۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۶

مجازات اهانت به پادشاه در بحرین

کمیته امور خارجی و امنیت ملی پارلمان بحرین قانون جدیدی را درباره مجازات‌های اهانت به پادشاه کشور یا شعار علیه کشور به تصویب رساند.
کد خبر : ۸۶۸۰۵
به گزارش صراط، روزنامه الایام نوشت: کمیته امور خارجی و امنیت ملی بحرین طی قانون جدیدی برای اهانت کنندگان به پادشاه این کشور پنج سال زندان و 10 هزار دینار جریمه نقدی یا یکی از این دو مجازات را در نظر گرفت.

نمایندگان پارلمان بحرین تاکید کردند مجازات در نظر گرفته شده برای حفاظت از جایگاه پادشاه این کشور ضروری بوده و برای کسانی که به پادشاه اهانت می‌کنند مناسب است.

نمایندگان پارلمان بحرین اعلام کردند بر اساس قانون اساسی بحرین، پادشاه جایگاه ویژه ای داشته و نماد کشور به شمار می آید و رمز وحدت و یکپارچگی هر ملتی با حمایت از دستورات و قانون و رعایت حقوق کارکنان دولت بدست می آید.

نمایندگان پارلمان بحرین برای کسانی که از طریق سامانه‌های الکترونیکی یا اعلامیه به اقدام علیه دولت این کشور بپردازند نیز مجازات‌هایی را در نظر گرفته است.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 شاهد تظاهرات گسترده علیه رژیم حاکم بر این کشور بوده است.

نیروهای امنیتی آل خلیفه به کمک ارتش عربستان سعودی تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم را سرکوب کرده و تا کنون ده‌ها نفر را به خاک و خون کشانده و هزاران نفر را مجروح کرده است.

آخرین شهید انقلاب بحرین روز جمعه و توسط نیروهای امنیتی آل خلیفه به شهادت رسید. شهید عباس رضی که قصد داشت در نماز جمعه مسجد امام صادق شهر دراز به امامت آیت‌الله عیسی قاسم شرکت کند توسط خودروی نیروهای امنیتی آل خلیفه زیر گرفته شد و به شهادت رسید.

منبع: فارس