۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۸

مخالفت دوباره با نبش قبر عرفات

ناصر القدوه مدیر موسسه یاسر عرفات رهبر سابق تشکیلات خودگردان فلسطینی شنبه بار دیگر مخالفت با نبش قبر دایی خود را اعلام کرد.
کد خبر : ۸۶۵۱۶
به گزارش صراط، القدوه شامگاه شنبه در هشتمین سالگرد وفات عرفات گفت: اخیرا برخیها به ما طرحی نفرتبار را که نبش قبر رئیس فقید و اهانت به قبر وی است پیشنهاد کرده اند.
وی افزود : همه به خوبی می دانند که عرفات توسط اسرائیل به وسیله سم ترور شده است و شواهد و مدارک زیادی در این خصوص وجود دارد که تصمیمات رسمی دولت اسرائیل در خصوص حذف عرفات از جمله آنهاست.
القدوه تصریح کرد : گزارش پزشکی قانونی که پس از مرگ عرفات صادر شد به وضوح نشان داد وی به علت بیماری که داشت از دنیا نرفته است و اخیرا هم مشخص شد که ماده سمی پلوتونیوم بر روی لباسهای وی کشف شده است.»
وی سه شنبه گذشته اعلام کرده بود اساسا با نبش قبر یاسر عرفات برای نمونه برداری از جسد وی به منظور انجام آزمایشهای لازم مخالف است.
وی گفته بود :نمونه برداری از جسد عرفات آن هم با توجه به گذشت هشت سال از مرگ وی شاید برای دستیابی به حقیقت موثر نباشد.
وی تاکید کرد : پس از مرگ عرفات از جسد وی در بیمارستانی نظامی در فرانسه نمونه برداری شد پس چرا از همان آزمایشات کمک گرفته نمی شود؟
آزمایشگاهی در سوئیس اخیرا از وجود ماده رادیو اکتیو پلوتونیوم در لباسهای عرفات خبر داده بود که این مسئله فرضیه مسمومیت وی را تقویت می کند.
تشکیلات خودگردان فلسطینی به شرط موافقت سهی عرفات همسر وی و ناصر القدوه خواهر زاده عرفات با نبش قبر رئیس سابق تشکیلات خودگردان موافقت کرده است.