۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۵

فوق تخصص انرژی درمانی به دام افتاد

فردی که با جعل عناوین مختلف علمی، خود را فوق تخصص در امور روانشناسی، هیپنوتیزم و انرژی درمانی معرفی می‌کرد، دستگیر شد.
کد خبر : ۸۶۵۴۳

فردی که با جعل عناوین مختلف علمی، خود را فوق تخصص در امور روانشناسی، هیپنوتیزم و انرژی درمانی معرفی می‌کرد و جلسات فرقه‌ای غیرقانونی تشکیل می‌داد، دستگیر شد.

به گزارش صراط، وی طی چند سال گذشته با جعل مدارک متعدد دانشگاهی به اغفال مردم اقدام کرد و توانست در برخی مراکز دانشگاهی نفوذ کرده و  کنفرانس‌های متعدد علمی و جلسات آموزشی برای اساتید و دانشجویان برگزار کند.

فرد دستگیر شده با جعل عناوین مختلف علمی خود را فوق تخصص در امور روانشناسی، هیپنوتیزم، انرژی درمانی و صدها عنوان دیگر در زمینه‌های عرفانی و متافیزیک معرفی می‌کرد و از این طریق مبالغ هنگفتی بابت درمان، آموزش و تشکیل جلسات فرقه‌ای غیرقانونی به صورت نامشروع کسب کرد.

بنابر این گزارش، عرفان‌های کاذب با تعریف مبانی کذب علمی تحت عناوین مختلف با سوء استفاده از خلأ‌ها، اساسی‌ترین رکن جامعه اسلامی یعنی جوانان را هدف قرار داده و در سطح جامعه به شکار افراد آسیب دیده و ناآگاه می‌پردازند.

عناصری مانند دکتر قلابی دستگیر شده به صورت هدایت شده با هدف تشکیل گروه‌های فرقه‌ای به کسب درآمد نامشروع و ارضای امیال شیطانی خود می‌پردازند، این افراد که از ضریب هوش خوبی هم برخوردارند، ضمن آسیب‌شناسی و گرفتن تصویر از افراد مراجعه کننده، وضع فرد را بسیار وخیم جلوه داده، به طوری که او را از تعادل عقلی و روانی خارج می‌کنند، فرد اغفال شده هم دست نیاز خود را به سمت عنصر مدعی دراز خواهد کرد، زیرا او خود را تنها راه نجات و منجی معرفی کرده است.

لذا ضروری‌ است مردم با هوشیاری کامل به مراکز علمی مورد تأیید مراجعه کنند و از شرکت در جلسات و گروه‌هایی که از آن‌ها شناختی ندارند، به شدت پرهیز کنند.

منبع: فارس