۰۷ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۵

انرژی در دست ایران تهدیدی برای دشمنان

وزیر سابق نفت با اشاره به اینکه ابزار انرژی که در دست ماست تهدیدی برای دشمنان است، گفت: غربی ها بدانند اگر از این ابزار بخواهند به صورت سیاسی استفاده کنند این احتمال وجود دارد که این ابزار روزی علیه آنها استفاده شود و آن وقت غربی ها متضرر خواهند شد.
کد خبر : ۸۵۱۱۱

به گزارش صراط ، مسعود میرکاظمی رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به محدودیت هایی که اتحادیه اروپا و غربی ها برای صادرات نفت و گاز برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده اند، گفت:  با توجه به این اوضاع اما فروش نفت ایران کماکان ادامه دارد و اگر اروپایی نفت کشورمان را نخرند کشورهای بسیار دیگری هستند که خریدار هستند.

وزیر سابق نفت اظهار داشت: این تحریم ها مشکلاتی را در صادرات نفت ایجاد کرده و گاهی این صادرات کاهش و در برخی مواقع نیز افزایش می یابد اما این روند توسط جمهوری اسلامی ایران برای فروش نفت مدیریت می شود.

میرکاظمی با بیان اینکه موضوع اصلی این است که به گونه ای مدیریت کنیم که وابستگی نفتی ما کم شود، گفت: ما نباید نیازمند عرضه بیشتر نفت به بازارهای جهانی باشیم واگر صادراتی نیز انجام می دهیم برای سرمایه گذاری در سایر حوزه ها باید باشد نه به عنوان بودجه اداره جاری کشور.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه اگر تحریم ها بر صادرات نفت ایران تاثیرگذار بود تا الان تاثیر خود را می گذاشت اظهار داشت: شاید به دلیل نرخ ارز که تغییر کرده قیمت ها نیز تغییر کند اما هیچ وقت صادرات ما متوقف نشده و نمی شود.

وی با اشاره به اینکه ابزار انرژی که در دست ماست تهدیدی برای دشمنان است ، گفت: آنها باید متوجه باشند که اگر از این ابزار بخواهند به صورت سیاسی استفاده کنند احتمال این را  نیز بدهند که یک روز نفت به عنوان ابزاری سیاسی علیه آنها استفاده شود و آن وقت آنها متضرر خواهند شد نه جمهوری اسلامی ایران.

منبع: مهر
نظرات بینندگان
مردم دار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
۰
۰
جناب آقای کاظمی تحریمهای حال حاضرنفت وگازبراشماوامثال شمانه تنهاهیچ تاثیری نداره بلکه اثرات بسیارمثبتی داره اماتاثیرات تحریمهارو برمعیشت مردم روزبه روزمنفیترازقبل عینا"مشهوده جانم.متاسفم برابررسی اثرات مخرب تحریمهابرامعیشت مردم حرفی زده نمیشه وفقط میگیداقتصاد تحریم کنندگان بامشکل حادمواجه میشه. جناب میرکاظمی عربستان داره کمبودجهانی میزان نفت صادراتی ایران رودرصورت عملیاتی شدن تحریم کلی خریدنفت ایران درسراسرجهان باافزایش ظرفیت تولیدنفت خودجبران میکنه ظرف چندماه آتی.چه جوابی داریدبدید؟