۰۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۷

تذکرات نمایندگان به مسئولان اجرایی

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور از سوی هیئت رئیسه مجلس قرائت شد.
کد خبر : ۸۴۷۸۹

به گزارش صراط ، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور امروز (چهارشنبه) از سوی هیئت رئیسه مجلس قرائت شد که به شرح ذیل است:

نعمتی نماینده اسدآباد به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در خصوص به کارگیری نیروهای ضعیف و ناتوان در مجموعه وزارتخانه تذکر داد.

خسروی نماینده سمنان به وزیر نفت در خصوص رفع مشکل گازرسانی به روستاهای ایج، امامزاده، جوین و شهرک صنعتی شهمیرزاد تذکر داد.

چهاردولی و آریایی‌نژاد نمایندگان ملایر به رئیس جمهور در خصوص دلیل کاهش سهمیه نفت و گاز خودروهای نیمه سنگین از 80 لیتر در 8 ساعت به 59 لیتر به 24 ساعت تذکر دادند.

دستغیب نماینده شیراز به وزیر کشور در خصوص تعلل در انتخاب مدیران استانی تذکر داد.

قادرمرزی نماینده قروه به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص اخراج کارکنان کارخانه ذوب آهن کردستان تذکر داد.

عالی نماینده زابل به وزرای اطلاعات و کشور در خصوص ناامنی‌های اخیر در سیستان تذکر داد.

افضلی‌فر نماینده اردبیل به وزیر کشور در خصوص ضرورت جابه‌جایی و برخورد با آن دسته از افسران راهنمایی و رانندگی که برخورد نامناسب و دور از شأن با نمایندگان دارند، به وزیر نفت در خصوص ضرورت توجه به جلسات پیشنهادی نمایندگان که بی‌توجهی به آن موجب تضییع حقوق مردم می‌شود و به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص ضرورت توجه کامل به اصل 48 قانون اساسی مبنی بر عدم تبعیض در توزیع امکانات بین استان‌ها تذکر داد.

حسینی و علی‌پور نمایندگان قائم شهر، سوادکوه و جویبار به وزیر راه و شهرسازی در خصوص تأمین اعتبار برای آسفالت نیمه‌تمام راه‌های روستایی و به وزیر نیرو در خصوص عدم آغاز طرح فاضلاب شهر قائم‌شهر که در سیل اخیر منجر به خسارت بر مردم شد، تذکر داد.

هاشمی نماینده میناب به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تسریع در صدور مجوز صید با قلاب به تمام صاحبان قایق‌های فعال‌ صیادی در شهرستان‌های جاسک، سیریک و میناب تذکر داد.

کامران و جوکار نمایندگان اصفهان و یزد به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص توجه به کیفیت صنعت خودروسازی تذکر دادند.

جوکار نماینده یزد به وزیر صنعت، معدن و تجارت پیرامون تجدیدنظر و اصلاح اولویت‌بندی‌های کالاهای وارداتی و تخصیص ارز تذکر داد.

عاشوری نماینده فومن به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص تسریع در ساخت پروژه ساختمان مرکزی دانشگاه پیام نور شهرستان فومن تذکر داد.

موسوی لارگانی نماینده فلاورجان به وزیر کشور پیرامون ضرورت جلوگیری از اجرای طرح‌های غیر کارشناسی و به وزیر ورزش و جوانان پیرامون بررسی تخلفات متعدد در انتخابات هیئت فوتبال در استان‌های فارس و کرمانشاه و برخورد قاطع با متخلفان تدکر داد.

یحیی‌زاده نماینده تفت به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون جلوگیری از افزایش نرخ سفر به عتبات عالیات و به وزیر آموزش و پرورش در خصوص تسریع در اجرای بند 14 مصوبه سفر سوم هیئت وزیران به استان یزد تذکر داد.

موسوی اصل نماینده ‌گرمی به وزیر نیرو در خصوص ضرورت توجه ویژه به طرح مجتمع آبرسانی بخش موران شهرستان گرمی که شش ماه است که شروع نشده، تذکر داد.

آقامحمدی نماینده خرم‌آباد به رئیس جمهور در خصوص اصلاح وضعیت نابسامان اقتصاد کشور و پرهیز از پرداختن به امور حاشیه‌ای و به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی پیرامون جلوگیری از افزایش قیمت اقلام تولیدی شرکت کفش ملی تذکر داد.

حسینی نماینده اهواز به وزیر کشور پیرامون تسریع در حل مشکلات کارکنان شرکت پیمانکاری کیسون مجری طرح احداث قطار شهری اهواز، به وزیر راه و شهرسازی در خصوص جلوگیری از خرید و فروش بلیط هواپیمایی توسط کارکنان خطوط هوایی و به وزیر نیرو پیرامون تسریع در حل مشکل آب کشاورزی مناطق شهرستان‌های کارون تذکر داد.

