۰۸ آبان ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۲

کارگردان "لاله" سازنده فیلم‌های غیراخلاقی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت:قرار است در این فیلم جامعه ایران به شکل یک جامعه مردانه نشان داده شود که در آن حقوق زنان پایمال می شود. لاله نیز فردی است که با این ناهنجاری‌ها مبارزه می‌کند و در نهایت پیروز می‌شود! این با واقعیت جامعه ما سازگار نیست.
کد خبر : ۸۵۳۳۰
علی مطهری درباره سرنوشت طرح سئوال از رئیس جمهور پس از اعلام منتفی شدن آن از سوی معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت :طرح سئوال از رئیس جمهور را دیروز با ۸۳ امضا تحویل هیات رئیسه دادیم و از دیروز هم امضا ها قابل پس گرفتن نیست.

به گزارش صراط، وی افزود: قاعدتاً باید این طرح در اولین جلسه علنی مجلس قرائت و به رئیس جمهور ابلاغ شود.
 
به گفته مطهری رئیس جمهور یک ماه فرصت دارد به مجلس بیاید و در جلسه علنی به سئوالات پاسخ دهد.

سوال از رئیس جمهور درباره مسائل ارزی و واردات گندم و خودرو با ۱۰۲ امضا ۱۹ مهرماه تقدیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی شد و پس از آن هیات رئیسه بررسی سوال را به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارجاع داد.پس از بررسی این سوال در کمیسیون مجلس، امضا کنندگان سوال اعلام کردند که از پاسخ نمایندگان رئیس جمهور قانع نشده اند.اما فروزنده معاون پارلمانی رئیس جمهور در مصاحبه ای اعلام کرد که ۴۰ امضا از این طرح پس گرفته شده بنابراین از دستور کار مجلس باید خارج شود. درحالی که هیات رئیسه مجلس از جمع آوری امضای مجدد برای این طرح خبر داد.

طبق آئین نامه داخلی مجلس پس از یک هفته از بررسی سوال در کمیسیون تخصصی، درصورتی که این طرح از نظر امضا نصاب لازم یعنی ۷۴ امضا را داشته باشد از سوی هیات رئیسه مجلس در صحن علنی اعلام وصول می شود و سپس رئیس جمهور یک ماه فرصت دارد برای پاسخ در صحن علنی مجلس حضور یابد.
 
آزادی بیان در ایران در حد قابل قبول است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به سئوالی درخصوص جایگاه مطبوعات در ایران گفت: برگزاری نمایشگاههایی از این قبیل نشان دهنده رشد اجتماعی جمهوری اسلامی ایران است.
وی با اشاره به اینکه این قبیل برنامه ها بر افکار عمومی غربی ها تاثیر گذاشته و آنها از این برنامه ها در هراس هستند، بیان کرد: همان طور که گفته می شد مطبوعات رکن چهارم دموکراسی هستند و این امر نشان می دهد که دموکراسی در ایران در حد قابل قبول است.
 
 رئیس جمهور می‌تواند سرزده از زندان بازدید کند

مطهری در بخش دیگری از این گفتگو در مورد نامه نگاریهای رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه بر سر موضوع بازدید رئیس جمهور از زندان اوین گفت: اصل ۱۱۳ قانون اساسی قابل برداشت های مختلفی است ولی ملاک عمل تفسیر شورای نگهبان است و این شورا می گوید آنچه از این اصل عنوان شده (رئیس جمهور مسئول اجرای قانون اساسی است) و این منحصر به قوه مجریه است.

 وی افزود: تفسیر شورای نگهبان مبنای کار است ولی در این قانون ذکر شده که رئیس جمهور علاوه بر اینکه در قوه مجریه مسئول اجرای قانون اساسی است وظیفه نظارت بر قوه قضائیه و مجلس را هم در حد تذکر دارد. البته برداشت آقای احمدی نژاد بیش از این است و می گوید من قانونی را که به تشخیص خودم منطبق بر قانون اساسی نباشد امضا و اجرا نمی کنم که این غلط است.

این نماینده مجلس گفت: به اعتقاد من رئیس جمهور حق دارد حتی به طور سرزده از زندان اوین بازدید کند و چنانچه مواردی را مشاهده کرد تذکر دهد. اینکه رئیس قوه و رئیس جمهور مکاتباتی داشتند بحث حقوقی و فقهی است.
 
کارگردان "لاله"سازنده فیلم های غیراخلاقی در هالیوود بوده است
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین درباره فیلم جنجال برانگیز "لاله" که اختصاص بودجه دولتی به ساخت آن مورد اعتراض نمایندگان مجلس قرار گرفته است،  با اشاره به دو اشکال اساسی فیلم سینمایی "لاله" در حوزه محتوا و سابقه کارگردان، اظهار کرد: این فیلم در اولویت برای ساخت قرار ندارد و مصداق فیلم فاخر نیز نیست. صرف بودجه در حد هشت میلیارد تومان آن هم در شرایط اقتصادی امروزی ما شایسته این فیلم نیست.

وی از وجود تفکر فمنیستی در محتوای این فیلم خبر داد و گفت: قرار است در این فیلم جامعه ایران به شکل یک جامعه مردانه نشان داده شود که در آن حقوق زنان پایمال می شود. لاله نیز فردی است که با این ناهنجاری‌ها مبارزه می‌کند و در نهایت پیروز می‌شود! این با واقعیت جامعه ما سازگار نیست.

مطهری درباره سابقه اسدالله نیک نژاد تصریح کرد: این فرد سالها در هالیوود سازنده فیلم غیراخلاقی بوده است. مگر اینکه او از گذشته خود تبری بجوید. اما اینکه قرار باشد با همان سابقه و بدون هرگونه تغییر جهتی در سینمای ایران فعالیت کند، برای سینمای ما مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.

این نماینده مجلس استعفای دسته جمعی عوامل فیلم را امری بی اهمیت خواند و تأکید کرد احتمالا افراد تازه ای جایگزین خواهند شد.
منبع: مهر