۰۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۸

مسلمانان میانمار؛ قربانی دیکتاتوری

اقلیت مسلمان بی وطن که بر اساس اعلام سازمان ملل مظلوم ترین اقلیت در جهان است برای آنکه از ظلم بوداییان تندرو در امان بمانند اکنون تلاش می کنند که به اردوگاه آوارگان در مرکز ایالت راخین پناه ببرند
کد خبر : ۸۵۲۴۹

 به گزارش صراط ، شبکه خبری یورونیوز در گزارشی درباره کشتار مسلمانان میانمار توسط بودایی هایی تندرو، با نشان دادن تصاویر روستایی متعلق به مسلمانان که با خاک یکسان شده بود اعلام کرد متاسفانه کار به همین یک روستا ختم نمی شود. روستاهاو مناطق زیادی در غرب میانمار که مسلمانان درآن زندگی می کردند توسط بوداییان تندرو با چنین سرنوشتی مواجه شده اند.در واقع ازماه ژوئن گذشته تاکنون که روند کشتار مسلمانان میانمار آغاز شده است دست کم صد وهفتاد مسلمان روهینگا توسط بودایی های قوم راخین کشته شده اند.موجی از خشونت که در نتیجه آن هزاران نفر از مسلمانان این کشور مجبور شده اند خانه وکاشانه خود را ترک کنند.

 
این اقلیت مسلمان بی وطن که بر اساس اعلام سازمان ملل مظلوم ترین اقلیت در جهان است برای آنکه از ظلم بوداییان تندرو در امان بمانند اکنون تلاش می کنند که به اردوگاه آوارگان در مرکز ایالت راخین پناه ببرند که همین حالا پر از آواره است .تصاویر ماهواره ای از یک منطقه محل اسکان مسلمانان در قبل و بعد از حمله بودایی ها، نشان می دهد مهاجمان چقدر شریرانه به محل زندگی این اقلیت حمله و آنها را نابود کرده اند.
 
تام مالینوسکی یکی از کارشناسان سازمان دیده بان حقوق بشر در این باره می گوید گاهی اوقات دیکتاتور ها در کشورهای مختلف برای آنکه توجه افکار عمومی را از سو استفاده و جنایات دولت خود منحرف کنند، یک اقلیت را سپر بلای خود می کنند و این کاری است که رژیم حاکم بر میانمار از سالها پیش تاکنون انجام می دهد.
 
در میانمار که بیشتر جمعیت آن را بوداییان تشکیل می دهند حدود هشتصد هزار نفر مسلمان روهینگا زندگی می کنند. دولت این افراد را مهاجران غیرقانونی می داند که از بنگلادش به میانمار آمده اند. به همین دلیل دولت میانمار از سال هزار ونهصد و نود ودو تاکنون از اعطای جایگاه حقوقی آواره بودن به این مسلمانان سرباز زده است.
 
شمار تلفات ناآرامی ها در غرب میانمار به ۸۴ تن رسید
 
رسانه رسمی میانمار روز دوشنبه اعلام کرد شمار تلفات ناآرامی های جدید در ایالت راخین در غرب این کشور از بیست و هفتم اکتبر تاکنون به هشتاد و چهار نفر و تعداد زخمی ها نیز به یکصد و بیست و نه تن رسید.
 
در این ناآرامی های جدید، دو هزار و نهصد و پنجاه خانه، چهارده مرکز مذهبی و هشت آسیاب بر اثر آتش سوزی تخریب شد.به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از یانگون، منابع محلی اعلام کردند این ناآرامی ها که از مینبیا گسترش یافت، به آواره شدن بیش از بیست هزار نفر منجر شده است.