کوچکی‌نژاد نماینده رشت به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص نحوه برخورد کارکنان ستادی دانشگاه آزاد با مردم تذکر داد.

قربانی نماینده آستانه اشرفیه به وزیر نیرو در خصوص ضرورت توجه به گازرسانی آستانه اشرفیه و کیاشهر، به وزیر نفت در خصوص ضرورت توجه به گازرسانی به روستاهای آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر و به وزیر نیرو در خصوص عدم تخصیص اعتبار به شبکه برق شهرستان آستانه اشرفیه و پست 63 کیلو وات کیاشهر تذکر داد.

حسینی صدر نماینده خوی به وزیر نیرو پیرامون تسریع در اجرای طرح‌های احداث سدهای غازان و یزدگان و طرح آبرسانی شهرستان آق‌چای، به وزیر آموزش و پرورش پیرامون تسریع در اجرای طرح‌های احداث و نوسازی مدارس شهرستان خوی و به وزیر امور اقتصاد و دارایی در خصوص تسریع در احداث ساختمان و خرید دستگاه اشعه ‌ایکس کانتینری برای گمرک رازی خوی تذکر داد.

طیب‌زاده نوری نماینده تهران به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تسریع در تخصیص ارز مرجع برای واردات مواد اولیه تولیدکنندگان لوازم خانگی تذکر داد.

شوهانی نماینده ایلام به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص نارضایتی مرزنشینان مهران از عملکرد نامناسب یکی از شرکت‌ها در استان ایلام و تسریع در رفع موانع موجود در اعزام انفرادی زائران ایران در مرز مهران تذکر داد.

فتاحی نماینده شهربابک به وزیر راه و شهرسازی پیرامون تسریع در اجرای طرح احداث جاده شهربابک ‌به رباط تذکر داد.

حسینی نماینده قصرشیرین به وزیر دفاع، پشتیبانی و نیروهای مسلح در خصوص تسریع در پاکسازی مناطق مین‌گذاری شده در منطقه قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب تذکر داد.

جعفرزاده و نقوی حسینی نمایندگان رشت، ورامین و پیشوا به وزیر امور اقتصادی در خصوص تسریع در پرداخت اضافه مالیات دریافتی از کارکنان دولت از سال 1387 تذکر دادند.

امیرآبادی فراهانی نماینده قم به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص دلایل تعطیلی دانشگاه حضرت معصومه (ص) قم تذکر داد.

اربابی و پشنگ نمایندگان ایرانشهر و خاش خواستار توضیح وزیر صنعت، معدن و تجارت پیرامون علت عدم سکونت مدیران کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر در شهرستان پیرانشهر شدند.

قاضی‌پور، سبحانی‌فر و محجوب نمایندگان ارومیه، سبزوار و تهران به وزیر کشور در خصوص تسریع در رسیدگی به سانحه سقوط چرخ و فلک پارک ائل‌گری تبریز، به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص حل مشکلات شهرک‌های صنعتی و صنایع مستقر در آن، به وزیر بهداشت پیرامون تسریع در اجرای تعرفه‌های درمانی مصوب در بیمارستان‌های خصوصی تأمین اجتماعی و دولتی و به وزیر کار، تعاون و رفاه، اجتماعی پیرامون تسریع در حل مشکلات بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد تذکر داد.

فولادگر، منصوری، سالک کاشانی، قاضی‌پور، مقتدایی، صرامی، بیگلریان، منصوری، ایرانپور، عمرانی، اخوان بیطرف، موسوی لارگانی، حاجی ‌دلیگانی، ابوترابی، میر محمدی، بخشایش، حیدرپور و فیروزی به وزیر کشور در خصوص تجدیدنظر در تعطیل کردن ادارات دولتی در روزهای پنج‌شنبه در مرکز استان اصفهان تذکر دادند.

رحمانی نماینده تاکستان به وزیر نیرو در خصوص تأمین بودجه طرح‌های شبکه آبیاری و زهکشی دشت تاکستان و تأمین آب کشاورزی شهرستان تاکستان از سد طالقان تذکر داد.

ایرانپور و رحمانی نمایندگان مبارکه و تاکستان به وزیر نیرو در خصوص تسریع در اجرای طرح فاضلاب شهری تاکستان تذکر دادند.

صلاحی نماینده تفرش به وزیر نیرو در خصوص تسریع در پروژه آبرسانی شهرستان شوش تذکر داد.