۰۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۶
بدعت هایی از جنس جشن های 2500 ساله

مکتب ایرانی از آستین "مغرب" بیرون آمد! + عکس

«دو قرن و نیم آرامش پس از طوفان»؛ عنوان پرونده ای است که یکی از روزنامه ای زنجیره ای اصلاح طلب، به بهانه "روز جهانی کوروش" بدان پرداخته است.
کد خبر : ۸۵۱۸۶
"صراط" - «دو قرن و نیم آرامش پس از طوفان»؛ عنوان پرونده ای است که یکی از روزنامه ای زنجیره ای اصلاح طلب، به بهانه "روز جهانی کوروش" بدان پرداخته است.

به گزارش سرویس فرهنگی صراط؛ در مقدمه این پرونده می خوانیم: «برپا کردن یادبود یک واقعه تاریخی که 25 قرن تمام از آن می گذرد، کاری نیست که برای هر کشور و ملتی امکان داشته باشد. شک نیست که امروزه بسیاری از معاصران ما این واقعه بزرگ را فراموش کرده اند اما میان تمام وقایع تاریخ جهان این خاطره از هر خاطره ای برای آنکه از زوایای فراموشی بیرون کشیده شود شایسته تر است. این کاری است که هم اکنون به رغم سنگ اندازی های متعدد برخی افراد، ایرانیان و ملیت دوستان بدان همت گماشته اند.»



 
در ادامه این مقاله، با تأکید بر این امر که مذاهب ابراهیمی وامدار کوروش کبیر هستند(!)، چنین می آید: «اگر کوروش کبیر، شاه شاهان، پا به صحنه تاریخ جهان نگذاشته بود، امروز نه از مسحیت به صورت کنونی آن نشانی بود و نه تاریخ مذهبی ما بدان صورت که امروز در انجیل و تورات می خوانیم وجود داشت.»!

باید از نگارنده این مقاله پرسید که چگونه ممکن است مسحیتی که چند قرن بعد از مرگ کوروش و انقراض هخامنشیان بوجود آمده متأثر و وامدار کوروش بوده باشد؟!

ضمناً نویسنده می بایست مشخص می کرد که مقصودش از کاربرد جمله "تاریخ مذهبی ما بدان صورت که امروز در انجیل و تورات می خوانیم"، چیست؟! مگر تاریخ مذهب ما برگرفته از متون تورات و انجیل است که بخواهیم از روی نوشته های آنها درباره مذهبمان اطلاعات کسب کنیم؟! لابد دین و مسلک و مرام نویسنده مطلب چیزی غیر از دین و مذهب ماست که اینگونه به تورات و انجیل استناد کرده و تاریخ اسلام را نه در قرآن کریم، بلکه در سایر کتب آسمانی جستجو می کنند!

از نکات جالب این نوشته می توان به مداحی های بی حد و حصر و تمجیدات فراوان از کوروش هخامنشی اشاره کرد؛ بعنوان نمونه در جایی از متن چنین می آید: «شک نیست که بنیانگذار حکومت ایرانی، فقط سردار بزرگی از سرداران جهان بوده، بلکه گذشته از این یک مرد و انسان واقعی بود.»

هم چنین در جایی دیگر اینچنین نگاشته می شود: «از این خاندان [هخامنشیان] مردی پا بوجود گذاشت که می بایست یکی از نوابغ سراسر قرون و اعصار بشمار آید ... این نابغه پارسی کوروش نام داشت.»



 
نفس عمل وطن دوستی و زنده نگاه داشتن مشاهیر ایران در نوع خود شایسته بوده و قابل تقدیر است؛ اما ملیت گرایی افراطی و علم کردن آن در برابر مذهب و دیانت، ناپسند بوده و جایز نیست.

جریان ملیت گرایی و وطن پرستی در کشور ما از اوایل مشروطه رنگ و بوی تازه تری به خود گرفت، چراکه لزوم وجود یک رقیب و آلترناتیو در جهت رویارویی با علمای مذهبی و روحانیون که نقش عمده ای در پیروزی نهضت مشزوطیت داشتند، به شدت احساس می شد. فلذا جریان وارداتی ملی گرایی، با حمایت گسترده سفارتخانه های اجنبی، بر فعالیت های خود شدت بخشید و به تبلیغ گسترده ذهنیت ناسیونالیسم تاریخی پرداخت.

افرادی هم چون "حسن تقی زاده" بعنوان بازوی سیاسی و بعدها نویسندگانی مانند "صادق هدایت" در حکم بازوی فرهنگی این جریان را می توان در دسته مبلغان ملی گرایی محض گنجانید. مأموریت این افراد را می توان در راستای القای تفکر ملیت گرا و بسط آن در بین آحاد جامعه، تجزیه و تحلیل کرد. از همین روست که در دوره دیکتاتوری رضاخان و بعدها در زمان حاکمیت پهلوی دوم نیز شاهد اقدامات ملی گرایانه و مذهب ستیزانه هستیم.

تغییر پوشش زنان و مردان ایرانی و ماجرای کشف حجاب در دوره پهلوی اول و نیز برگزاری جشن های 2500 ساله و نیز تأسیس سازمان هایی هم چون بنیاد فرهنگ ایران، سازمان جشن های هنر شیراز و نیز سازمان گفتگوی فرهنگ ها در دوره پهلوی دوم را می توان در همین راستا ارزیابی نمود.

