۰۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۲

از کمک‌به رفع‌مشکلات‌کشور دریغ‌نمی‌کنم

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: من و امثال من سربازان کوچکی از خیل سربازان بی‌شمار انقلاب بوده و خواهیم بود و من از هرگونه کمکی در صورت وجود گوش شنوا، برای رفع مشکلات دریغ نکرده و نخواهم کرد.
کد خبر : ۸۴۶۶۸

به گزارش صراط ، آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان گلستان به سابقه آشنایی خود با مردم خونگرم و مهمان‌نواز گرگان و آق‌قلا قبل از انقلاب اسلامی اشاره و با تأکید بر استعداد و توانمندی‌های بالای استان گلستان به لحاظ جغرافیایی، طبیعی و انسانی اظهار داشت: پس از انقلاب مردم استان گلستان با تلاش و مجاهدت خود در تمام صحنه‌ها حضور فعال داشته‌اند و حضور خیل عظیم رزمندگان و ایثارگران این خطه شهیدپرور به همراه آیت‌الله نورمفیدی در جبهه‌های حق علیه باطل سند افتخار استان زرخیز گلستان است.

هاشمی رفسنجانی در ادامه به طرح‌های اقتصادی مهم و بزرگی که باید در این استان سرسبز و پرآب اجرا می‌شد، اشاره کرد و گفت: یکی از این طرح‌ها، انتقال آب توسط کانال سراسری از آستارا تا استان گلستان و سایر مناطق این استان بود که با کار کارشناسی دقیق قرار بود 3 میلیارد مترمکعب بعد از برداشت نیاز سراسر شمال، دشت‌های کشاورزی گرگان و ترکمن‌صحرا را آبیاری کند و مازاد آن به جنوب البرز منتقل شود که اگر این طرح عملی می‌شد دیگر نیازی به طرح‌های عجیبی چون شیرین کردن آب خزر با هزینه‌های گزاف و انتقال آن به جنوب نبود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اسلام را اساس و عامل وحدت مردم سراسر کشور اعم از شیعه و سنی خواند و با اشاره به لزوم ارائه الگوی صحیح و رحمانی از اسلام و تفسیری کارآمد از مکتب اهل بیت(ع) تأکید کرد: اگر خدای ناکرده اسلام و مکتب اهل بیت به دلیل عملکرد بد، بی‌تدبیرها و ناکارآمدی‌ها صدمه ببیند، وحدت ارضی کشور نیز صدمه خواهد دید.

هاشمی‌رفسنجانی هموطنان اهل سنت کشور را همراه و دلسوز انقلاب و نظام اسلامی خواند و گفت: اقلیت‌ها و اقوام کشور همواره وحدت ارضی و سیاسی را مدنظر داشته و در کنار همه مردم، ایرانی یکپارچه و متحد را خواستارند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام امام خمینی(ره) را یکی از نوادر و نوابغ تاریخ معاصر جهان و اسلام خواند و با اشاره به کار بزرگ ایشان در ایجاد نهضت، سرنگونی استبداد و تأسیس نظام جمهوری اسلامی بر مبنای مکتب اهل بیت(ع) تصریح کرد: در مقطعی از دوران مبارزه، امام راحل به جرم تدریس فلسفه در حوزه‌های علمیه مورد اهانت قرار می‌گرفتند که متأسفانه امروز هم عقبه همان تفکر و اندیشه متحجر وجود دارند و آثار سوء خود را در جامعه می‌گذارند.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی سرمایه بزرگ تشیّع و جهان اسلام است که پس از 1400 سال بر مبنای ارزش‌های مکتب اهل بیت شکل گرفته و خداوند با ایجاد این نظام در ایران اسلامی با امکانات فراوان اقتصادی، مادی و فرهنگی و نیز مردمی صبور، وفادار و دلسوز حجت را بر همه ما برای ایجاد الگویی متعالی، اسلامی و الهی تمام کرده است.

هاشمی‌رفسنجانی تأکید کرد: سه ضلع اسلام، امام(ره) و مردم، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و حذف یا تضعیف هر یک از این اضلاع، خیانت به اسلام، مردم و مکتب اهل بیت(ع) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری به تأکید همیشگی بنیانگذار جمهوری اسلامی بر حضور مردم در همه عرصه‌ها به خصوص تصمیمات سرنوشت‌ساز کشور اشاره کرد و گفت: جنایت بزرگی مرتکب می‌شوند کسانی که می‌خواهند افکار و آرمان‌های امام راحل عظیم‌الشأن را مطرود و مردم و رأیشان را تزئینی و از صحنه خارج کنند.

وی در پاسخ به درخواست‌های مکرر حاضران برای حضور بیشتر و مؤثر در عرصه سیاسی کشور و حل مشکلات تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران مدیون خون مجاهدانی است که همه هستی و وجود خود را صرف اعتلای آن کرده‌اند و من و امثال من سربازان کوچکی از خیل سربازان بی‌شمار انقلاب بوده و خواهیم بود و من از هرگونه کمکی در صورت وجود گوش شنوا، برای رفع مشکلات دریغ نکرده و نخواهم کرد.

در ابتدای این دیدار علی اصغری دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان گلستان با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این تشکل قبل و بعد از انقلاب اسلامی، به حضور اعضای این اتحادیه در تمام صحنه‌های حساس کشور اشاره کرد و گفت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی همواره در خط امام(ره) و پیرو مقام عظمای ولایت هستند و البته نگرانی و دغدغه‌های خود پیرامون برخی عملکردها، بی‌تدبیری‌ها و کنار گذاشته شدن دلسوزان انقلاب را هم ابراز می‌دارند.

همچنین در ادامه آقایان محمدرضا ایزد، دبیر سابق اتحادیه، میراحمدی پیشکسوت و فعال سیاسی و فرهنگی استان، سیدسبحان حسینی نماینده اسبق گرگان و آق‌قلا و نیز بهورد از فعالین اهل تسنن استان گلستان دیدگاه‌های خود پیرامون مسائل منطقه‌ای، دینی، فرهنگی و اقتصادی کشور را بیان و خواستار حضور فعال‌تر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در عرصه سیاسی و عمومی کشور برای گره‌گشایی از معضلات و مشکلات شدند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۰۲ آبان ۱۳۹۱
۰
۰
ما راضی به زحمت نیستیم .شما همین که مشکلات خانوادتون را حل کنی هنر کردی
چندروز دیگه دادگاه آقا پسرتون تو کاناداست ..
مردم دار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۰۲ آبان ۱۳۹۱
۰
۰
جناب آقای رفسنجانی صحبت ازسه ضلع انقلاب کردید(اسلام امام ومردم)کدامیک ازاضلاع فوق قویترشده اندیاضعیفترشده اند ؟برادرجانم مردم که رنگ میت گرفتندوجیره خواران ومفت خوران جمهوری اسلامی روزبه روزچاقتروسرحالترمیشوند.ضلع اسلام:اسلام کجاوقوانین شماکجا؟ازاسلام فقط وفقط پرکردن جیب خودیهاتفسیرمیشه قوانین اسلام پیاده نشدکه هیچ بل مبانی اعتقادی مردم (باتوجه به عملکردبسیارضعیف مسئولین طی سی وچهارسال)سست شده(من لامعاش له لامعادله:کسی که معاش نداره معادنداره).