۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۴

تردید پرسپولیس درباره وضعیت آپیا

سعید شیرینی، سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید: طبق نظر ژوزه، این بازیکن تا دو سه روز آینده با تیم تمرین می‌کند و در صورت تایید نهایی سرمربی سعی خواهیم کرد با او قرارداد امضا کنیم./ مدیر برنامه‌های این بازیکن غنایی در این باره می‌گوید: آپیا تست نمی‌دهد لطفاً این را اصلاح کنید. تنها چون ۴ ماه بازی نکرده پریسکا اوگننویچ مدیر برنامه‌هایش به من لطف کرده و اجازه داده برای اینکه Fitness بودنش تأیید شود ۲ روز با تیم تمرین کند.
کد خبر : ۸۶۵۴۷
صراط ورزشی ، بالاخره استفان آپیای معروف به تهران آمد و با پرسپولیس تمرین کرد. از وقتی حضور این بازیکن غنایی در پرسپولیس جدی شده به اندازه شهرت این بازیکن شایعه و خبر دور و اطرافش هم زیاد است و مصدومیت کهنه وی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در خصوص این بازیکن مطرح می‌شود.  
 
البته در کنار آپیای غنایی یک بازیکن خارجی دیگر نیز به نام دیوید کارنی نیز قرار است از کشور انگلیس به جمع سرخپوشان اضافه شود تا دو هدف خارجی پرسپولیس جهت تقویت در نیم زیر نظر کادر فنی این باشگاه قرار گیرند. 



پرسپولیس: آپیا تست می‌دهد/ مدیر برنامه‌های آپیا: تست نمی‌دهد
دیده‌ها و شنیده‌ها همه از این حکایت دارند که استفان آپیا از این پس بازیکن پرسپولیس‌ است؛ این در حالی است که باشگاه و مسوولان پرسپولیس همچنان اصرار دارند که او تنها برای امتحان کردن شانسش به تهران آمده و اگر تست فنی و پزشکی‌اش بدون مشکل باشد سرخپوش خواهد شد.  
در این بین سعید شیرینی، سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید: هر چند آپیا در تمرین‌ها حضور پیدا کرده اما به معنای این نیست که با او توافقی کرده باشیم. طبق نظر ژوزه، این بازیکن تا دو سه روز آینده با تیم تمرین می‌کند و در صورت تایید نهایی سرمربی سعی خواهیم کرد با او قرارداد امضا کنیم. نظر ژوزه برای تایید نهایی بسیار مهم و ضروری است.  
اما اینکه بازیکنی در این سطح که سابقه بازی در تیم فوتبال یوونتوس ایتالیا را هم در کارنامه خود دارد، بعید است که برای حضور در یک تیم، حاضر به انجام تست فنی شود.  
مدیر برنامه‌های این بازیکن غنایی در این باره می‌گوید: آپیا تست نمی‌دهد لطفاً این را اصلاح کنید. تنها چون ۴ ماه بازی نکرده پریسکا اوگننویچ مدیر برنامه‌هایش به من لطف کرده و اجازه داده برای اینکه Fitness بودنش تأیید شود ۲ روز با تیم تمرین کند. اتفاقاً امروز (جمعه) وقتی پیراهنش را درآورد همه با دیدن عضلات او ترسیدند!  
 
