۱۱ آبان ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۰

بی عاطفه ترین پلیس دنیا

پلیس نیویورک سال گذشته برای 700 هزار نفر دستور ایست صادر کرده تا با این کار لقب بی عاطفه ترین پلیس های دنیا را به خود اختصاص دهد!
کد خبر : ۸۵۸۰۵

به گزارش صراط، پلیس آمریکا در سال گذشته، برای 700 هزار نفر دستور ایست در خیابان‌های نیویورک صادر کرده که تقریبا 87 درصد سیاه‌پوست یا متعلق به نژاد اسپانیایی بودند. این در حالی است که نیمی از این تعداد، فرار کرده و ده درصد نیز دستگیر شده‌اند.


این آمارها پس از آن مطرح شده است که پلیس با دستور ایست به فردی در میدان نیویورک، مقابل چشم توریست‌ها به وی شلیک ‌کرده و "داریوس کندی" 51 ساله را به قتل می رساند.


منتقدین سیاست ایست و تعقیب ادعا می‌کنند که افسران با استفاده از پروفایل‌های نژادی، به صورت ناجوانمردانه، به عده‌ای از مردم دستور توقف و ایست می‌دهند.


"شیرا اسچیندلین"، قاضی آمریکایی می‌گوید: «شواهد بسیاری وجود دارد که هزاران ایست پلیس، بر اساس بهانه‌های بی‌اساسی همچون حرکت مخفیانه می‌باشد


وی پلیس نیویورک را به خاطر بی‌عاطفگی نسبت به حقوق اساسی مردم نیویورک، مورد سرزنش قرار داد.


در حالی که انتقادات و شکایات فراوانی بخاطر سیاست توقف و تعقیب پلیس ثبت شده است، اما با این وجود شهردار و اداره پلیس از آن حمایت کرده و معتقدند به خاطر این سیاست، این شهر تبدیل به یکی از شهرهای امن شده است!


آنها همچنین می‌گویند به خاطر نرخ بالای جرم در میان بسیاری از سیاه پوستان و افراد نژاد اسپانیولی، به آن ها دستور ایست داده می‌شود.


افراد ساکن نیویورک، نسبت به سیاست ایست و گریز پلیس، انتقادات فراوانی دارند و 49 درصد، این سیاست را رد کرده اند.


تاکنون هزاران نیویورکی، در راهپیمایی خاموش علیه این سیاست شرکت کرده‌اند
منبع: جام نیوز