۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۳

جزییات طرح«ازدواج آسان» در دانشگاه‌ها

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دفاتر ازدواج آسان به شکل آزمایشی در 9 دانشگاه بزرگ کشور تا پیش از ماه محرم افتتاح خواهد شد.
کد خبر : ۸۶۶۵۴
به گزارش صراط، غلامرضا خواجه سروی با بیان اینکه این طرح با همکاری خیرین، وزارت کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ورزش و جوانان و وزارت علوم اجرا می‌شود، اظهار کرد: در این طرح هزینه‌هایی که دانشجو باید برای ازدواج مثل هزینه‌ سالن، شام و هزینه‌های شروع زندگی بپردازد، توسط خیرین فراهم خواهد شد.

وی افزود: همچنین در این طرح تا آنجا که ممکن باشد از امکانات دانشگاه‌ها نیز استفاده می‌کنیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با اشاره به طرح ازدواج دانشجویی که توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، تصریح کرد: ازدواج دانشجویی طرح بسیار خوبی است، اما تعداد آن پایین و به نوعی یک کار سمبلیک و نمادین است.

خواجه سروی با بیان اینکه طرح «ازدواج آسان» ادامه همین طرح است، گفت: با این تفاوت که در این طرح بیشتر از امکانات خیرین استفاده می‌شود.

معاون وزیر علوم در پایان با بیان اینکه این طرح پیشنهاد خود خیرین بوده است، افزود: برخلاف طرح ازدواج دانشجویی این طرح به شکل دائمی اجرا می‌شود و به این شکل نیست که سالی یک بار مراسم برگزار و تمام شود.
منبع: ایسنا