۰۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۵

تکلیف قطعی 'گشت ارشاد' روشن شد

فرمانده نیروی انتظامی درباره وضعیت گشت ارشاد گفت: اجرای قانون در زمینه امر به معروف و نهی از منکر توسط پلیس تعطیلی‌بردار نیست.
کد خبر : ۸۵۴۶۱
به گزارش صراط، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم اظهار داشت: خوشبختانه آمار جرم در جرائم جنایی محدودتر شده است.

 
وی گفت: در کشورهایی مانند انگلستان و آمریکا نه امنیت وجود دارد و نه احساس امنیت. به طور مثال وقتی وارد یکی از این کشورها می‌شویم قبل از ورود ساعات حضور در مناطق مختلف شهر را در اختیارت قرار می‌دهند.

 
وی گفت: به لحاظ نسبت زمانی امسال خودمان در راستای امنیت افزایش داشته‌ایم. رسانه‌ها انعکاسشان در این زمینه سریع و فوری است.

 
به گفته فرمانده نیروی انتظامی در سال80 بیش از دو هزار فقره جرم و در سال جاری 1900 فقره جرم رخ داده که این نشان‌دهنده بهبود 20 درصدی افزایش امنیت است.

 
فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: توسعه شهرنشینی و افزایش جمعیت یکی از عوامل افزایش تهدیدها است. بسیاری از قتل‌ها در دعواها و در داخل خانه‌ها صورت می‌گیرد که پلیس در این زمینه کاری از دستش برنمی‌آید.

 
وی افزود: در این زمینه بازدارندگی قبل از ارتکاب جرم اهمیت دارد که قوه قضائیه نیز این سیاست را رعایت می‌کند.

 
احمدی‌مقدم ادامه داد: در جامعه نباید این احساس را ایجاد کنیم که امنیت کامل وجود دارد و یا امنیت وجود ندارد بنابراین می‌توان گفت امنیت در جامعه نسبت به گذشته بهتر شده است.

 
فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: اگر در جامعه افزایش جرم وجود دارد ناشی از اعتیاد و شرایط اقتصادی است. در کشور ما جرائم جنایی در شیب آرام و کندی در حال کاهش قرار دارد.

 
وی در ادامه درباره اجرای طرح مبارزه با بدحجابی در کشور گفت: در بعضی از حوزه‌ها مسائل امنیتی از مهمترین مطالبات مردمی است به عنوان مثال کاهش تصادفات و افزایش امنیت از جمله مطالبات مردمی است.

 
احمدی‌مقدم با بیان اینکه در بعضی از حوزه‌ها پلیس در کشش قرار دارد، گفت: یک نگاه این است که پلیس چرا این کار را انجام نمی‌دهد و دیگر اینکه چرا چنین کاری را انجام می‌دهد.

 
وی گفت: مسئله مبارزه با مفاسد و بدحجابی از مطالبات سوم مردم است.

 
فرمانده نیروی انتظامی کشور تصریح کرد: کسانی که تریبون دارند در این زمینه کارهایی را انجام می‌دهند که ممکن است بر کار ما غلبه کند. ملاک عمل پلیس اجرای قانون است.

 
احمدی‌مقدم افزود: باید در این زمینه پلیس حرفه‌ای داشته باشیم و آنها از آموزش‌های لازم برخوردار باشند.

 
وی ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد از تمام افرادی که چند بار به پلیس امنیت اخلاقی آمده‌اند  95 درصد آنها دیگر آن کار را تکرار نکرده‌اند.

 
فرمانده نیروی انتظامی گفت: بعضی از مأموران شاید رفتار خوبی نداشته باشند و ما هم از رفتار آنها دفاع نمی‌کنیم.نمی‌گذاریم به اسم مبارزه با مفاسد عدول از موازین داشته باشیم.

 
احمدی‌مقدم تأکید کرد: بیشتر انتقاد را کسانی دارند که کار خودشان را انجام نمی‌دهند و با فرافکنی کار را به عهده دیگران می‌اندازند.

 
وی افزود: اجرای قانون در زمینه امر به معروف و نهی از منکر تعطیلی‌بردار نیست و ما مکلفیم که قانون را در این زمینه اجرا کنیم.