۰۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۰

درآمد میلیاردی شش واردکننده خودرو

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از تشکیل تیم‌های ویژه برای رسیدگی به تخلفات ارزی خبر داد و گفت: شش وارد کننده خودرو با سوءاستفاده از ارز دولتی 160 میلیارد تومان درآمد قطعی داشته‌اند.
کد خبر : ۸۵۰۸۲

به گزارش صراط، فداحسین مالکی گفت: با توجه به شرایط سختی که بر اقتصاد کشور به واسطه جنگ اقتصادی دشمنان انقلاب و نظام اسلامی و نبود تدابیر درست و به موقع بوجود آمد، ضرورت دارد همه دستگاه‌ها و نهادهای مسوول با استفاده از اختیارات قانونی البته هماهنگ و همسو در مهار بحران بوجود آمده و برگشت ثبات به بازار ارز اقدام کنند.

وی ادامه داد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز جدا از تنظیم و اجرای برنامه‌ها برای استقرار انضباط اقتصادی در کشور، کمیته ویژه‌ی ارزی برای پیشگیری و مقابله با مبادلات غیرقانونی کالا و ارز با مشارکت مسئولان بانک مرکزی، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، سازمان توسعه تجارت، سازمان حمایت، سازمان تعزیرات حکومتی و نمایندگی قوه قضاییه در ستاد تشکیل داده و فعال کرده است.

مالکی افزود: با توجه به اینکه دامنه کار و تخلفات صورت گرفته بسیار وسیع است و متاسفانه تا 18 تیر سالجاری برای واردات تمامی کالاها از هر نوع ارز دولتی اختصاص یافته و از 18 تیر تا 6 شهریور هم برای پنج گروه کالایی و از 6 شهریور برای دو گروه کالایی ارز مرجع داده شده، لذا اقدامات باید براساس اولویت به‌نحوی که تأثیرگذار در کاهش بحران و ثبات بازار ارز باشد، انجام پذیرد.

وی اظهار داشت: براساس تدابیری که در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اتخاذ شده چند تیم اجرایی حسب موضوعات سازماندهی و تشکیل شده و فعالیت می‌کنند.

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از تشکیل چهار تیم ویژه برای رسیدگی به موضوع بازار ارز خبر داد و عنوان کرد: تیم ویژه رسیدگی به وارد کنندگان خودرو، که خودرورها را در انبارها نگهداری و با ارز آزاد به فروش می‌رسانند. تیم ویژه رسیدگی به واردکنندگانی که ارز دولتی را دریافت و اقدام به واردات کالا نکرده و ارز را به فروش می‌رسانند. تیم ویژه رسیدگی به واردکنندگانی که کالاها را در انبارها نگهداری و با ارز آزاد به فروش می‌رسانند و تیم ویژه رسیدگی به واردکنندگانی که کالاها را وارد و در گمرک نگهداری می‌کنند و به دنبال تنظیم اسناد غیر واقعی با تبانی برخی افراد در بانکها و دستگاه‌های دولتی هستند.

وی با تشریح اقدامات تیم‌های ویژه مذکور، گفت: تاکنون با اقدام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ورود خوب سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ، پرونده شش واردکننده خودرو که با ارز دولتی خودروها را وارد و اقدام به فروش آن با قیمت ارز آزاد می‌کنند تکمیل و برای رسیدگی به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

مالکی ادامه داد: تنها تفاوت ارزش ارز دولتی و ارز اتاق مبادلات ارزی برای این شش وارد کننده 160 میلیارد تومان برآورد شد که درآمد قطعی آنهاست.

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: 48 شرکت واردکننده نیز که 18 شرکت صرفاً وارد کننده خودرو هستند، شناسایی شده‌اند، این واردکنندگان کالا و خودروها برای فرار از مالیات و پنهان کاری با کارت بازرگانی غیره از جمله کارت بازرگانی به اسم یک پیرزن در بوشهر یا یک چوپان در کرمان واردات کرده‌اند که اطلاعات اولیه جمع‌آوری شده و در دست تکمیل است.

مالکی تأکید کرد: اتاق بازرگانی و سازمان توسعه تجارت موظف هستند بر حسب مصوبات جلسه اصلی ستاد نسبت به پالایش کارت‌های بازرگانی صادره و همچنین تمدید و صدور کارت بازرگانی براساس مقررات و به صورت مکانیزه اقدام کنند تا از رانت و تخلف و سوءاستفاده اقتصادی که سه دهه است ادامه دارد، جلوگیری شود.

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از تشکیل کمیته راهبردی اقتصاد مقاومتی نیز خبر داد و افزود: تشکیل کمیته راهبردی اقتصاد مقاومتی یکی از اقدامات مهم ستاد با حضور جمعی از نخبگان علمی و اجرایی کشور است.

وی در ادامه اظهار داشت:با گذشت حدود 45 روز از تشکیل این کمیته، نتایج و ثمرات مناسبی داشته است، این کمیته با بررسی دقیق و همه جانبه شرایط اقتصادی و ارزی کشور، راهکارهای فوری و کوتاه مدت که می‌تواند برای برون رفت چاره ساز باشد را تهیه و به دولت و همچنین مجلس شورای اسلامی ارائه کند که پس از حصول نتیجه اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۶ - ۰۶ آبان ۱۳۹۱
۰
۰
راه حل آن گرفتن تفاوت نرخ ارز از آنهاست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۷ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
۰
۰
اگر ربطی به دولت ندارند چطوری تونستن یه وام ازدواج رو یک سال مارو بین شعبه های مختلف بانک دووندن دو تا ضامن دولتی خواستن تا 2میلیون به ما وام دادن این همان دولت عدالت محوری است که شعارش را میدهند انشالله سر پل سراط با شما ملاقات خواهیم کرد جناب چون در این دنیا زورمان به شما اربابان زور مدار نمی رسد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۲ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
۱
۰
مالیاتی که مقاله اش رو زدی
از این ها باید بگیرن
منتها سوال اینه
زورشون میرسه از این
مافیـــــــــــــــــــــــــــــــــــایی ها
پول مالیات در بیارن؟؟؟؟؟؟
یا میخوان از جیب
مردم بدبخت بِکَنن