۰۸ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۲

ماشین۷۰۰ میلیونی جای غیرت را گرفت

مربی قدیمی و سرپرست سال‏های نه چندان دور تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه در گذشته تعصب و غیرت شگرد ورزش ایرانی‏ها بود، گفت: دلال‏ها پدر فوتبال ایران را درآوردند.
کد خبر : ۸۵۲۴۵

به گزارش صراط ، مهدی اربابی سرپرست سابق تیم های ملی و به قول خود فوتبالی ها "پیر" این رشته است. وی در خصوص اتفاقاتی که در این رشته رخ می دهد گفت: امروز ماشین 700 میلیونی و  ویلا جایگزین تعصب و غیرت در فوتبال شده است.

وی ادامه داد: فوتبالیست‏های دهه 70 ایران با تعصب و حرفه‏ای‏تر بودند؛ اما امروز اروپایی‏ها با تعصب‏تر از ما بازی می‏کنند.  از سال 1370 هجری شمسی به بعد مدارس فوتبال در کشور به مرور زمان رونق گرفت و من قبل از اینکه مسئول اجرایی فدراسیون فوتبال ایران شوم، یک مربی بودم که سال 1349 مدرک مربی‏گری درجه B آسیا را دریافت کرد و به تدریج تا دوره تکمیلی پیش رفت.

اربابی ادامه داد: افرادی مانند مدد نوعی، ایرج دانایی‏فر، رجب فرامرزی و بسیاری دیگر از نام‏آوران آن دوران فوتبال ایران بی‏توقع و با لذت به بازیکنان آموزش می‏دادند و با بازی خوب تیم‏ها خستگی از تن‏شان بیرون می‏آمد.

 

سرپرست سال‏های نه چندان دور تیم ملی فوتبال ایران افزود: در حال حاضر، برخی مربیان برای آموزش فرزندان مردم درخواست‏های مالی کلانی دارند. خانواده‏‏ها نیز کودکان خود را با صرف هزینه‏های گزاف در این مدارس ثبت‏نام می‏کنند تا در آینده به ستاره‏هایی مانند علی دایی یا علی کریمی تبدیل شوند.

وی اضافه کرد: از دهه 70 به این سو آموزشی نداشتیم و آخرین نسل عصر طلایی فوتبال ایران همان علی دایی، مهدوی‏کیا، کریم باقری و ... بودند. حال در این فضای بی‏آموزشی، ماشین 700 میلیونی زیر پای این فوتبالیست‏ها می‏آید و باید دانست که چه کسی این پول‏ها را تزریق می‏کند؟

اربابی گفت: «دلال‏هایی که به بازیکن می‏گویند تو 20 میلیون تومان می‏ارزی اما من 120 میلیون تومان برایت می‏گیرم، 40 میلیون تومان سهم تو و بقیه رو بریز به فلان حساب، پدر فوتبال را درمی‏آورند».

وی ادامه داد: زمانی که ما در فوتبال بودیم، کسی جرأت چنین کارهایی را پیدا نمی‏کرد؛ این دلال‏ها از کجا به فوتبال مملکت رخنه کرده‏اند؟
منبع: شبستان