۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۰
الله‌کرم:

احمدی‌نژاد عضو جریان انحرافی نیست!

استادیار علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: اگر جریان انحرافی در آینده دست به مقابله ایدئولوژیک با نظام بزند بدون تردید دچار ریزش می‌شود.
کد خبر : ۸۶۴۷۴

به گزارش صراط، حسین الله‌کرم عصر امروز در نشست صمیمی با دانشجویان دانشکده علوم پایه دانشگاه گیلان با اشاره به زندانی ‌بودن جوانفکر اظهار کرد: ترس از رانت جوانفکر برای فرار از اجرای حکمش موجب شده تا وی در زمان خاصی روانه زندان شود.

وی با تاکید بر اینکه قوه قضائیه مسئولیت سنگین اجرای عدالت قضایی در جامعه را بر عهده دارد، افزود: نمی‌توان مشاهده کرد عده‌ای به خاطر حضور در جمع فتنه‌گران در زندان باشند و عده‌ای با وجود صدور حکم آزاد بگردند و دستگیری جوانفکر نباید موجب سوءاستفاده از احساسات مردم شود.

دبیرکل شورای مرکزی حزب‌الله کشور با بیان اینکه نخبگان جامعه باید سعه صدر بیشتری داشته باشند، گفت: نخبگان قانون‌پذیر باشند و اگر اختلافی هست در بین خودشان حل کنند و نیازی به کشاندن اختلافات در بین مردم نیست.

*سران قوا به ساز و کار رهبری توجه کنند

وی با بیان اینکه ساز وکار مقام معظم رهبری باید در برطرف شدن اختلافات به ‌کار گرفته شود، اذعان کرد: ما قائل به شکاف بین نخبگان نیستیم و این اختلاف نظرها تا حدودی طبیعی است.

الله‌کرم با اشاره به مواضع سیاست خارجی کشور، گفت: سیاست خارجی کشور اهم و مهم دارد اما نباید مسئله کشتار مسلمانان میانمار به بهانه نداشتن سفیر در آن کشور مسکوت بماند.

وی درباره فصل‌الخطاب بودن رهبری و جایگاه قانونی ولایت فقیه خاطرنشان کرد: با تبعیت از این جایگاه اختلاف نظرها در سران قوا برطرف ‌می‌شود.

*بهار عربی وجود خارجی ندارد

دبیرکل شورای مرکزی حزب‌الله با تصریح بر اینکه انقلاب‌های صورت گرفته در کشورهای اسلامی و عربی نشأت گرفته از انقلاب اسلامی هستند، تصریح کرد: بهار عربی بی‌انصافی‌ است و وجود خارجی ندارد.

وی اضافه کرد: در کشور ما رهبری گره‌گشای مشکلات است، افزود: وجود رهبری در کشور معضل پارلمان‌تاریستی و ریاستی را برطرف کرده است.

الله‌کرم با اشاره به ریزش‌ها و رویش‌های احتمالی دهه 90 گفت: ریزش‌ها در انقلاب اسلامی نشأت گرفته از التقاط ایدئولوژیک بوده و هرگاه جریان التقاطی به افراط کشیده شود و مقابل نگاه ایدئولوژیک نظام باشد، شاهد ریزش هستیم.

وی با بررسی آینده پیش‌روی جریان انحرافی، تاکید کرد: اگر جریان انحرافی در آینده دست به مقابله ایدئولوژیک نظام بزند بدون تردید دچار ریزش می‌شود.

*احمدی‌نژاد عضو جریان انحرافی نیست

این استادیار دانشگاه با بیان اینکه  احمدی‌نژاد حامی جریان انحرافی است، یادآور شد: با وجود این مسئله با همه این تفاسیر، احمدی‌نژاد عضو جریان انحرافی نیست.

وی با بیان اینکه ممکن است هر فردی از روی مظلوم‌نمایی جریانی که مخالف ایدئولوژی مورد اعتقادش است، دفاع کند، افزود: احمدی‌نژاد در چارچوب دفاع از مظلومیت جریان انحرافی حامی آن است.

الله‌کرم اظهار کرد: جریان انحرافی با طرح مکتب ایرانی به دنبال اسطوره‌سازی است و امامان شیعه را اسطوره دانسته و به سیاوش و آرش افتخار می‌کند و معتقد است ایرانی‌ها سعی در اسطوره‌ای جلوه دادن اسلام‌ دارند.

*اسلام قدرت برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم را دارد

وی با بیان اینکه باید به فکر برطرف کردن مشکلات اقتصادی مردم بود، اذعان کرد: اسلام قدرت برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم را دارد.

الله‌کرم قدرت را سبب ریزش و خدمت رویش را موجب خدمت دانست و تصریح کرد: برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی مردم در کوتاه مدت معتقد به طرح کوپن و در بلندمدت معتقد به تصحیح ساختار اقتصادی هستم.

وی در پاسخ به سؤال دانشجویی درباره احمدی‌نژاد بیان کرد: احتمال دارد برخی حرف‌هایی که احمدی‌نژاد نمی‌تواند بزند از طرف مشایی گفته شود که این دلیلی بر انحرافی بودن احمدی‌نژاد نیست.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۲ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
۱
۰
ممنون استفاده كردم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۳ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱
۱
۰
بــــــــــــــــــــــــــــــــلــــــــــــــــــــــــــــــه