جالبتر آنکه روز جهانی کوروش بمناسبت آزادسازی یهودیان بابلی از قلمرو پادشاهی بخت النصر نامگذاری شده است. این یهودیان همان یهودیانی بودند که چند سال بعد و در زمان "خشایارشا" و به تحریک "استر"، همسر یهودی پادشاه، کشتاری عظیم در ایران به راه انداختند و در طول سه روز، ده ها هزار ایرانی را کشتند و به همین مناسبت، هرساله در جشنی موسوم به "پوریم" به جشن و پایکوبی می پردازند!
بنابر آنچه که گذشت، اینگونه مناسبت سازی ها و پرونده نویسی ها، ظن و گمان سوء در این باره را بیش از پیش تقویت کرده و تداعی گر بدعت هایی از جنس ماجرای "مکتب ایرانی" است.
نظرات بینندگان
رسانه هفت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
۳۰۶۴
۲۶۲۷
من عاشق روزنامه مغرب هستم چون به طرز فکر همه مردم احترام میزاره همونجور که یه صفحه بره قرآن داره اسطوره های خودمونم از قلم نمیندازه مثل کوروش که خیلی ها توی ایران عاشق اون هستن . و متاسفم واسه صراط با این نوع طرز برخوردش با مسائل
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
انحراف از ارزش گرایی دینی به سلطنت گرایی اگه به بهانه تکریم پادشاهان بزرگ گذشته هم باشه مایه خشنودی دشمنان ملت ایران و تضعیف ماست فراموش نکنین صحنه های ایثار و شهادت هشت سال دفاع مقدس که پس از قرنها در آن یک وجب از خاکمان تاراج نشد با جانفشانی جوانانی رقم خورد که دل و جانشان از محبت سیدالشهدا و اهل بیت سرشار بود و کسانی که دم از ایرانی بودن می زدن دست روی دست گذاشته و یا از دشمن حمایت می کردن !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
باهم محشور بشيد!
غلام
|
Iran (Islamic Republic of)
من به کجا رسیده ام مشرق و مغربم بگو!!!!
به امید آزادی رسانه ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
درود بر مغرب .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
صراط میخواد بین مردم دو دستگی و تفرقه ایجاد کنه . همه میدونن که ملی گرایی ناقض دین نیست . مردم هم به تمدنشون افتخار میکنند و هم به دین . کسی که مسلمان نیست یا اصلاً به دین اعتقاد ندارد را میشود زیر چتر ملی گرایی و ایران برد ولی زیر چتر دین اسلام نمی شود همه ادیان ایران را جمع کرد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اوف بر کسانی که نخوانده نظر میدهند
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
محمد(ممل) میخوای بگی اونایی که رفتند جبهه و صحنه های ایثار و شهادت رو آفریدند به این دلیل بود که به اسلام حمله شده بود و کاری با ایران که نگذاشتند یک وجب از خاکش جدا بشه نداشتند!!!!؟؟؟؟انحراف از تفکر ضد ایرانی امثال شما میاد.
فرهاد.ب
|
Iran (Islamic Republic of)
دوست عزی توصیه میکنم فیلم زندگی خصوصی رو ببینی اون مثل همیته تقریبا
محمد ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
۵۱۶
۴۸۹
آب سریع چاله رو پیدا میکنه ، مثل آشغال که سطل آشغال رو !!
فتنه هم سریع انحراف رو
علی سرباز امام خامنه ای
|
Iran (Islamic Republic of)
نظریات قبلی شما برام جالب بود! اما ظاهرا شما فقط برای گفتن حرفهات دنبال دلیلی و صحت و سقم مطالب برات اهمیت نداره! برادر! توهین کار خوبی نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ممل جون اصلیتت کجاییه !؟ نکنه ایرانی نیستی اصالتاً!؟ تا حالا فکر کردی چقدر احتمال داشته جدت یکی از افراد ارتش کوروش بوده باشه ولی تو یه آدم خودفروخته و وابسته به فرهنگ کشورهای زیر خلیج فارس !؟
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
دین فروش ها کجارو پیدا میکنن!!!؟؟؟
داش علی
|
Iran (Islamic Republic of)
محمد ممل راست گفتی
همین مونده کوروش برا ما شاخ شه
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
1- ناشناس قطعا از باب احترام به فرهنگ ایرانی و تمدن ایرانی و ملیتم افتخار می کنم و خصوصیات مثبت کوروش رو می پسندم منتها میگم اصلا میشه فکر مقایسه کوروش را با امیرالمومنین علی ع و حضرت سیدالشهدا رو حتی به ذهن خطور داد ؟
خوشبختانه اوج مقام امامت و مصادیق اعلای آن در تشیع انقدر بالاست که بزرگی های ظاهری و مادی و احیانا اخلاقی برخی از حکمرانان مسلمان و غیرمسلمان به چشم ما نمیاد و گرنه قطعا هریک از اونا ویژگی مثبتی هم داشتن مثلا هارون الرشید از لحاظ تشکیل یه امپراطوری از جنوب اسپانیا تا غرب هند قابل توجه هست یا نادرشاه افشار از لحاظ تواضع در برابر مقام اولیاء الهی یا لطفعلی خان زند از لحاظ تواضع در برابر رعیت اما هیچیک از اینا اون اباعبدالله الحسینی که ما می شناسیم و اوصافش را می دونیم نمیشه !!

2- نورا خوشم نمیاد باهات هم کلام بشم
غلام
|
Iran (Islamic Republic of)
ممل الان شما کدوم یکیش هستی.آب و چاله یا آشغال و سطل یا فتنه و انحراف؟!
غلام
|
Iran (Islamic Republic of)
داش علی کی جرات کرده در مقابل شما شاخ بشه.آدم با شاخ گاو ...
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
غلام ما چاله رو با صاحب چاله می ترکونیم !!
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
صراط جان حالا هر چی این نورای ضد دین بلغور میکنه بر علیه ما میزنی کامنت من بر علیه کفار رو نمیذاری ؟
جن
|
Iran (Islamic Republic of)
غلام تورو با کله پوکت میکنم توی چاله
غلام
|
Iran (Islamic Republic of)
جواب جن
اصولا اجنه جاشون تو چاله و خرابه هاست وگرنه غلام یه پارتمان لوکس داره
جواب ممل که گفته چاله رو با صاحب چاله میترکونه:
ممل جان به خودت رحم کن و خودتو خونه خراب نکن این اوضاع بدتر از این نمیشه بالاخره روزهای بهتری خواهد آمد
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
غلام جون انگلیس بدنگذره؟ جالبه که هنوز پیگیر مسائل داخلی ما هم هستی؟!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ممل ترکه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ممل من سبزی هستم عاشق تو سطل هستم
انصاف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
۷۴
۱۶۹
صراط جان من جریان استرهمسرخشیارشاه ویهودیای مسلط درزمان هخامنشیان رو توضیح دادم وکشته شدن هزاران ایرانی در13فروردین ونامیدن این روزبه عیدهامون دراسرائیل واصلآهخامنشی ازواژه خاخام یهودگرفته شده یعنی خاخام منشیان که نشانگرارادت هخامنشیان به یهودداردامامتآسفانه بیشترنظراتیکه دوستان دادندحرفهایی هست که ضدانقلابهادرماهواره هامیزنندوهیچ مطالعه ای درکارنیست
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
لطفا منبع هم معرفی کن تا ما بیشتر از این مطالعا ت و اطلاعات ناب شما بهره مند بشیم ! چرا شعر میگی انصافا ؟ منش که مشخصه معنی هخا رو نمی دونی ؟ چه ربطی به خاخام داره ؟ چی میگی از کجا آوردی !؟
روشن
|
Iran (Islamic Republic of)
استدلال شما در مورد عنوان هخامنشیان نشان دهنده سست و بی ارزش بودن بقیه حرفهاتونه! مرجع خاخام منش!!!! دانستن دولت هخامنشی چیست؟ قرار نیست هرچی به ذهنت میرسه رو زبونت بیاری! لطفا مستندات تاریخی با آدرس دقیق مرجع حرفهات رو ارائه کن!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مدرک داری رو کن ! ادعات در حد همون هولوکاست دروغین یهودی ها در زمان جنگ جهانی دومه . اگر کشتاری بوده قطعاً به این ابعاد نبوده . متاسفانه شما کتاب خود یهودیان را معیار قرار میدی که پر از اغراق است برای مثال حرف از کشتی گرفتن حضرت داوود و خدا نعوذ بالله میزنند . از این اتفاقها تو همه سلسله های پادشاهی افتاده که یه پادشاه توانمد بوده و دیگری ناتوان و بی عرضه . البته خشایارشا توانمند بوده ولی ساده اندیش و زودباور ولی این تمدن چند هزار ساله ایران را نفی نمی کند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بی انصاف جان اصلاً درد شما کوروش و هخامنشی نیست . شما با همه چیز تاریخ ایران قبل از اسلام مشکل دارید . حق هم دارید چون جز همونهایی هستید که از اونموقع پاتون به ایران باز شد و به ایران و ایرانی کینه دارید .
حالا گیریم هخامنشیان یهودی بودن ، اشکانیان و ساسانیان چی ؟ مادها و پارتها چی ؟ تمدن عیلام و شهر سوخته چی ؟ شما از خداتونه همه آثار باستانی این مملکت تخریب بشه و آثار باستانیمونو بدزدن و از کشور خارج کنند و همه آیینهای باستانی ایران نابود تا بتونید ادعا کنید ایران قبل از اسلام فقط محل زندگی یه عده وحشی بی فرهنگ بوده .
ولی یادتون باشه گنده تر از شماها نتونستن فرهنگ این مملکتو برای دراز مدت بابا میلشون شکل بدهند . بزودی مراسم و فرهنگ ایران باستان را احیا میکنیم در عین اعتقاد به اسلام که هیچکدوم اینها دیگری نفی نمیکنه .
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
بی انصاف!
داش علی
|
Iran (Islamic Republic of)
هخامنش =ننگ و دروغ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دقیقا سوال اینه که ما چرا هیچوقت از مادها و پارتها و عیلامیها که تمدن بسیار عظیم و جذابی داشتند و ... نباید بشنویم و همه اش کوروش و هخامنش و ساسانی ؟!!! در ضمن کسی که (به گفته جنابعالی)بیش از هزار سال پیش پایش به این کشور باز شده باشه به اندازه توی نکبت ایرانیه . امروزه یکی به کشوری دیگر مهاجرت می کنه و نسل بعدش تا مغز استخون هویت کشور مقصد رو می گیرند . دیگه چه برسه به هزار و خورده ای سال . اشکال شما کوروش پرستها اینه که فکر می کنید تنها کسانی که در این کشور بزرگ و متنوع حق دارند فارسهای کوروش پرستند!!! اگه بخواهیم با منطق شما پاسختان رو بدهیم باید بگوییم فارسها به چه حقی به فلات ایران وارد شدند و بومی های اون رو از بین بردند ؟!!! حماقت مال یک دقیقه تونه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
۱۹۲
۳۱۳
"مغرب" هم یواش یواش داره به همون راهی میره که "شرق" رفت!