بازیکن غنایی مصدوم است؟  
سه ماه گذشته را استفان آپیا بدون تیم و دور از فوتبال گذراند که دلیلش شاید‌‌ همان مصدومیت کهنه‌ای باشد که سال‌ها پیش گریبانش را گرفته بود؛ طبق اخباری که در رسانه ها منتشر شده است زمانی که آپیا برای فنرباغچه بازی می‌کرد و در یکی از بازی‌های تیم‌ملی غنا زانویش آسیب دید. تا خط آخر فصل ۲۰۰۷- ۲۰۰۶ فاصله زیادی نداشتیم که آپیا مدعی شد از یک تیم آلمانی پیشنهاد دارد و می‌خواهد از ترکیه برود. مدیر برنامه‌هایش حتی با آلمانی‌ها به توافق هم رسیده بود اما باشگاه ترکیه‌ای به او اجازه خروج نداد. جالب اینکه در تمام این مدت او همچنان با مصدومیت زانو دست به گریبان بود. در اکتبر ۲۰۰۷ و در حالی که مصدومیتش شدت گرفته بود دست پزشکان ترک‌تبار را رد کرد و برای درمان راهی ایتالیا شد تا فنرباغچه غیبتش را غیرموجه بخواند و یک درگیری تازه آغاز شود.  
آپیا مدعی شد در ترکیه به درستی درمانش نکرده‌اند و پاسخ طرف ترکیه‌ای این بود که می‌خواسته او را برای درمان به آمریکا بفرستد که خودش نپذیرفته.  
درست یک سال بعد استفان آپیا تصمیم به فسخ قرارداد با فنرباغچه گرفت و پاسخش، شکایت باشگاه به فیفا بود. آپیا اما آنطور که خواسته بود و به بهانه رفتارهای غیرمتعهدانه باشگاه ترکیه‌ای قراردادش را یکطرفه فسخ کرد و به‌خاطر همین از سوی شورای حل اختلاف فیفا به پرداخت غرامت محکوم شد. هر چند که چندی بعد دادگاه حکمیت در ورزش با اعلام اینکه او و فنرباغچه دینی به هم ندارند، ماجرا را حل و فصل کرد. به ژانویه ۲۰۰۹ که رسیدیم، آپیا خیال بازی در لیگ بر‌تر انگلستان را در سر داشت و در تاتنهام تست فنی هم داد اما نگرانی‌ها درباره زانوی آسیب‌دیده‌اش، مذاکره‌ها را به بن‌بست کشاند. روبین‌کازان هدف بعدی بازیکن غنایی بود که البته در تست فنی و پزشکی این تیم رد شد. در این مدت تنها پایگاه فوتبالی استفان آپیا در تیم‌ملی غنا بود و البته او در نوامبر ۲۰۰۹ قرضی به بولونیای ایتالیا رفت.  
در آگوست ۲۰۱۰ خودش را به چزنا رساند و در دسامبر ۲۰۱۱ بودیم که «دیلی‌میل» نوشت: «آپیا در راه بلکبرن.» اگر چه که این انتقال را هم‌‌ همان مصدومیت کهنه نافرجام گذاشت. تیم صربستانی اف‌کی‌ووجوودینا هم آخرین تیمی بود که استفان آپیا از فوریه تا آگوست ۲۰۱۲ یازده بار برایش بازی کرد و توانست یک گل هم بزند. شائبه مصدومیت کهنه زانو اما همچنان با اوست. حتی امروز که به تهران آمده تا بازیکن پرسپولیس باشد و برای رهایی از تردید‌ها، تست پزشکی هم داده و این باشگاه و فدراسیون پزشکی ورزشی ایران هم سلامتش را تایید کرده‌اند.  
شایعه بیماری و مصدومیت آپیا را هم سرپرست پرسپولیس اینگونه تکذیب کرده: کادر پزشکی پرسپولیس به صورت جداگانه با انجام تست‌های لازم سلامتی این بازیکن را مورد ارزیابی قرار خواهد داد و قطعا پیش از عقد قرارداد، نتیجه آزمایش‌ها را در اختیار باشگاه خواهد گذاشت تا همه‌چیز طبق برنامه‌ریزی و به درستی انجام شود. 


 
مبلغ قرارداد آپیا لو رفت: ۵۵۰ هزار دلار برای ۲۰ بازی
حضور استفان آپیا در پرسپولیس، چیزی بالای یک و نیم میلیارد تومان برای باشگاه هزینه برمی‌دارد. پرسپولیسی‌ها البته درباره مبلغ قرارداد این بازیکن غنایی صحبتی نکرده‌اند و بدون شک قیمت‌های مطرح شده هم از جانب آن‌ها تایید نخواهد شد.  
حال آنکه گفته می‌شود پیشنهاد اولیه این بازیکن برای حضور چند ماهه‌اش در پرسپولیس چیزی بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار دلار بوده که با چانه زنی‌های باشگاه و شرط و شروط‌های تعیین شده، سر آخر قرارداد او با ۵۵۰ هزار دلار به امضا رسیده است. حال آنکه تا پیش از پایان فصل، پرسپولیس ۲۰ بازی دیگر پیش رو دارد و برای این تعداد بازی باید مبلغی بالای یک و نیم میلیارد تومان را به بازیکن غنایی و تازه‌واردش بپردازد که البته رقم سنگینی است.
منبع: فردا