۰۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۵

سقوط پايه پل در بزرگراه صدر تهران

پروژه در دست اجرای پل طبقاتی صدر در پایتخت چهارشنبه شب باردیگر شاهد حادثه سقوط پایه یکی از ستون هابود که این بار نیز به خیرگذشت و مصدوم و کشته همراه نداشت.
کد خبر : ۸۴۸۹۸
به گزارش صراط سقوط یکی از پایه ستون های پل جدید احداث صدر که بتازگی کار گذاشته شده بود در سطح معبر سبب انسداد معبر در بزرگراه صدر محدوده سرپل زرگنده و ترافیک سنگین این محور و دیگر محورهای منتهی به آن شد.
 
این چندمین حادثه ای است که از زمان آغاز عملیات عمرانی این پل (شش فروردین 90) رخ می دهد.
 
در حادثه قبل هم یک دستگاه جرثقیل که مشغول کار بود روی چند دستگاه خودرو سواری که در بزرگراه صدر در حال تردد بودند سقوط کرد که این خودروها و سرنشینان آنها زیر این دستگاه آهنین، دچار آسیب جدی شدند.
 
تعجیل مسئولان شهری در اجرای طبقاتی کردن این پل بزرگراهی از سوی کارشناسان علت اینگونه حوادث اعلام شده است.
 
قائم مقام رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره حادثه دیشب به ایرنا گفت:‌ سقوط یکی از پایه های ستون پل صدر در سر پل زرگنده هیچ مصدومی همراه نداشت.
 
سرهنگ ˈجمال بذرافشانˈ افزود:‌ خوشبختانه این پل با هیچ خودروی عبوری هم اصابت نکرده است.
 
وی در تشریح حادثه اظهارکرد: یکی از پل های ستون پل صدر به طور ناگهانی سقوط و روی بخشی از رفیوژ میانی (بخش میانی) و بخش کوچکی از سطح سواره رو بزرگراه صدر افتاد که این مهم سبب انسداد بزرگراه صدر - بابایی و مدرس شد.
 
بذرافشان افزود: با انسداد این بزرگراهها، همه معابر منتهی به این بزرگراه از قبیل دولت، ‌قیطریه، ‌اندرزگو، کامرانیه، فرمانیه، چیذرو ... تا ساعت های پایانی شب درگیر ترافیک سنگین بود که با تلاش پلیس راهور بوسیله جرثقیل ویژه روان سازی شد.
 
سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران نیز دراین باره گفت: سازمان آتش نشانی در این حادثه دخالتی نداشته و کمکی از این سازمان در حادثه درخواست نشده است.
 
با قوع این حادثه شهری، عده ای از شهروندان ساکن این محدوده (ظفر- شریعتی) به گفتند: به دنبال چندین حادثه در این پروژه شهری هنگام عبور از این بزرگراه در دست احداث که شبیه به ˈمیدان جنگˈ شده امنیت روانی نداریم و باترس و وحشت از این مکان پر ترافیک تردد می کنیم.
 
ˈعباس همتیˈ یکی از شهروندان منطقه نونهالان به خبرنگار ایرنا گفت: مدتی است عوامل شهرداری در این منطقه درحال کار هستند این سبب شده تا هم به علت سرو صدای زیاد عملیات عمرانی و هم تردد با استرس روزانه آسایش نداشته باشیم.
 
ˈمریم قلندریˈ نیز شهروند دیگر هم گفت: هر ساعت نگران وقوع حادثه ای برای اعضای خانواده در این منطقه هستم چرا که احساس امنیت ندارم و احساس می کنم شهرداری مسائل ایمنی را در اجرای کار خوب در نظر نگرفته است.
 
مسئولان شهری گفته اند قرار است این پل دو طبقه تا 22 بهمن سال جاری به بهره برداری برسد.
منبع: ایرنا