متأسفم برای تمام ناسیونالیست های وطن فروش!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بفرمائید ناسیونالیسم وطن فروش یعنی چه؟؟؟
فعلاً که هر جا نامی از ایران و فرهنگ ایرانی میاد رگ گردن شما برادران باد میکنه.
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
ناسیونالیسم وطن فروش یعنی چی ؟ از پارادوکس جمع بندی واحد میکنی !؟ خب سواد نداری کامنت ننویس مجبورت کردن مگه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس انگلیسی معلومه از تخم و ترکه همونهایی هستی که زمان جنگ ایران و اعراب برای اولین بار فیل دیدند و فرار کردند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
پان عرب انگلیسی منم برای تو متاسفم که چشم نداری تاریخ این مرز و بوم را ببینی .
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
منم متاسفم واسه عرب زده های دین فروش!
داش علی
|
Iran (Islamic Republic of)
بیچاره ما عرب پرست نیستیم دینداریم...افتاد
ولی تو بی دین
غلام
|
Iran (Islamic Republic of)
تفو بر تو ای چرخ گردون تفو
داش علی
|
Iran (Islamic Republic of)
تفو بر تو غلام
سيامك
|
Iran (Islamic Republic of)
داش علي تو چه ديني داري كه تو اين دين بهت ياد داده نشده چطوري حرف بزني؟اسلام تو فقط به درد خودت و رفقاي دخمه نشين ميخوره.ناشناس بيسواد تو چطوري دو اصطلاح متضاد رو هم معني كردي؟همين شما بيسوادها هستين كه دين رو بدنام ميكنين.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
از نظر نورا ایرانیان همه فارسند و با اعراب بد ! این قدر فهم نداره که در ایران کلی عرب هم زندگی می کنند و تقریبا پنجاه درصد ایران فارس تشریف دارند و بقیه از نژادها و اقوام مختلفند . شعور کوروش پرستها در همین حده .
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۲۴ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
۳۸۹
۲۶۵
زنده باد مکتب ایرانی
داش علی
|
Germany
زنده باد مکتب اسلام
سوفیا
|
Germany
ناشناس امیدوارم با کوروش محشورشی
غلام
|
Germany
زنده باد مکتب ایرانی ، منهای 188 آدم بی هویت
داش علی
|
Germany
غلام هویت داشتی این وضعت نبود
غلام
|
Germany
داش علی غلام هویت نداره اما تو که هویت داری در یک جمله خودتو تعریف کن ببینم!فقط نگی ایرانی هستم که بهم برمیخوره
جاهد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۸ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
۳۶۷
۴۳۴
زنده باد مکتب ایرانی
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
۵۶
۲
ما همگی ایرانی مسلمانیم هم به کشورمان و تاریخ با شکوهش افتخار میکنیم و هم به مذهب و عقایدمان انقدر سعی نکنید این دو را در مقابل هم قرار بدهید چه اشکالی داره از کوروش کبیر مدح و ستایش بشه ؟ چه مشکلی پیش میاد ؟ در نظام سلطه با اون تاریخ 300 ساله مضحکشون به وسیله ابزار تبلیغاتی مثل هالیوود کاری کردند که ما با دزدها و راهزن های وحشی تاریخ آمریکا مثل بوچ کسیدی و آل کاپن و ... هم آشنا بشیم و ازشون یاد کنیم ! چرا ما عادت داریم به خودمون بد کنیم ؟ کوروش بزرگ رو همه ی دنیا میشناسند و ازش به نیکی یاد میکنند چه بیماری هستش که ما میخواهیم خرابش کنیم ؟ نتایج این تندروی ما چی میشه ؟ به سوده کی هستش ؟ دودش به چشم کی میره ؟ در آخر درود بی کران خدا بر خاتم الانبیا سرورنا و مولانا محمد (ص) و اهل بیت و آل معصوم و پاکش باد و زنده باد ایران پاینده ایرانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ما مسلمان ایرانی هستیم برادر
محس
|
Iran (Islamic Republic of)
ما همه ایرانی مسلمانیم
غلام
|
Iran (Islamic Republic of)
ما همه ایرانی هستیم با هر دین و مذهب!
امیر. ه
|
Iran (Islamic Republic of)
ما همه ایرانی مسلمانیم
Meek
|
Iran (Islamic Republic of)
متعصبین مذهبی، که معمولاً محتوای چنته دینشان هم چنگی بدل نمیزند، نه با تاریخ ایران قبل از اسلام که با تاریخ بعد از اسلام و با تاریخ خود اعراب هم مشکل دارند و یک نفر ازخلفا را آدم حسابی نمیدانند، که خود اینجانب هم، بااینکه متعصب از آن نوع نیستم، با نظرشان موافقـــم.
اقا الیاس
|
Iran (Islamic Republic of)
کاملا صحیح است ما ایرانی مسلمانیم....ایرانی بودن موهبتیست که خداوند به ما داده است و ما را به این وسیله افرادی با فرهنگ و صاحب تاریخ کرده است تا همیشه در راه او قدم برداریم و همیشه پاسدار یکتا پرستی باشیم...چه قبل و چه بعد از اسلام...گفتن این جمله واسم سخته اما ایرانی ها با اومدن اسلام بینشون چیز نداشته ای بدست نیاوردند بلکه خداوند دینش رو به ایرانیان زیبنده کرد و ما را پاسدار همیشگی حق قرار داده...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ما همه ایرانی مسلمانیم
مردم دار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
۲۹۶
۲۵۶
هرچی دوست داریدودلتون بخواددست وپابزنیددادبزنیدفریادبزنیدبالابریدپایین بیایدعمرا"اگه بتونیدبه خاک پای کوروش بزرگ برسیدازهمه نظرشامل آزادگی آزادی مرام مردانگی منش کشوردوستی همنوع دوستی و تمام فضائل اخلاقی ورفتاری.روزهفتم آبانماه (روزتولدبزرگ پادشاه جهان کوروش بزرگ)برتمام آزادگان جهان ودوستدارانش مبارکباد.
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
کسانی که از کوروش که طبق اطلاعات موجود شخصیت مثبتی بوده دم می زنن دو دسته هستن
یه عده به اين جهت دم از کوروش می زنن که يکي از شخصيت هاي ملي ایران رو معرفي کنن که این کار امری پسنديده هست ، چون اینکار یه نوع بازخواني و بازشناسي هويت ملي و فرهنگي ما ایرانی هاست اما یه عده دیگه کسایي هستن که با هدف تقابل اسلام و ايران به معرفي شخصيت کوروش مي پردازن ، کوروش در سطح خودش مثبت بوده اما برای یه شیعه واقعی (نه با تفکرات سبزهای صهیونیست غربزده) کجا کوروش ، امیرالمومنین و سیدالشهدا میشه ؟
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
احسنت.مبارک باد!
داش علی
|
Iran (Islamic Republic of)
بر ازادگان نه بر بت پرستها مبارک
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
درود بر ممل خیر ببینی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مردم دار ما الان در مورد انسانهای مشهور قرن بیستم هم نمی تونیم با این قطعیت صحبت کنیم شما از کجا متوجه شدی کوروش همه اینها با هم بوده ؟ آدمی که چنین خصوصیاتی داشته باشه راه می افته سرزمینهای مختلف رو فتح می کنه و تمدنهاشون رو نابود می کنه ؟! عجبا از این همه بلاهت .
سيامك
|
Iran (Islamic Republic of)
ميتونين به كتاب ..عزرا... كه پيامبر معاصر كوروش بوده مراجعه گنيد و متن عبري فرمان ساخت خانه خدارو كه كوروش صادر كرده ببينيد.
نوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۴ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
۴۴
۱۱۵
یا کوروش کبیر .کوروش به نظر من پیامبری از طرف خداست که برای سعادت مردم قدم به دنیا نهاد و وظیفه ی خود را به بهترین نحو ممکن انجام داد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
برادر !پیامبر بودن افراد با نظر شما تعیین نمیشه! خدا خودش قبلا در این مورد تصمیم گرفته!
خود کوروش بنده خدا یه همچین ادعایی نداشته.شما از کجا به این نتیجه رسیدین؟
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
بنظر من اگه همین کوروش خبر از ارادت خود به اسلام سیدالشهدا بده همین الان ، سبزهای صهیونیستی که عمدتا سگ بازی رو ارزش می دونن کوروش رو مرتد معرفی می کنن !! آخه یکی نیست به این سبزها بگه شما به همین چیزای مثبتی هم که کوروش اشاره کرده کجا پایبند بودین ؟ خیانت به کشور و وطن که تا دلت بخواد !! کوروش که مرد جنگ و دفاع از کشور بود شما همفکرای شما سبزها که توو سوراخ موش بودین زمان جنگ ایران !! یا توی لس آنجلس و ....
مجید اردبیل
|
Iran (Islamic Republic of)
پیامبر کسی هست که خودش علنا اعلام پیامبری بکند(منهای پیامبران دروغین)
بیچاره کورش هیچ جا ادعای پیامبری نکرده است.
مایلی سخن
|
Iran (Islamic Republic of)
عجب پیامبریه که هم بت پرست بوده هم .........
غلام
|
Iran (Islamic Republic of)
مایلی سخن که میگی کوروش بت پرست بوده یه کم مطالعه کن برای خودت خوبه جایی این حرفو میگی آبروت میره ایرانیان از عهد زرتشت یکتا پرست بودند
سيامك
|
Iran (Islamic Republic of)
مايلي كودن در يكتا پرستي كوروش هيچ شكي نيست چون هيچ بت و بتكده اي هم از زمان هخامنشيان وجود نداره.اخه چرا بدون فكر دهن بي صاحابت رو باز ميكني؟ميتوني در كتاب عزرا كه از پيامبران معاصر كوروش هستش باب اول ..متن عبري فرمان كوروش براي ساختن خانه خدارو ببيني.اما اين خانه..كعبه نيست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
نتیجه می گیریم کشورگشایی به دلیل گسترش دین و عقیده چیز بدی نیست . پس زنده باد اعراب مسلمان که ایرانیان رو از دست ساسانیان ظالم نجات دادند .
سيامك
|
Iran (Islamic Republic of)
مايلي ياوه ...كوروش يكتا پرست بوده.و طرفدار ازادي اديان.
مایلی سخن
|
Iran (Islamic Republic of)
سیامک جان تو هم ادم شدی واسه من دهنتو ببند تا نیومدم خودم خاک بریزم تووووووووووووش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۳ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
۱۸
۲۸
مگه شما ایرانی نیستی انگلیسی خبیث
داش علی
|
Iran (Islamic Republic of)
صراط واقعا دمت گرم خوشم اومد ازت
قلی میرزا
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۳۸ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
۳
۲
"نفس عمل وطن دوستی و زنده نگاه داشتن مشاهیر ایران در نوع خود شایسته بوده و قابل تقدیر است؛ اما ملیت گرایی افراطی و علم کردن آن در برابر مذهب و دیانت، ناپسند بوده و جایز نیست."
نقل قول فوق از صراط.
هر افراطی از پی یک تفریط می آید. دوستانه و منصفانه فکر کنید. ببینید شما چه عملی انجام داده اید که مکتب ایرانی و... غیره به عنوان عکس العمل ظاهر شده است. شما که تاریخ ایران و اسلام را حتما خوانده اید. یک جای کار می لنگد که اگر آن را دریابید به توصیه خیرخواهانه من فکر خواهید کرد. در تاریخ یک روز صوفی گری در برابر اشرافیت خلفا بروز کرد. یک روز معرب کردن ایران شعوبی گری را رشد داد. در برابر هر افراطی تفریط ظاهر می شود. چرا نمی پذیرید که در برخی خط مشی ها دچار اشتباه شده اید و ادامه این اشتباه به ضرر همه، همه ایرانیان خواهد بود. این موقعیت خطیر را دریابیم و به فکر چاره ای باشیم که تا قرنها افسوس فرصتهای از دست رفته را نخوریم.
نسرین
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
احسنت ...درست است ای کاش بفهمند ..البته بعید میدونم
مایلی سخن
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ای بیچارگان عالم که عاشق یک جانی شده اید...
من ان کوروشم که باشد عشق من قتل و ظلم و جنایت مردم ......... گر نگیرم جانتان گر ننوشم خونتان ارام نگیرم مردم
این بود اعترافات تکان دهنده کوروش کبیر
جن
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
نسرین تو که فهمیدی عمل کن
غلام
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
حاج آقا مایلی سخن افاضه فیض فرمودند...شما جدی نگیرید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۰ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
۵
۸
برین گم شین
شما درستش رو بنویسین تا کسی گمراه نشه!
بی نام
|
Switzerland
|
۲۱:۱۹ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
۸۶
۲۰
صراط. عقده ای از تو رو تاحالا ندیدم
فقط لال شوید.
داش علی
|
Switzerland
بیخود کردی به صراط توهین میکنی
غلام
|
Switzerland
خیلی هم کار خوبی کرد.جواب های هویه!
مرتاض
|
Switzerland
غلام تهی از عقل است
سيامك
|
Switzerland
نون خور صراط هستي آش علي؟
اقا الیاس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
۸
۷
تنها تاریخ ایران کوروش نیست...ای کاش کمی بیشتر در مورد داریوش و انوشیروان و رفتار انها با مردم هم تو روزنامه ها مطلب میزدن تا شاید به غیرت مسولانه اجرایی کشور بر بخوره و تا بهشون فشار وارد شد به مردم حوالش ندن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اردشیر دراز دست :) و هوخشتره و خسوپرویز جون رو از قلم انداختی !
اقا الیاس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
۱۷
۸
تنها تاریخ ایران کوروش نیست...ای کاش کمی بیشتر در مورد داریوش و انوشیروان و رفتار انها با مردم هم تو روزنامه ها مطلب میزدن تا شاید به غیرت مسولانه اجرایی کشور بر بخوره و تا بهشون فشار وارد شد به مردم حوالش ندن
داش علی
|
Iran (Islamic Republic of)
تاریخ مجعول هخامنش
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
داش علی خوشم اومد
غلام
|
Iran (Islamic Republic of)
داش علی همون تاریخ مجعول از این تاریخ واقعی بهتره
سيامك
|
Iran (Islamic Republic of)
مخ شما مجعوله...نه تاريخ كشور ما.شما اهل كدوم تاريكخونه هستين كه با تاريخ مملكت ما دشمني دارين؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
الیاس راست میگه !! تاریخ ایران فقط کوروش نیست بقیه شاهان فارسی هم تاریخ "ایران" هستند !!!
اقا الیاس
|
Iran (Islamic Republic of)
داش علی ....خواستی بگو تاریخ اونایی که بهشون مینازی رو هم از کتابهای تاریخی که عمرا بری طرفشون واست بخونم....
سيامك
|
Iran (Islamic Republic of)
احتمالا شما آدم بودن خودتون رو هم مجعول ميدونيد وقتي تخت جمشيد به اون بزرگي براتون مجعوله.از تعدادي بي هويت و بدون ريشه بيشتر ازين انتظار نميره.
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
خب داش علی شما تاریخ واقعی رو تعریف کن تا ما هم یاد بگیریم ببو
اقا الیاس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
۱۰۱
۲۵
صراط کم کم این نوع تفکر ناصحیح در مورد حجاب از بین خواهد رفت....حجاب اجباری خیانت به اسلام هست...بعد سی سال دارین نتایج تند روی رو میدونین....خدا که همه رو با یه تفکر نیافریده...یا نظام باید به این جمع بندی برسه یا مردم مجبورش میکنن که برسه....راه سومی نیست....ما دهه شصتی ها که پایه منبر بزرگ شدیم تفکرمون اینه اونایی که پایه ماهواره بزرگ میشن مطمئن باش نمیزارن اینوری بمونه
غلام
|
Iran (Islamic Republic of)
پس معلوم شد مشکل ما دهه شصتی ها چیه...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
یاد بگیر از طرف خودت صحبت کنی فقط !
علی000
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۸ - ۰۸ آبان ۱۳۹۱
۵۵
۳
ای کاش یه ذره حس وطن پرستی تو رگتون بود . صراط !
مرتاض
|
Iran (Islamic Republic of)
تو یه عطسه مجانی واسه مملکت میکنی ؟
غلام
|
Iran (Islamic Republic of)
اینا اصلا رگ ندارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
وطن پرستی و قرن بیست و یک ؟ حالا وطن دوستی یه چیزی .
یسنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۰۸ آبان ۱۳۹۱
۷۶
۳
خوب که چی ؟؟ صراط از این تحلیل های ابکی دست بردار ... چرا شماها نمی تونید ایرانی بودن واسلامی بودن رو در کنار هم داشته باشید و رواج بدید اگر در این سی سال اعتدال داشتید و ایرانی بودم ملت رو ازش نمی گرفتید الان شاهد این افراط وتفریط ها نبودیم ...قبول کنید که اشتباه کردید ...

میدونم نظرمو منتشر نمی کنید
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
نظر شما مثل ماهه چرا منتشر نکنن ؟
غلام
|
Iran (Islamic Republic of)
صراط همه توهینها علیه غلام رو منتشر میکنه وگرنه این کامنت وزین که جای خود داره...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اتفاقا افراط اصلی رو باستان گراها انجام می دهند .
بهمن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۱ - ۰۸ آبان ۱۳۹۱
۴۱
۳
صراط عزيز اول به من بگو صراطط تشيع و حفظ وحدت ملي است يا آنكه از سر غيظ با ...... مي خواهي ...... دوست من گيريم كه حرف شما درست باشد آيا ستودن يك شخصيت ملي جرم است؟ گناه كبيره است؟ بر خلاف نص دين و قرآن است؟ آنهم در زمانه اي كه فرزندان افتخار آفرين اهل باستان هيچ تريبروني در اصحاب تصويري ندارند. براي جومونگ و هزاران چشم بادامي خرجهاي گزاف مي شود. يك مقاله كمي خالا مدح آميز بايد تن تو را بلرزاند. به جاي اين كارها سري به سايت ميانلي بزن. آدم شرم مي كند حرفهايي نه تنها در مورد كوروش. بلكه در مورد فردوسي. زبان فارسي مي زنند كه هيچ دشمن قسم خورده اي جرئت حرف زدنش را ندارد. اشتباه نكن سايت ميانلي و بعضي كاربرانش مامور موساد و يا خارجي نيستند بلكه هموطنهاي من و تو هستند كه اتفاقاً چنين نقدهاي شما را ( خودت مي داني كه شما هم بي غرض به قاضب نرفتي) با لذت مي خوانند. اين سايت و سايتها در كشور با بودجه عمومي و از پ.ل بيت المال اداره مي شود. چه اراده تفرقه آميز و يا سكوت معني داري پشتش هست خدا مي داند. باز هم مطلب دارم كه در جوابيه نقدت بفرستم .اما فكر كنم اگر به واقع ايراني باشي ( حب الوطن من الايمان) و سري به اينگونه سايتها بزني به مغرب و مغربي ها هم كمي حق بدهي كه جواب توهينهاي بدون مدرك گاه مداحي با صداي بلند است. وگرنه هيچ آدم عاقلي گذاشته خود را لجن مال نمي كند كه عده اي مجبور به پاسخگويي اش شوند و شما صراطي ها آن لجن مالي ها را نمي بينيد و آن پاسخها را تا حد توانتان مي كوبيد. باشد كه خداوند همه ما را از شر هوي نفسمان نجات دهد. مي دانم ممكن است نظرم را درح نكني اما تو را قسم مي دهم به پاكي اهل بيت (ع) كمي از پايگاه سيساسي ات بيرون بيا و از ديد يك ايراني مسلمان بر روي حرفهاي من فكر كن.
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
بهمن جان در عجبم که متوجه نشدی اینایی که دم از ملی گرایی میزنن دنبال چیز دیگه ان !! اگه تقی به توقی بخوره یا توی سوراخ موشن یا لس آنجلس !! مثل زمان جنگ ! در حالی که ایرانی باستان و کوروش و امثالهم مرد جنگ بودن و آیا در مقابل دشمنان خارجی فقط حرف میزدن و بجای عمل کردن فرار میکردن از مقابل دشمن ؟
قطعا همه ما ملیت ایرانی و تمدن ایرانی رو دوست داریم بارها به تخت جمشید رفتیم منتها دوست داشتن من با دوست داشتن بعضی ها فرق داره ، بعضی ها دنبال کمرنگ کردن دین در مقابل ملی گرایی هستن در حالی که خودشون نه به ایران اعتقاد دارن نه به دین اسلام !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حالا چرا مقاله می نویسی ؟ یه کلام بگو زنده باد مکتب ایرانی !
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۰۸ آبان ۱۳۹۱
۳
۴۸
کوروش اگر قدرت داشت، اگر باری داشت پهلوی‌ها رو نجات میداد که به دست امت مسلمان مثل چوب خشک فرو نریزند.
سيامك
|
Iran (Islamic Republic of)
پهلوي اگر مثله كوروش بود كه كسي كاري باهاش نداشت.
یاران حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۰۸ آبان ۱۳۹۱
۱۸
۴
درود بر کورش کبیر ذوالقرنین قران نخستین دادگستر گیتی پسر بهشت در اوستا پدر ایران زمین روز 7 ابان میلاد کورش کبیر بر ملت ایران فرخنده باد
علی نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۰۸ آبان ۱۳۹۱
۷
۲
زنده باد مکتب اسلام و هویت ایرانی.
ایران
|
Japan
|
۱۱:۲۹ - ۰۸ آبان ۱۳۹۱
۳۲
۵
جانم فدای کوروش
داش علی
|
Japan
ایران تو باید فدای داش علی شی نه کوروش ....افتاد
من
|
Japan
من دیگه داره کم کم باورم میشه که این "داش علی" مامور موساده و ماموریتش اینه که بین ایرانیا دعوا بندازه
محمد (ممل)
|
Japan
زودتر
مکتب ایران همان اسلام است
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۰۸ آبان ۱۳۹۱
۳۹
۲۹
مکتب ایران یعنی همان اسلامی که مقابل اسلام آمریکایی ایستاده است... کوروش و هویت تاریخیمان را داریم دو دستی میدهیم به یک مشت آدم ناسیونالیست افراطی و بعد می گوییم این کار اسلامی است! برید جمله آقا را بخوانید که فرمودند "ناسیونالیسم مثبت را قبول داریم". اگر در دنیا بخواهید یک مدل واقعی از اسلام در مقابل همه انحرافاتی که در اسلام بوجود آمده و آمریکا نیز آنها را مدیریت می کند ارائه دهید، بی شک مکتب ایران همان چیزی است که وجود دارد. مکتب ایران نه یک تئوری، بلکه یک حقیقت است که امروز در همه ایران مشاهده می کنیم. ملتی که به تاریخ خود افتخار می کند و کوروشی را دارد که اولین آئین حقوق بشر را نوشت و امام حسینی دارد که جهانی را با یک مویش عوض نمی کنند. اما متاسفانه متحجرین امروز بی آنکه بدانند به راحتی هویت ملی خود را ضد اسلامی معرفی می کنند و این شکلی می شود که آمریکائیها به راحتی از آن علیه نظام جمهوری اسلامی استفاده می کنند و تنها راه را استفاده از روحیات ملی گرایانه برای تقابل می دانند.
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
نکته اینجاست برخی ها که عملکردشون نشون داده هم به ایران خیانت میکنن و هم به اسلام هدفشون ایجاد تقابل بین ایران و اسلامه باید توی دهن اینا زد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
همین که هویت تاریخی شما فقط کوروشه یعنی ناسیونالیسم افراطی !
داش علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۰۸ آبان ۱۳۹۱
۱۴
۸
عزیزم اگه کوروشتون واقعیت داشت (اگر انقدر بزرگ بوده به خیال شما)تو این 50سال اخیر پیداش نمیشد این همه قرن کجا بوده نکنه خواب بوده
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
همین که شما بیدار بودی واسه ما بسه
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
خواب بیییییید
سيامك
|
Iran (Islamic Republic of)
كوروش درتمام اين 50سال اخير و قرنهاي اخير بوده ...اما متاسفانه ادماي كودني مثل تو زياد بودن كه زور كوروش به حماقت اونا نرسيدو مجبور شد صبر كنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بزرگی این آدم اینجاس که بعد از 2550 سال داری خودتو جر میدی تا خرابش کنی و نمیشه.فک میکنی ارباب تورو کسی بعد از 2550 سال به یاد بیاره؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
کوروش زاییده خلاقیت انگلیسی-اسراییلی-پهلوی ست ! و حالا ببین چند تا ابله رو فرستاده سر کار !
سيامك
|
Iran (Islamic Republic of)
كوروش در اين چند قرن اخير از ديد ما پنهان بود اما ملل ديگه تا تونستن به غارت گنجينه هاي تاريخي ما مشغول بودن و سردمداران احمق مملكت تو فكر عياشي.اما تو اين 50سال اخير مردم فهميدن كه ملي گرايي ميتونه يكي از انگيزه هاي مبارزه با بيگانه و سلطه طلبي اونها باشه.
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
متاسفانه همیشه آدم هایی مثل تو وجود داشته اند تا به تاریخ کشورشون خیانت کنند
انصاف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۰۸ آبان ۱۳۹۱
۱۳
۲۷
اگه تاریخ ایران براتون مهم به پله های تخت جمشیدنگاه کنیدفاصله کوچک پله هابرای خانوم های ایرانی ساخته شده یعنی درشآن بانوی ایرانی نیست که پایش رابیش ازحدبازکندولی شماییکه دارین سنگ تاریخوبه سینه میزنیدپشت شلوارجین چسبان خانومهادراومدیدواقعآدنبال چی هستین؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آی کیو اون مال این بوده که هیئت های خارجی با اسب و شتر میومدن تو صحن کاخ برای جشنها .
سيامك
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس بي خرد..هيچ اسب و الاغي مثل تو نميرفته تو سالنهاي تخت جمشيد.ارتفاع كم پلكان بخاطر اين بوده كه تعداد زياد پله ها افراد رو خسته نكنه.الان هم اگر سعادت داشته باشي و بري تخت جمشيد...تمام پله هارو بدون خستگي ميري بالا..عينهو اسب.
سيامك
|
Iran (Islamic Republic of)
تخت جمشيد حياط خونه تو نيست كه با اسب وشتر بيان توش.پله ها بخاطر مسافت زياد صحن تا ساختمان اصلي كوتاه ساخته شده كه افراد بدون خستگي بتونن اين مسافت رو طي كنن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۰۸ آبان ۱۳۹۱
۵
۶
یکبار دیگه توهم بزنید و این رو هم مثل شرق تعطیلش کنید ایرانی جماعت چه به آزادی سیاسی
عمو جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۲ - ۰۸ آبان ۱۳۹۱
۲
۶۴
کوروش عزیز تر از جانم .. ارام بخواب که فرزندانت اسراییل و امریکا همانند تو به قتل و غارت روی اورده اند وتو هیچ نگران مباش
یسنا
|
Iran (Islamic Republic of)
واقعا بیسوادی ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
منفی اشتباهی
پویان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۷ - ۰۸ آبان ۱۳۹۱
۵
۴۹
من هیچ وقت دینم رو به قیمت ملیتم نخواهم فروخت...
غلام
|
Iran (Islamic Republic of)
کسی پیشنهاد خرید بهت نمیده خیالت تخت باشه برای خودت!
Meek
|
Iran (Islamic Republic of)
شوخی تلقی کن:
دینی که من و تو داریم کسی به چیزی نمیخره که بفروشیم.
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
باریک!!! شما با 3 چراغ روشن برنده ای
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۰۸ آبان ۱۳۹۱
۲
۲
از مرحوم هوخشترَ!!! ايختوويگو!! هم بنويسيد!! اينها هم مفاخر ملی ما هستند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
نه مفاخر ملی ما مداحان هستند حتما!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
:)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۰۸ آبان ۱۳۹۱
۱۷
۲
در شرایطی که سریال های تاریخی ترکیه و کره و ... از امپراطوری های تاریخی شون موجب افتخارشون در دنیاست و خود ما ساعت ها وقت میذاریم برای دیدن مشاهیر اونها چرا نباید بتونیم از مشاهیر تاریخی مون برای کسب غرور افتخار در دنیا استفاده کنیم. این میتونه یه استراتژی سیاسی خوب برای مقابله با بدگویی ها علیه ما در دنیا باشه
سيامك
|
Iran (Islamic Republic of)
متاسفانه افكار متحجرانه و مغزهاي يخ زده مانع از انتشار تاريخ غني ما در قبل از اسلام ميشه.
نسرین
|
Iran (Islamic Republic of)
اگه یه عده عقده ای و عرب پرست بذارند ...
در جواب عمو جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۹ - ۰۹ آبان ۱۳۹۱
۱۶
۸
كوروش عزيز هرگز نخواب كه عمود جوادهاي ما يا در حال مغازله با آلقاعده ( لابي به ظاهر اسلامي در خدمت آمريكا و اسرائيل) مشغولند و البته جزء به نابودي گذشته ايران و كلاً تاريخ به هيچ چيز نمي انديشند و يا در بست در خدمت آن كشور كوچولويي كه روزگاري جزئي از خاك بابك خرمدين ايران زمين بود ، هستند. بله ديگه دلار. منات. يتله بگيريد و به تاريخ هجوم بريد.
جاهد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۰۹ آبان ۱۳۹۱
۰
۲
الله اکبر الله اکبر الله اکبر
فتح الفتوح دیگری با دستان با کفایت رئیس جمهور مردمی و با عنایت ویژه امام عصر(عج)[گل] در راه است. "فبشر الصابرین".[گل]
انصاف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۰۹ آبان ۱۳۹۱
۰
۲
ناشناس جان که میگی پله هامال گاووگوسفنده درتاریخ ایران چیزی به اسم بی حجابی نبوده حتی قبل اسلام زنان حرمسرای شاه همیشه بایدباروبندبودندوکسی چهره آنهارانبایدمیدیداگه تاریخوقبول دارین همه روقبول کنیدیاقبول نداریدپس سانسورشده تحویل مردم ندین لطفآ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۰۹ آبان ۱۳۹۱
