۰۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۷

راهبرد غربی‌ها علیه ایران منطقی نیست

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی در جمع دانشجویان دانشگاه تهران گفت: راهبرد دوگانه‌ای که غرب بر اساس فشار و مذاکره علیه ایران تاکید دارد، ناکام و غیرمنطقی است.
کد خبر : ۸۴۵۷۱

به گزارش صراط ، علی باقری معاون بین‌الملل دبیر شورای عالی امنیت ملی بعد از ظهر امروز(دوشنبه) در جمع دانشجویان دانشگاه تهران با اشاره به روند برنامه هسته‌ای ایران گفت: در صورتی که طرف 1+5 آمادگی گفت‌وگوی جدی را داشته باشد، ما آماده‌ایم تا پاسخ آنها را در خصوص پیشنهاداتمان که قبلاً به آنها ارائه کردیم،‌ بشنویم.

وی با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه انگلیس در خصوص تشدید تحریم‌ها علیه ایران تاکید کرد: این واکنش‌ها نشان می‌دهد که مواضع ما تاکنون درست بوده و راهبرد دوگانه‌ای که غربی‌ها بر اساس فشار و مذاکره روی آن تاکید دارند، ناکام و غیر منطقی است.

باقری افزود: با توجه به این که غربی‌ها ابزار منطقی برای استمرار گفت‌وگوها ندارند از ابزار دیگر استفاده می‌کنند و از نظر آنها میز مذاکره یعنی «آنچه ما می‌گوییم درست است و ایران باید آن را بپذیرد»، اما مسئله مهم این است که این رویکرد در مورد ایران پاسخ نمی‌دهد چرا که هر جا به ما فشار کرده‌اند آن را تبدیل به فرصت کرده‌ایم.

منبع: فارس
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم