همیشه یک گروه خاص فرقی نمیکند اصلاح طلب ، میانه رو ، اصولگرا و فرقه های دیگر بر این مملکت حاکم باشند ؟
آیا این که همه گروهها و سلایق سیاسی وحدت داشته باشند خواسته مقام معظم رهبری نیست ؟
آیا الآن که سران قوا به صورت علنی سعی در تخریب یکدیگر دارند و همه میخواهند خود را محق تر نشان دهند خوب است ؟
چرا ما وقتی یک حرف ، ایده ، نظر برایمان خوشایند نیست ، به جای اینکه یک راهکار عملی در مقابل آن نظر و ایده ، بدهیم ، سریعاً سعی در تخریب چهره طرف روبرو داریم ؟
چرا نمیتوانیم حرمت یکدیگر را نگه داریم ؟
سابقه انقلابی بعضی از آقایان دو برابر سن ماست ( جدا از عملکرد درست یا غلط گذشته و حالشان ) ، آیا نوع گفتمانمان همانگونه است که خداوند ، پیامبر ، ائمه اطهار یا آموزه های فرهنگی دیرین ما به ما آموخته اند ؟
آیا برای تهمتهایمان به یکدیگر که متاسفانه در چند سال اخیر شدت گرفته مدرک مستند و مستدلی داریم و اگر داریم از چه روست که منتشر نمیکنیم ؟
چگونه در آخرت که انشاا... به آن اعتقاد داریم میخواهیم جوابگوی این تهمتها ( چه به هاشمی ، چه خاتمی ، چه احمدی نژاد ، چه مشائی و . . . ) باشیم .
مشکل ما بیش از مشکلات اقتصادی ایران عزیز ، از بین رفت محبت ، مهربانی و نادیده گرفتن حرمتها و خروج از نقد منصفانه و گفتگو در سایه ادب است.
دوستان خوبم بیائید حالا که برخی احترام متقابل را از یاد برده اند لا اقل در این فضای مجازی ما خود به هم احترام بگذاریم .
ممنون به خاطر حوصله ای که برای خواندن این مطلب به خرج دادید .
ممنون از کسانی که نظر خود را چه منفی و چه مثبت راجع به این مطلب در سایه ادب و احترام متقابل مینویسند .
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۴ - ۰۵ آبان ۱۳۹۱
۳
۰
کجای کشور بحرانی است به لطف آقای احمدی نژاد کشور ایران گلستان است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۴ - ۰۵ آبان ۱۳۹۱
۰
۱
همه چي ارومه .من چقدر خوشحالم.از ته دلم گفتم.بهتر ازينا ديگه بايد امام زمان بياد
بهروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۰۵ آبان ۱۳۹۱
۱
۰
فقط خدا بداد مردم باید برسه ولا غیر......
واقعا این بود دستمزد این همه سختی هایی که مردم در این 33 سال کشیدن....سختی اول انقلاب تا شاه رو بیرون کردیم بعد فتنه کردستان بعد جنگ و درگیری بعد تحریم بعد درگیری میان حزبی بعد دوران بازسازی بعد تحریمای مجدد بعد اختلاس بانک صادرات دوباره درگیری داخلی بین مسئولین دوباره فتنه مجدد تحریمهای شدید جریان دوم خرداد جریان هاشمی جریان جنبش سبز مجدد تحریم دوباره اختلاس های ان چنانی مجدد مشکب بین مسئولین و تحریم های شدید تر تا امروز ..........خریان 33 سال انقلاب که مردم در اون مشارکت داشتن رو گفتم......گفتیم سر پای خودمان بایستیم نه اینکه پشت پا به خودمون بزنیم بخدا مردم با مشکلات کنار میان اما با دروغ رو مردم قبول نمی کنن دو رویی رو از مسئو لین قبول نمی کنن این همه تفرقه بین خودشون رو که دار اسیب به مردم میرسونه رو قبول نمی کنن بجای بی مسئولیتی بهتره برید کنار تا یه ذلسوز پا به میدان بزاره بشرطی که نگید طرف منحرفه ضد انقلاب هستش از اون طرف خط میگیری ......بابا شما 33 سال چیکار کردیدن که دیگران نمی تونن؟؟؟؟؟؟؟؟
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۱ - ۰۶ آبان ۱۳۹۱
۱
۰
برادران محترم .غلام . ممل.و........ اصلا موضوع را مي فهميم كه پريديم به سر كله همديگر . كشور كه بحراني درست .مشكلات هست درست ولي دليل اين نميشه كه اصل موضوع رو فراموش كنيم اونم اينكه انتخابات بعدي مواطب باشيم كلاه سرمون نره
بهروز
|
Iran (Islamic Republic of)
هر کی هم که بیاد همینه............مشکل ما ریشه ای هستش