۰۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۶
پس از پایان انتخابات آمریکا

آیا هیلاری گود بای پارتی برگزار خواهد کرد؟

شنیده ها حاکی از آن است که وزیر امور خارجه فعلی ایالات متحده دیگر تمایلی برای باقی ماندن در سمتش ندارد. هیلاری کلینتون اخیراً اعلام کرد، همزمان با انتخاب رئیس جمهور جدید از سمت خود استعفا خواهد داد.
کد خبر : ۸۵۳۰۵
"صراط" - شنیده ها حاکی از آن است که هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه ایالات متحده، دیگر تمایلی برای باقی ماندن در سمتش ندارد. وی اخیراً اعلام کرد، همزمان با انتخاب رئیس جمهور جدید از سمت خود استعفا خواهد داد.
به گزارش سرویس بین الملل صراط؛ رقیب انتخاباتی باراک اوباما در انتخابات 2008 تاکید کرده است حتی اگر مجدداً اوباما به ریاست جمهوری انتخاب شود، همزمان با آغاز به کار دولت جدید در 20 ژانویه استعفا خواهد داد.



همسر بیل کلینتون، رئیس جمهور سابق آمریکا اظهار داشت: «من تلاش خواهم کرد که بیش از این در این سمت نمانم اما در عین حال درک می کنم که باید به مسئولیت های خویش پایبند باشم.»

هیلاری کلینتون افزود: «همچنان به برنامه کاری خود پایبند هستم. اما می خواهم پس از آغاز دوره ریاست جمهوری جدید استعفا دهم. این پروسه ای است که درصدد انجام آن هستم.»

وزیر خارجه آمریکا هم چنین تأکید کرد که هنوز در مورد این مسئله با باراک اوباما گفتگو نکرده است. وی اظهار امیدواری کرد که انتخاب مردم آمریکا برای ریاست جمهوری آتی ایالات متحده، شخص باراک اوباما باشد.

به نظر می رسد مشکلات عمده ایالات متحده در عرصه بین الملل و نیز ادامه حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی در کشورهایی هم چون افغانستان و عراق و پاکستان از عمده دلایل عدم تمایل هیلاری کلینتون برای ادامه فعالیتش در سمت وزیر امور خارجه آمریکا باشد.

هم چنین لاینحل ماندن بحران سوریه و نتیجه بخش نبودن فشارهای بین المللی در جهت توقف برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران را می توان در همین جهت تحلیل و ارزیابی نمود.



باید منتظر ماند و دید که با روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا، در روند دیپلماسی این کشور و در مواجه با سایر کشورها، دگرگونی و تغییری ایجاد خواهد شد و یا سیاست دستکش مخملی و دست چدنی و نیز مواضع مستکبرانه ایالات متحده، کما فی السابق ادامه خواهد داشت.