۱۶
۱
زنده باد مکتب ایرانی
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۱ - ۰۹ آبان ۱۳۹۱
۲
۲۲
ایشالله باکوروش محشوربشن اینادارن هم ب اسلام ضررمیزنن هم به ایران نوکراصهیونیست
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۰۹ آبان ۱۳۹۱
۱۵
۳۰
ایرانی و فرهنگ ایرانی یعنی جمشید
نه کوروش و داریوش من درآوردی
اگه راست میگن بدن روی اصالت منشور به اصطلاح کوروش آزمایش کنیم ؟!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۰ آبان ۱۳۹۱
۳
۴۱
آیا می دانستید کوروش پس از فتح سرزمین ماد و کشتن پادشاهش با همسر پادشاه که خاله اش بوده ازدواج می کند ؟!!
ساسان
|
Iran (Islamic Republic of)
چه غیرتی داشته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۰ آبان ۱۳۹۱
۲
۱۴
اول علی آخر علی ... جانم فدایت یاعلی
بقیه رو بریز دور
سيامك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۵ - ۱۱ آبان ۱۳۹۱
۲
۱
تمامي كارهاي كوروش كبير در زمان خودش داراي اهميت فراوان بوده و غير قابل انكاره. ما نميتونيم با اميرالمومنين يا امام حسين مقايسه كنيم اما چه بسا اگر كوروش بجاي خسروپرويز بود..اسلام مياورد.اما در زماني كه بت پرستي رايج بود..كوروش يكتا پرست بود و قوانيني انساني بر سرزمينش جاري كرده بود.كمي مطالعه بدون تحجر ميتونه كمك كنه تا بهتر نظر بديم.مليت و دين در كنار همديگه ميتونه انگيزه اي قدرتمند براي مبارزه با دشمنان باشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۴ - ۱۱ آبان ۱۳۹۱
۰
۰
اصلحترین استاد در مورد مکتب ایرانی و تاریخ ایران زنده یاد دکتر عنایت الله رضا بود.کتب ایشان به چندین زبان مختلف ترجمه شده و بارها جوایز بهترین کتاب را به خود اختصاص داده بود.
الناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۱ آبان ۱۳۹۱
۰
۴
مردم ایران همیشه از تاریخشون دفاع کردن ولی این روزا یه عده دم از کورش کبیر می زنن دقیقا همونایی هستن که وقتی پای دفاع از این مرزو بوم به میون اومد یا در حال چپاول مردم بودن یا ایرانو گذاشتن و فرا کردن یکی از اینایی که اینقدر ایران ایران می کنن بپرسید تا حالا بر ایران چکار کردید
حالا هر کی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۱ آبان ۱۳۹۱
۲
۲
چقدر بدبختیم که خودمون تیشه به ریشه تاریخیمون میزنیم اینها همه تدبیر اعراب و اسراییل است شک نکنید
يهمن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۱ آبان ۱۳۹۱
۱۴
۱
صراط جان به كدام صراط مي روي نمي خواهم اسم ببرم اما به كامنت چند نفر نگاه كن و نخ نظراتشان را بگير به قرقره سايتهاي تجزيه طلب و حقوق بگيران شيخهاي جنوب خليج فارس و كشور كوچولوي شمالي مي رسي . چرا حرفهاي آنها مانند .... كه با دار و دسته اش هستند به حرفهاي حقوق بگيران ضدايراني و ضد تماميت عرضي ايران شباهت دارند خودشان مي دانند با كي هستند؟ اما شما چرا؟ چرا آب در آسياب دشمن مي ريزي. آنكه تاريخ هخامنش را مجعول مي داند كه حسابش روشن است حقوقش را به منات و درهم مي گيرد. شما چرا؟ به نام دين ببين به كجا مي روي. باز هم متذكر مي شوم زماني كه ميراث ايران زمين از درياچه اروميه اش تا تخت جمشيد در معرض بي توجهي و خرابي است اينگونه مطالب دشمن شاد كن بر اساس تعاليم قرآن و رسول پاكش و اهل بيتش هست؟ باز مي پزسم صراط جان. صراطت را مشخص كن!!! اميدوارم انقدر آزاد انديش باشي كه كامنتم را سانسور نكني.
جلیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۱ - ۱۲ آبان ۱۳۹۱
۰
۰
ساعتها میشه در مورد محاسن کوروش و امثالش نوشت و گفت ضمن تایید برخی از گفته های بعضی دوستان بنظرم اگه بخواهیم بر فرض صحت هر خوبیی که از کوروش سر زده یکی از بزرگترین و بهترین صفات کوروش رو مد نظر قرار بدیم مسلما عقل ومنطق میتونه باشه که مصدر تمام همه اعمال نیک و درستش بوده و انسانهای عاقل و کمالگرا همیشه دنبال بهترین ها وکاملترینها هستند در هر دوره و زمانی . پس یک انسان منطقی عاقل و منضف مثل کوروش باید به پیامبر زمانش خودش ایمان میاورده و اگه مثلا بعد از اسلام بوده قطعا باید مسلمون میشده ..ضمنا آیندگان همیشه میتونن از گذشتگان عبرت گرفته و بین کارهای بد و خوب اونها گزینش کنند از جمله ما که برای آیندگان تاریخ محسوب میشیم و نتیجتا آیندگان باید بهتر از گذشتگان باشند که الحق و الانصاف با وجود بعضی معایب و نواقص مردم ما از خیلی از معاصرین ائمه و امت شان بهترند نمونه اش که جوانانمون در جنگ ثابت کردند .حدیثی داریم از معصوم (ع) نزدیک به این مضمون که: حبّ الوطن من الایمان.که دفاع تمام قدّ و جانانه دلاور مردامون در دوران دفاع مقدس هم از ایمان بالاشون نشات میگیره .در ضمن به قول قدیمیها چون که صد آمد نود هم پیش ماست کنایه از اینکه همیشه بدنبال برترین و کاملترین باشید و چه الگو و نمونه ای بهتر از ائمه و معصومین که طبق فرمایش خداوند در مورد پیامبر اکرم (ص)در قرآن کریم : لقد کان لکم فی رسول الله اسوة حسنه ...سوره مبارکه احزاب 21 ...حالا هر چقدر کوروش و امثالش خوب بودند و خدمت کردند حتی با خیلی از افراد گمنام هم قابل مقایسه نیستند البته منکر خدماتش و خوبیهاش نیستیم ولی کسانی که قصد بزرگنمایی دوران تمدن قبل از اسلام در ایران و تقابل عامدانه و البته جاهلانه شخصیتهایی مثل کوروش و امثالش رو در مقایسه با شخصیتهای مذهبی و نیز تقابل فرهنگ کهن ایران باستان رو در مقابل دین اول و آخر تمام پیامبران یعنی دین مقدّس و مبین اسلام رو دارندبا اطلاعات ناقصشون و نیت پلیدشون کور خوندند و ره به جایی نخواهند. برد....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۲ آبان ۱۳۹۱
۱
۱
صراط!

نظريات حاوي تهمت و افترا چاپ ميكنيد. يكي به اون يكي ميگه وطن فروش. اون يكي ميگه بي دين و دين فروش. حالا شما اگر حرف نفر اول رو چاپ نكنيد ديگه لازم نيست بقيه رو هم چاپ كنيد.

زبونم لال يك وقت نشه مردم بخواهند پدر همديگر رو درآورند به خاطر كوروش و يا به اسم دين ظلمي روا بشه.

شما مديريت كنيد. شما ميتونيد مقاله چاپ كنيد و جوانان رو راهنمايي كنيد. از بازخوردي كه ميگيرين ميتونيد اين كار رو بكنيد.

با تشكر از شما كه در مورد مقاله "مغرب" اطلاع رساني كرديد.
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۴ آبان ۱۳۹۱
۴
۱۶
سلام لازم به ذکر است که بگویم در کتاب پروتکلهای دانشوران صهیون گفته میشود که ما ملی گرایی را بوجود اوردیم برای تفرقه و دو دستگی.و از این طریق انها را به جا هم می اندازیم حال خود قضاوت کنید عرب.فارس.ترک...
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۷ آبان ۱۳۹۱
۰
۲
سلام دوستان خوب من.تنهاكسي كه بعدازكوروش ايران رو به عزت وافتخاررسوند وهمه ما هم دوستش داريم وخداييش خيلي براي ايران خون دل خورد فقط جناب آقاي دكتر محمود احمدي نژاد.مرد تاريخ سازوحماسه سازايران.براي سلامتي اين ابرمرد صلوات.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۷ آبان ۱۳۹۱
۸
۰
باید از نگارنده این مقاله پرسید که چگونه ممکن است مسحیتی که چند قرن بعد از مرگ کوروش و انقراض هخامنشیان بوجود آمده متأثر و وامدار کوروش بوده باشد؟!
یعنی چی؟!!
الان انقلاب خودمون هم با تأثیر از اسلام ناب محمدی!!! بوده دیگه، اما پیامبر و ائمه معصوم نبودن و دیگه حضور فیزیکی نداشتند و ...
بهمن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳ آذر ۱۳۹۱
۶
۰
1- صراط نيوز نظرات من حاوي توهين بود كه چاپ نكردي؟!!! 2- در كجاي پروتوكل صهيون آمده كه ملي گرايي را بايد تقويت نمود؟!!!اتفاقاً صهيونيستها امروزه هم ملي گرايي و هم اعتقاد مذهبي ما را نشانه رفتند از يكسو آقاي شيمون پرز دنيا را از خطر شكل گيري مجدد امپراتوري پارس مي ترساند، از سويي ديگر لابي صهيونيستها در جمهوري آذربايجان مناسبات گسترده اي با حزب يني مساوات ارگان ضد ايراني حزب حاكم و حامي پان تركها دارد . و سناتور باركر كه آنچنان به تماميت كشور ما جسارت نمود عضو سازمان ايپك ( نخبگان حامي صهونيستها در آمريكا ) هست. برادران مذهبي عزيز من آيه ايي بياوريد كه دوست داشتن مفاخر ملي گناه است!!. بله عده اي به نام كوروش به دين اسلام و اعتقادات مردم جسارت مي كنند. اما مگر بنده خدايي به نام بن لادن به نام اسلام آنهمه معصيت نكرد. طالبان و گروههاي سلفي دستشان به خودن شيعيان آلوده نيست؟!!! همه اين كارها را به نام اسلام مي كردند و انجام مي دهند!!!. كوروش يكي از بي شما فرزندان پاك اين سرزمين اگر مذهبي نماها و تجزيه طلبان بگذارند ما فقط در حد يك نام اكتفاء مي كنيم. لذا هر چه بيشتر بي بصيرتي انجام شود . باز هم اين مقالات تكرار خواهد شد و پان فارسيسم. پان تركيسم. نئونازي. پان عرب و صهيونيست و ضد شيعه كه همه يك اطاق فرمان بيشتر سود خواهند برد. اسلام ما را به تفكر دعوت كرده. به تعقل. به اينكه قبل از اينكه حرفي بزنيم به عاقبتش فكر كنيم. اخوي ها. حاجي هاي عزيز آيا ايمان همه ما آنچنان سسته كه با ياد فرزندان وطن بايستي درهم بريزه؟!!! بنده حقير عرض مي كنم كه نياكان ما دنباله رو حقيقت بودند و يهوديان تنها قوم آزاد شده در بابل توسط كوروش نبودند. شك نكنيد آن روح آزادي خواهي كه از ازل با ما بوده منجر به اين مطلب مي شد كه اگر كوروش در زمان رسول خدا (ص) بودند به دين اسلام مشرف مي شدند. شسايد يكي از ياران حسين بن علي مي گشتند و اگر در زمان دفاع مقدس حضور داشت همرزم باكري ها و همت ها مي شد. باستان پرستي. هجمه به دين محمدي كاري منافقانه و مخالف روح ايراني بودن ماست اما اخوي بپا از اون ور بوم نيافتي. چون اون ور خالد بن وليدها يكسري از سوارانش گذاشته. صراط ميل خودته سانسور كن. به نمايش نگذار.
فرید
|
United States of America
|
۱۸:۰۶ - ۲۱ دی ۱۳۹۱
۰
۰
شرم و ننگ بر کسانی که پیشینه ی خود را به فراموشی می سپارند.
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۲ - ۱۳ دی ۱۳۹۲
۰
۰
تا بحال از خود پرسيده ايم اين چه افتخاري است که شخصي يا حکومتي چه خوب يا چه بد بنا به چه حقي نصف دنيا را اشغال ميکند وبه خاک وخون ميکشيد و چند هزار سال بعد عده اي از وي به نيکي ياد ميکنند؟

آتيلا .اسکندر. هيتلر . قيصر .چنگيز و تيمور و کوروش وداريوش و.... همگي يک نفر هستند
شايد از نوع رنگ پوست گويش زباني بشود فهميد که اين اشخاص چه فرقهايي با هم دارند ولي از نوع ماهيت حکومت کردن وجنون وديوانگي کشور گشايي و بعد توجيه اين جنايتها در غالب منشور حقوق بشر و داستانهايي بر روي کاغذ وچوب سنگ مي توان فهميد که هيچ فرقي بين اين جانيان تاريخ وجود ندارد...
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند